ממש לא מה שחשבתם: טעמנו ודירגנו את אוזני ההמן הטובות ביותר

סוף סוף שמרים (צילום מיקי שמו)
סוף סוף שמרים (צילום מיקי שמו)

בוטנים וריבת תות, רד וולווט ועוד הברקות וחידושים מרעישים יותר מרעשן: גם השנה עשינו בשבילכם את העבודה הקשה כשטעמנו שלל אוזני המן ומצאנו את הטובות ביותר. זה לא היה קל אבל הנה הן, אוזני ההמן המומלצות לפורים הקרוב

בוטיק סנטרל

בבוטיק סנטרל חוגגים את פורים עם קולקציית אוזני המן קלאסית מופלאה שמציעה מילויי שוקולד, פרג וגם טבעוניות עם תמרים ואגוזים. אבל זו שזכתה בתחרות התחפושות היא אוזן ההמן שהתחפשה ומוגשת בציפוי שוקולד ומילוי מסטיק בזוקה לא פחות מגאוני. השילוב המנצח בין טעמי המסטיק העזים שקורצים לילדות עם השוקולד הוא חד פעמי. אוזן ההמן מגיעה במארז עם בדיחה מאוירת, כיאה לבזוקה – ותנו לנו לומר לכם, מוצר חובה במשלוח המנות. 2.5 ש"ח/30 ש"ח למארז.

בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)

בייקרי

הבייקרי מסמן וי בכל המשבצות החשובות הנוגעות לאוזני המן: בצק פריך שחום וחמאתי, גודל אופטימלי ומילוי נדיב וטעים טעים. כבודם של פרג, אגוזים ושוקולד נוגט הקלאסיים במקומם מונח, אבל לנו יש פטיש לחלבה, סטייה פרטית שהסלקנו במגירה לרגעים קשים. 38 ש"ח למארז.
הבייקרי/דלי

בייקרי (צילום טל סיון ציפורין)
בייקרי (צילום טל סיון ציפורין)

בבקה

האחיות שיר וקורל גורן כרגיל מפתיעות במיטב הבצק והפחמימה, וכעת עושות זאת עם בצק שנותר פריך ואוורירי בעת ובעונה אחת. גם במילויים יש אפשרויות מקוריות, מפרג ותמרים ואגוזים דרך בצק קקאו במילוי חלבה או שוקולד איטלקי ועד אוזן המן מבצק פטל ורוד עמוק במילוי שוקולד לבן ופיסטוק, שקטף את מירב המחמאות. 39 ש״ח למארז.
בבקה בייקרי

בבקה בייקרי (צילום דרור עניב)
בבקה בייקרי (צילום דרור עניב)

ביסקוטי 

אוזני ההמן של ביסקוטי תמיד זוכות אצלנו לפירגון, כמו העוגות והמאפים בכל חג אחר. השנה גונבות את ההצגה אוזני המן ורודות במילוי חמאת בוטנים וריבת תות, טייק אוף לשילוב האמריקאי האהוב (40 ש"ח ל-300 גרם). עם כל הכבוד למאפה המשולש, אנחנו הרוסים דווקא על עוגת באסקית מבצק סבלה עשיר במילוי פרג ושקדים, שמשאירה אבק לכל עוגת גבינה באסקית (118 ש"ח).
ביסקוטי

חמאת בוטנים ותות. ביסקוטי (צילום בועז לביא)
חמאת בוטנים ותות. ביסקוטי (צילום בועז לביא)

ג'ייקובס

במאפיית ג׳ייקובס חוגגים פורים כהלכתו, עדלאידע כלומר. מלבד אוזני המן במילויים קלאסיים של נוטלה, פרג וגם פרג ללא סוכר לטובת הסוכרתיים, יש גם אוזני המן גדולות מבצק שמרים שמזכירות מאפה וממולאות עד חצי המלכות. אהבנו במיוחד את מילוי הריקוטה עם שיבוץ דובדבני האמרנה וציפוי הפיסטוק המופלא. בג׳ייקובס מציעים גם ערכת אוזני המן להכנה בבית, הבצק מוכן ומוקרץ לעיגולים, ויש מרשמלו, סוכריות, ממרח קינדר ועוד משמחים – ניסינו ונהנינו. 14 ש"ח לאוזן המן אישית/ 42 ש"ח למארז/ 69 ש"ח לערכה.
ג'ייקובס

פורים של הביוקר (צילום יעל בונפיס)
פורים של הביוקר (צילום יעל בונפיס)

דלאל

יש לנו חולשה למאפים של דלאל, ואוזני ההמן אינן יוצאות מן הכלל. להיפך, לאוזניים במילוי קרם פיסטוק ודובדבני אמרנה אנו מחכות כל פורים, ואוזני בננה לוטי שהצטרפו השנה לנבחרת מצליחות להפתיע (5 ש"ח ליחידה/64 ש"ח למארז). ומי שחייב משהו מלוח כדי לשבור את המתיקות שירשום לפניו את השם בורקס המן – גרסה משודרגת לבורקס מבצק עלים מדופדף במילוי בגבינות ותרד (7 ש"ח).
דלאל

דלאל (צילום בועז לביא)
דלאל (צילום בועז לביא)

טאטי&אילנס 

ברשת הוותיקה יודעים גם כן שמשתה ללא אוזני המן אינו משתה, על כן דואגים למבחר אוזני המן נהדר. השלל מציע אוזני המן קלאסיות במילוי שוקולד בלגי או פרג, וגם ייחודיות יותר שהלהיבו אותנו במיוחד כגון אוזן המן למבוגרים בלבד במילוי  ממרח שקדים וקרם קפה, או מילוי של קוקוס והדרים בניחוח אביבי מרגש שאהבנו מאוד. 42 ש״ח למארז.
טאטי אנד אילנ'ס

טאטי אנד אילנ'ס (צילום צילום אנה ברדירקוב)
טאטי אנד אילנ'ס (צילום צילום אנה ברדירקוב)

לחמים

עם קלאסיקה לא מתווכחים ואוזני ההמן של לחמים הן מהטובות שאנו טועמים שנה אחר שנה: בצק דק ופריך מתועפות חמאה ושקדים טחונים במילוי פרג, בראוניז שוקולד ותמרים עם אגוזי מלך ותפוחים. גם השנה כובע נפוליאון הוא שוב הפייבוריט הבלתי מעורער, מעין אוזן המן פתוחה ובמרכזה כדור מרציפן, ואחריו בתור באות אוזניים מלוחות מעולות במילוי בטטה ופטה/תפוח אדמה ובצל מטוגן (6 ש"ח ליח' / 14.5 ש"ח ל-100 גרם).
לחמים

קלאסיקה. לחמים (צילום: יח"צ)
קלאסיקה. לחמים (צילום: יח"צ)

לחם יין | בחירת המערכת

בין פרג לשוקולד לחלווה – שלא לדבר על מילויים מוזרים ממש – התאהבנו באוזני המן של קונדיטוריית לחם יין, במילוי צ'אטני חבושים ופיסטוק. האוזניים קטנטנות ממש, בגודל ביס וחצי, והמלית לא דומה לשום דבר אחר שפגשנו השנה – טעם מתוחכם שפונה לקהל בוגר ואנין. המינוס היחיד: כדי לטעום אותן תצטרכו להגיע ליהוד, אך המאמץ מצדיק את הנסיעה (ובכלל הקונדיטוריה והמסעדה הן מקום ששווה להכיר). 41 ש"ח למארז במשקל 300 גרם. 
לחם יין

פריחת החבוש. לחם יין (צילום יח"צ)
פריחת החבוש. לחם יין (צילום יח"צ)

מתוקה

גם אם תכננתם לאכול כל יום אוזן המן אחת, הקולקציה של מתוקה תספיק עד לשנה הבאה: פיסטוק ושקד, אלפחורס במילוי ריבת חלב וקוקוס, תמרים ובצק כוסמין, שוקולד פאדג' ועוד, והפייבוריטית שלנו – אוזן מבצק פריך מנוקד בסומאק במילוי קרם חלבה וקפה טורקי (מ-39 ש"ח למארז). האוזניים נכללות גם במארזי משלוח מנות לצד עוגה בחושה פרג ושקדים קלויים, עוגיות כיס חמאה פקאן ועוד.
מתוקה

מתוקה (צילום: בני גם זו לטובה)
מתוקה (צילום: בני גם זו לטובה)

סינדי'ז

שף קונדיטורית סינדי ברנר בוגרת הקורדון בלו ומלון ריץ בלונדון אופה לחג הכי שמח בשנה אוזני המן יצירתיות במיוחד, למשל אוזן רד וולווט מבצק פריך אדום עז במילוי רד ולווט ושמנת, אוזן סינבון מבצק קינמון במילוי סינבון וגבינת שמנת, אוזן המן כנאפה ועוד ועוד, ובעיקר אוזן המן סנט הונורה במילוי קרם פטיסייר עם פחזניות וקרמל, שהטועמים שלנו אהבו במיוחד (4 ש"ח).
להזמנת משלוח 077-9959000 ובאתר

סינדיז (צילום גיל אבירם)
סינדיז (צילום גיל אבירם)

FIKA

כמו כוסברה, בצק שמרים מתובל בהל מצליח לחצות את דעת הקהל בקרב הטועמים שלנו. על המילוי המנצח אין ויכוח ולראש הטבלה הגיעו שניים: שוקולד מריר עשיר ונימוח ומילוי תפוחים וקרם שקדים. המאפייה השוודית שוב מצליחה להביא זווית לא שגרתית למאפי החג ועל כך אנו מוקירים לה תודה. 12 ש"ח ליחידה/50 ש"ח ל-5 יחידות.
פיקה 

איך אומרים אוזן בשוודית. פיקה (צילום יח"צ)
איך אומרים אוזן בשוודית. פיקה (צילום יח"צ)

קונדיטוריית שמו

אוזני המן מבצק שמרים הן יהלום נדיר ביקום שכולו בצק פריך. אלו של מיקי שמו פשוט נפלאות: בצק רך ואוורירי במילוי נדיב של של פרג, אגוזים וריקוטה־צימוקים, כמו עוגת שמרים טובה בפורמט פורים (5 ש"ח ליחידה). ואם כבר עוגה שימו לב לפרסבורגר שמשמח לבב כל אוהב פרג (45 ש"ח).
קונדיטוריה שמו  (בתמונה הראשית)

רולדין

ברולדין יודעים לעשות חגים, אין על כך וויכוח. הרשת עלתה לכותרות עם מחירי אוזני ההמן, וגם ובכן, ולא פחות חשוב, עם אוזני המן מצופות שניחנות בטעמים ומילויים מקוריים ולא שגרתיים. התלהבנו במיוחד מאוזן המן ורדרדה וטעימה  במיוחד, שמורכבת מבצק שקדים פריך במילוי מרציפן ורדים וקראסט תות. ללקק את האצבעות מה שנקרא. במצופות – יש גם צ'אי קרמל מלוח ושוקולד מריר עם קוקוס. רק פעם בשנה. 6 ש״ח ליחידה.
רולדין

רולדין (צילום רונן מנגן)
רולדין (צילום רונן מנגן)

MIMI 

אוזני ההמן של מימי גרמו לנו להרבות שמחה באדר. לנמנעים מגלוטן דואגים עם אוזני המן שלא תרגישו שחסר בהן דבר ומגיעות במילויים קלאסיים של פרג ושוקולד והן טובות, מנחמות וערבות לחיך. גם אלה עם הקמח מוצעות במילויים הללו וזה הזמן לשאול אתכם – איזה מין אנשים אתם; של פרג או של שוקולד? או בכלל של שניהם? חג שמח.  6-7 ש״ח ליחידה/ 37-39 ש״ח למארז.
מימי

מימי (צילום דניאל לילה)
מימי (צילום דניאל לילה)

UGIYA

את מאפיית עוגייה הקים הקונדיטור מעוז סנדלר, חובב עוגיות ואוזני המן מושבע שבימים אלה אף מנחה סדנת הכנת אוזני המן למבוגרים. אוזני ההמן שהוא מציע מופלאות ועשויות במידת אפייה ראויה. הן מגיעות במילויים מקוריים כמו פאי פקאן פריך שאהבנו במיוחד, מילוי פיסטוק ושוקולד חלומי וגם קלאסיים של נוטלה ופרג. המארז יפה לא פחות ומזכיר את משלוח המנות שפיללנו לקבל בילדות. 6 ש״ח ליחידה.
להזמנות 050-8664103 באיסוף עצמי או משלוחים

UGIYA (צילום טל מני)
UGIYA (צילום טל מני)

We like you too

הקבוצה שמפעילה את נורדיניו, הבוטקה בשדרות בן ציון ושדרות בן גוריון, קפה Open בכיכר המדינה ו־Vesperr בקפלן מסתמנת ככוח משמעותי בתחום הקונדיטוריה. ליין פורים מהטובים שפגשנו השנה כולל אוזני המן מבצק פריך חמאתי במילוי פרג, שוקולד וקרביש – פיסטוק ועיטור מרנג חינני שכבש את לב הטועמים. האוזניים נמכרות בבודדת (5-7 ש"ח ליחידה/51-43 ש"ח למארז) וגם כעוגת מלכת אסתר, שבעינינו היא משלוח המנות האולטימטיבי (82/93 ש"ח).
להשיג במקומות הקבוצה ובוולט

ווי לייק יו ורי ורי מאץ' (צילום עידו מלר)
ווי לייק יו ורי ורי מאץ' (צילום עידו מלר)