אוזני המן של 2023: גדולות יותר, פרועות יותר ובלתי מצונזרות

מוכרחים להיות שמח. ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)
מוכרחים להיות שמח. ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)

אם רק המן היה חי כדי לראות את זה היום: אוזני המן מופרעות וצבעוניות שטפו את פורים, ואנחנו טעמנו את כולן - כן, גם את הפושטיות עם הפרג - והבאנו את המצטיינות מכולן. איפה כדאי להצטייד לקראת משלוח המנות? הטו אוזן

בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל יודעים איך לעשות שופוני ומגישים אוזן המן ענקית (110 ש"ח), שאין ספק כי תגנוב את ההצגה בכל מסיבת תחפושות שתגיעו אליה. מדובר באוזן המן עצומה בגודלה, במילוי של מחית כדורי שוקולד בטעם מנצח של ילדות. כמובן שיש גם רגילות וטובות לא פחות (30 ש"ח ל-15), אבל אל תהיו פחדנים –  לכו על הגדולה.
בוטיק סנטרל

אוזן הענק. בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין
אוזן הענק. בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

בייקרי

דושפרה בחנן מרגילן, כרובית במנזר והשישברק של חיים כהן ביפו תל אביב – יש קלאסיקות שאסור לגעת בהן. אוזני ההמן של הבייקרי נופלות בדיוק למשבצת הזו, בצק פריך שחום וחמאתי שמחבק מילוי נדיב במתיקות מאוזנת: פרג, שוקולד נוגט, חלווה והפייבוריט שלנו אגוזים, קינמון וקליפת לימון מגורד. בפרפראזה על הפרסומת של הייניקן, When You make a great ozen haman, you don't have to make a great fuss. (42 ש"ח למארז 250 גרם).
הבייקרי/דלי

בייקרי (צילום מתוך האתר)
בייקרי (צילום מתוך האתר)

בבקה

האחיות שיר וקורל גורן אפו קולקציית אוזני המן מרגש, צבעונית שתתאים לכל משתה. המילויים קלאסיים ועשויים נפלא (במחיר של 44 ש"ח ל-15, או 4 ש"ח לאחד). תמצאו שם אוזני המן במילויי חלבה, שוקולד, פרג למי שלא הייטר, תמרים ואגוזים במתיקות מדויקת, וגם קרם בואנו עם קרם אגוזים – הפייבוריט שלנו השנה.
בבקה בייקרי

בבקה. צילום: יח"צ
בבקה. צילום: יח"צ

ביסקוטי 

המשלוחים מקונדיטוריית ביסקוטי מצליחים להשיג אחידות דעים שכל כך חסרה בתקופה הנוכחית. בצק חמאה פריך במתיקות עדינה ומילויים בין קלאסי לחדשני – שוקולד בלגי, פרג הדרים, טחינה פקאן, לואקר וטרופיקנה (שוקולד לבן עם קונפיטורת מנגו) – מרכיבים קולקציה מגוונת שכל אחד מחברי הפאנל מצא בה אוזן לטעמו. עוגות  פרג אגסים ושקדים (118 ש"ח) ופיננסייר פרג ושוקולד (64 ש"ח) משלימות את קולקציית החג שתרצו להניח על שולחנכם.
ביסקוטי

ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)
ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)

הקונדיטוריה דלאל

מסעדנים שפיצחו את הנוסחה אומרים תמיד שהקושי אינו רק להצליח' אלא גם לשמור על ההצלחה. בקונדיטוריה של דלאל עושים בדיוק כך, ושומרים את כל הסוסים המנצחים באורווה: אוזני המן מבצק פריך רך ומתמסר במילוי קרם פיסטוק ודובדבני אמרנה (הפייבוריט שלנו),  פרג קלאסי, שוקולד פרלינה קלאסי לא פחות ובננה לוטי, טייק אוף תאילנדי למי שנשאר בחג בארץ. המחיר נותר כמו בשנה שעברה, וזוהי עוד נקודת זכות: 5 ש"ח ליחידה/64 ש"ח למארז (14 יח'). על הדרך תרשו לעצמכם בורקס המן – גרסה משודרגת לבורקס מבצק עלים מדופף במילוי ירוקי חורף, לאבנה ואגוזים (12 ש"ח).
דלאל

הקונדיטוריה דלאל (צילום אייקונז ביי מדיו)
הקונדיטוריה דלאל (צילום אייקונז ביי מדיו)

טאטי&אילנס 

בטאטי יצאו מחוץ למשלוח המנות – כלומר מחוץ לקופסא – ומלבד אוזני המן נהדרות דאגו גם לעוגיות מסכה אסתטיות (12 ש"ח) בטעמי שוקולד ווניל עם עיטורים צבעוניים. חבל שאי אפשר לחבוש אותה. ובאשר לאוזני המן, הן נהדרות לא פחות ומגיעות במילויים של שוקולד, פרג, חלבה, תמרים ואגוזים עם קינמון ריחני, ריבת תות ביתית ושטרויזל וגם אוזני המן בגוון ורוד מפתה על בסיס שוקולד רובי ומילוי שוקולד לבן, שנמכרות במשקל (45 ש"ח ל-250 גרם).
טאטי אנד אילנ'ס

מסיכה אכילה. טאטי. צילום: דניאל לילה
מסיכה אכילה. טאטי. צילום: דניאל לילה

מאפיית לחמים

על רקע מציאות מטורללת שמשתנה מדקה לדקה, אוזני ההמן של מאפיית לחמים הן כמעט קומפורט פוד: בצק פריך מעודן בטעם חמאה במילוי נדיב של פרג טחון מבושל בחלב, בראוניז שוקולד, תמרים עם אגוזי מלך ותפוחים והגרסה החביבה עלינו בכל שנה מחדש – כובע נפוליאון, אוזן המן פתוחה ובמרכזה כדור מרציפן (6 ש"ח ליח' / 15.3 ש"ח ל-100 גרם). רוצים להשוויץ באוזניים שהכנתם לבד? מארז DIY ובו בצק פריך, מליות שוקולד ופרג, מערוך וקורצן מקצר את הדרך אל התהילה (150 ש"ח).
מאפיית לחמים

מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)
מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)

לחם יין 

הרבה אוזני המן משובחות טעמנו לקראת החג, ובכל זאת מצאנו את עצמנו חוזרים לקונדיטוריית לחם בזכות אוזני המן קונפיטורת אגסים ושברי פיסטוק, מילוי מתוחכם ומקורי. אותו בצק חמאה פריך ומעודן משמש בסיס גם למליות קלאסיות של פרג, שוקולד חלב, חלבה ותמרים ואגוזי מלך. כדי לטעום תצטרכו להגיע ליהוד, אך המאמץ מצדיק את הנסיעה (הקונדיטוריה והמסעדה הן מקום ששווה להכיר). 43 ש"ח למארז במשקל 300 גרם.
לחם יין

לחם יין (צילום דור ברייב)
לחם יין (צילום דור ברייב)

מאפה נאמן

הקולקציה של מאפה נאמן היא אולי הגדולה ביותר שפגשנו השנה: אוזני המן מבצק פטל במילוי קרם שקדים, אוזני המן מבצק שוקולד פריך במילוי חלבה, מילוי אגוזים ועיטור אבקת סוכר, תמרים וקינמון (אהבנו!), קרם לוטוס וקרם נוגט, שוקולד לבן וגנאש שוקולד מריר ועוד ועוד, ברמת מתיקות גבוהה להפגת את הבאסה מהחיים עצמם (38 ש"ח למארז במשקל 300 גרם, מבצע שלושה מארזים 59 ש"ח).
מאפה נאמן 

מאפה נאמן (צילום גיל אבירם)
מאפה נאמן (צילום גיל אבירם)

FIKA

המאפייה השוודית האהובה מצליחה שוב להפתיע עם אוזני המן שלא תמצאו באף מקום אחר. הטועמים שלנו התלבטו בין אוזן SEMLA בהשראת מאפה שוודי מסורתי במילוי קרם שקדים וקצפת, ואוזניים במילוי רוברבר וקרם וניל בחמיצות מעודנת או תפוחי עץ בחמאה, קרמל ותבלינים. בחרנו בשניהם. בכל מקרה, הבצק (שמרים) נפלא, ושברי תרמיל הל מוסיפים לו עוד ממד של פריכות וטעם (10 ש"ח).
פיקה 

אוזן המן שוודית (צילום FIKA)
אוזן המן שוודית (צילום FIKA)

קונדיטוריית שמו

הקונדיטור מיקי שמו נמצא כבר מספיק שנים בענף כדי להכיר את ההעדפות של הקהל הישראלי. קולקציית החג שלו כוללת אזני המן מבצק פריך במילוי פרג, אגוזים, שוקולד, תמר מג'הול, שזיפים ביין ומרציפן (39 ש"ח ל-350 גרם). אוזני המן מבצק שמרים הזכורות לטוב לא נשלחו לטעימה, ולכן הלכנו ישר על עוגת פרסבורגר פרג רכה ועשירה, שמחירה נותר כפי שהיה בשנה שעברה (45 ש"ח).
קונדיטוריה שמו  

קונדיטוריית שמו (צילום יח"צ)
קונדיטוריית שמו (צילום יח"צ)

קונדיטוריית שני

לא היינו מטריחים אתכם ואת עצמנו לרמת גן אלמלא ההברקה של קונדיטוריה שני – אוזן המן XL מבצק מבצק פרסבורגר במילוי אגוזים, פיסטוק ופרג והדובדבן שבקצפת – מילוי קרם פטסייר ותותים (17 ש"ח). בקולקציית הבצק הפריך מפתיעות אוזני המן במילוי קרם לימון חמוץ עדין (13.90 ש"ח ל-100 גרם, 42 ש"ח לקופסה במשקל 350 גרם).
קונדיטוריית שני  

קונדיטוריית שני (צילום יח"צ)
קונדיטוריית שני (צילום יח"צ)

קייטרינג מונייר

נניח שהפילו עליכם להביא למסיבה אוזני המן. במקום לבחור אחד אחד ולסיים עם טעמים שבלוניים, בקייטרינג מונייר מציעים מגש אוזני המן שמשמח את הלב והעין במילוי לימון, פרג, לוטוס ביגלה מלוח, שוקולד פאדג', פטל, פיסטוק ואוראו (169 ש"ח ל-36 יח'). רוצים עוד יותר להפתיע? לכו על מגש מלוח – אוזני המן במילוי בטטה או חציל קלוי עם רוטב יוגורט וסלסה בצד (168 ש"ח ל-20 יח').
קייטרינג מונייר

קייטרינג מונייר (צילום אפיק גבאי)
קייטרינג מונייר (צילום אפיק גבאי)

MIMI

אוזני ההמן של מימי גורפות תמיד שבחים מפאנל הטועמים כי יש בהן את כל מה שאפשר לרצות: בצק פריך ומילויים קלאסיים של פרג ושוקולד השחר גם בגרסת ללא גלוטן. איך בוחרים? אין סיבה להתלבט, פשוט לקחת גם וגם כי פורים יש רק פעם בשנה. 41 ש״ח למארז.
מימי

פופ אנד פופ בייקרי

הקונדיטור עופר בן נתן אפה אוזני המן עד חצי המלכות לפחות. נתחיל מהמרקם הנימוח והמנצח שמתאפיין בחמאתיות יתרה אך מדויקת, נמשיך במילויים המנצחים דוגמת פאדג׳ שוקולד חלב מופלא, מרציפן קפה ופולי קקאו מהחלומות, חלבה וטחינה גולמית, פיסטוק ופטל עשיר ומהנה וגם פרג לפי מיטב המסורת. גם הגודל ראוי ונדיב. אהבנו מאוד.
46 ש״ח למארז, 7 ש״ח ליחידה. הארבעה 28

נורדיניו | we like you too

הקונדיטוריה של נורדיניו מעולם לא משעממת אותנו, תחת הויטרינה תמצאו לא רק אוזני המן מופלאות אלא גם עוגות אסתר מלכותיות שהן למעשה עוגות יפות וטובות שמורכבות כולן מאוזני המן, שזורות זו בזו. יש בסיס בצק פריך שעשוי בצורה מופתית ועל גביו מונחות אוזני המן במילוי נדיב ועשיר. יש פרג והדרים, פיסטוק עוצמתי עם פטל ושוקולד אגוזי לוז. מלבד העוגות יש גם מארזים של אוזני המן בטעמים הקלאסיים, פרג, שוקולד ואגוזים. טעים עדלאידע
מחיר עוגה 92 ש״ח, מחיר מארז אוזני המן 62 ש״ח ל12 אוזני המן, מחיר יחידה 6 ש״ח. נחלת בנימין 27

נורדיניו. צילום: ליאל סנד
נורדיניו. צילום: ליאל סנד

סאגה

מאחורי הקונדיטוריה של קפה סאגה היפואי, עומד הקונדיטור מעוז סנדלר שאופה לתושבי יפו והסביבה ממיטב המגדים, מושחתים יותר ופחות. אוזני ההמן שהוציא מאמתחתו מופלאות, מרגישות ממש כאילו נתתם ביס בעוגיית חמאה וטובה. יש עם אגוזים, יש עם פיסטוק מנצח, יש גם פרג ויש שוקולד כמובן.
7 ש״ח ליחידה, 47 ש״ח למארז של 250 גרם. רבי פנחס 4

האביר האפל. סאגה. צילום: מעוז סנדלר
האביר האפל. סאגה. צילום: מעוז סנדלר

מייזון קייזר

מסתבר שגם פטיסרי צרפתי יודע את רזי אוזני ההמן באופן טוב ומשכנע. חמישה מילויים נהדרים, עוגיית בצק פריכה וגודל שמאפשר גם הוא לבלוס כל אחת בזו אחר זו. המילוי המנצח מבחינתנו הוא השוקולד הלבן המקורמל שהוא מתוק וטעים להפליא. גם הפטל מתאפיין בחמיצות-מתיקות מתונה והוא מופלא בהחלט.
מחיר יחידה 6 ש״ח או עשר יחידות ב45 ש״ח. רוטשילד 7, מנחם בגין 144, האנגר 4 נמל תל אביב 22.

מייזון קייזר. צילום: אפיק גבאי
מייזון קייזר. צילום: אפיק גבאי

מגזינו

את ברק כהן אנחנו מכנים הקוסם ממגזינו, וגם אוזני ההמן שלו לא מאכזבות ולו במעט. מילויים מקוריים ומטריפים דוגמת חמאת בוטנים ופאדג שוקולד ג׳אנדויה שיוצר ביס פריך ומהנה, יש גם פאדג׳ שוקולד עשיר וטעים ברמות וגם  פרג קלאסי לחובבי המסורת.
למארז של כל הטעמים, 48 ש"ח. מנחם בגין 21. 03-757-0535

אוזני המן של מגזינו. צילום: כרמל קוך
אוזני המן של מגזינו. צילום: כרמל קוך

מתוקה

במתוקה לא מקפחים אף אחד ויודעים שלכולם מגיע להנות מאוזני המן ללא הבדל של תחפושת או נטייה תזונתית. לכן תמצאו כאן אוזני המן ללא סוכר עם שוקולד מריר, טבעוניות במילוי של תמרים ואגוזים וגם ייחודיות אחרות שמתאימות לכולם במילוי ריבת משמש שובבי וחמצמץ, או שוקולד עם סוכריות צבעוניות, יש גם ממרח לוטוס שאהבנו בהחלט. מארז של 220-250 גרם יעלה לכם 39 ש"ח.
מתוקה

דודו אוטמזין

החג הביא איתו גם שיתוף פעולה חדש ומרגש בין השף-קונדיטור דודו אוטמזגין וm&ms – עדשי השוקולד הצבעוניות והאהובות שנאהב לנצח. ביחד השיקו מארז אוזני המן מרגש ואלגנטי של אוזני המן מצופות שוקולד לבן מתוק ומילוי של עדשי שוקולד. מה שנקרא אוזני המן מחופשות כהלכה.
אבן גבירול 71, אופנהיימר 11, רודנסקי 5. 144 ש"ח למארז, מהדורה מוגבלת

הכי פאנסי שיש. אוזני אמן של דודו אוטמזין (צילום: אלדד יריב)
הכי פאנסי שיש. אוזני אמן של דודו אוטמזין (צילום: אלדד יריב)