חונים בחניית אוטותל? חיישנים חדשים יארגנו לכם קנס בקרוב

מפנה מקום. מקום חניה מסומן לאוטותל (צילום: שלומי יוסף)
מפנה מקום. מקום חניה מסומן לאוטותל (צילום: שלומי יוסף)

העירייה פותחת בפיילוט שבמסגרתו מותקנים חיישנים בחניות השמורות לשירות הרכבים. החיישנים יתריעו לפקחים ומשם אתם כבר יודעים לאן זה הולך. כבר ביולי הותקנו חיישנים, ובהמשך יותקנו בכל החניות בעיר

18 באוגוסט 2021

זוכרים את הפעם ההיא שגנבתם בשקט שעת חנייה באזור המסומן לרכב אוטותל ושרדתם כדי לספר? כנראה שבקרוב כבר לא יתאפשר לכם: העירייה פותחת בפיילוט חדש שבמסגרתו חניות אוטותל ברחבי העיר יצוידו בחיישנים שיתריעו לפקחים אם הרכב החונה לא שייך למערך אוטותל.

כבר בחודש שעבר הותקנו עשרות חיישנים בחניות אוטותל ברחבי העיר, ובעירייה מציינים כי בהמשך יותקנו חיישנים בכל החניות ברחבי העיר. בדצמבר האחרון הודיעה העירייה על הרחבת השירות עם הוספת 100 מכוניות חדשות (360 כרגע), וגם הוספת 150 מקומות חנייה חדשים, חלקם בחניוני אחוזות חוף. זאת בנוסף ל-520 מקומות חנייה שכבר קיימים ברחבי העיר.

מדובר בחלק ממהלך נרחב שבמסגרתו מנסה העירייה להפחית את כמות הרכבים הפרטיים בעיר – ובכך את העומס כמו גם את זיהום האוויר. הגדלת נפח השימוש בשירות אוטותל מתווסף לצמצום הנתיבים לרכב פרטי והוספת נתיבים לתחבורה ציבורית כמו גם הוספת נתיבי אופניים ודו-גלגלי.

מכונית אוטותל (צילום: נועם כהן)
מכונית אוטותל (צילום: נועם כהן)

מיזם אוטותל נחנך ב-2017 ולצד התרחבותו מאז נתקל גם בלא מעט ביקורת מצד תושבים, הבולטת בהן נוגעת להפקעת מקומות החנייה עבור רכבי הצי הירוקים-לבנים. ואולם נראה שככל שהזמן עובר צובר המיזם יותר ויותר תמיכה מצד תושבים.