חג נפנוף שמח! מארזי המנגל והאלכוהול הכי טובים ליום העצמאות

מארזים בשריים וטבעוניים, חגיגות על האש בסגנון תאילנדי או יווני, דונאטס בצבעי המדינה והמון, אבל המון בירות מעניינות שיגרמו לכם להניח בצד את הזמבורה. וטוב שכך

לתפארת מדינת ישראל. גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
לתפארת מדינת ישראל. גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
13 באפריל 2021

אוכלים

מכולת האחים | סלטים, שיפודים ועניינים

במעדנייה של האחים דוקטור מקבלים את פני חג הנפנוף הלאומי בשלושה מארזים – בשרי, צמחוני וערכת המבורגר. קבבים, נקניקיות מרגז, ספאייח טלה, סלטים, תוספות ואפילו מנגל וגחלים סוגרים את כל הפינות בהזמנה אחת. מ-250 ש"ח.
להזמנות

יום העצמאות באחים (צילום: אורי קרול)
יום העצמאות באחים (צילום: אורי קרול)

מיטש | גריל רומני

השפית אורית מושקוביץ סגרה אמנם את הדוכן בשוק אך היא ממשיכה לקבב קבבים רומנים. בערכה תוכלו למצוא אותם (120 ש"ח ל־12 יחידות) לצד נקניקיות פטריציאן מתובלות בשום ומיטשבורגר (150 ש"ח), איקרה רומנית, כבד קצוץ ועוד. ברכישת ארבעה מארזי בשר מקבלים פטריצ'אן אקסטרה שום במחיר 90 ש"ח.
להזמנות 054-7503052

מה מיטש? (צילום: גיל אבירם)
מה מיטש? (צילום: גיל אבירם)

גרקו | מנגל יווני ישראלי

במסעדה היוונית באזורי ח"ן יוצאים מנקודת הנחה שבשרים על האש, עשבי תיבול ושמן זית משותפים לישראל וליוון. התוצאה: מארזי על האש לארבעה/שמונה סועדים עם מזאטים, אוזו, סלטים, בשרים וקינוחים; פיקניק יווני וארוחת גירוס להגשה בבית. מ-280 ש"ח.
להזמנות

עצמאות על גחלים | קאב קם

"גריל מאד נפוץ בכפרים בתאילנד אבל הצלייה אחרת. לרוב היא איטית, על אש נמוכה ובחום נמוך, כך שהבשר או הירק מקבלים את מרב הטעמים מהפחמים", אומר יריב מלילי, בעלי בית תאילנדי וקאב קם. באחרון יתקיים החל ממחר ועד מוצ"ש סופ"ש ספיישל גריל פחמים תאילנדי ובו יוגשו נקניקיות מצ׳אנג מאי ואיסן, צלע חזיר צלויה ועלי פאק בונג מוקפצים ועוד, לצד יינות ישראלים מבקבוקי מגנום שיימזגו לכוסות.
קאב קם, לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960 רביעי-שבת (14-17.4) מ־17:30

תאילנד על גחלים. קאב קם (צילום: דן פרץ)
תאילנד על גחלים. קאב קם (צילום: דן פרץ)

בשר ויין | יקב הרי גליל ומעדניית הטחנה

לכבוד יום העצמאות חבר יקב הרי גליל למעדניית הטחנה בוטיק בשר ממושבי הגליל העליון, במארז ליום המנגלים ובו יין חברים 2018 מענבי סירה, מרלו וקברנה סוביניון שמושק זה עתה, קרפצ׳יו, זוג המבורגרים וזוג אנטריקוט וגם צ'ימיצ'ורי הבוסתן. 350 ש"ח.
להזמנות *6130  (איסוף מרמת השרון)

בשר, יין וחברים (צילום: ליאוניד נוביקוב)
בשר, יין וחברים (צילום: ליאוניד נוביקוב)

חגיגת עצמאות טבעונית | משק ברזילי

כדי לחגוג לא חייבים לאכול חברים, ולכן מציינים במשק ברזילי את יום עצמאות במסיבת רחוב עם אלכוהול ועל האש טבעוני: צלחת ספיישל עצמאות עם קבבונים מחלבון צמחי על מקל קינמון, שיפוד ירקות על ענף רוזמרין, צ׳וריסוס, ווג׳י בורגר, תפוחי אדמה בגרסאות שונות, סלט עצמאות וחומוס משק ביתי (80 ש"ח), קוקטיילים מפירות וירקות עונתיים (25 ש"ח) ודי ג'יי.
משק ברזילי, אחד העם 6 תל אביב, חמישי (15.4) 18:00-12:00

מסיבת רחוב טבעונית (צילום: משק ברזילי)
מסיבת רחוב טבעונית (צילום: משק ברזילי)

מנגל טבעוני | אותנטבעי

מפעל הבוטיק הטבעוני מציע לחג ערכת על האש טבעונית ממתכונים מסורתיים של קהילת העבריים: נתחי סייטן לצלייה על האש, בורגרים קטנים, רטבים טבעוניים ועוד. 280-500 ש"ח.
להזמנות 073-7520752 ובאתר

מנגל מקהילת העבריים מדימונה (צילום: תמר אלמוג)
מנגל מקהילת העבריים מדימונה (צילום: תמר אלמוג)

דונאטס כחול לבן | מיסטר דונאטס

מהדורה מיוחדת לחג של דונאטס בציפוי בטעם וניל ועיטור דגל ישראל תסגור את פינת הקינוחים למי שיישאר מקום אחרי הבשר. 7 ש"ח.
להזמנות

דונאטס כחול לבן (צילום: יח"צ)
דונאטס כחול לבן (צילום: יח"צ)

ספיישל יום העצמאות | BECKS

בקונדיטוריית הבוטיק החיפאית מכינים לחג קינוחים ברוח ישראלית, למשל פיינט שכבות פנקוטה שומשום קלוי, עוגת תמרים לחה עם שברי אגוזי מלך, מוס תמר מג'הול, סירופ סילאן, קומפוט משמש חמצמץ ושטרויזל של סוכר חום וכוסמין (65 ש"ח). אופציה נוספת: עוגת שמן זית פירותית עם דבש מקומי ותאנים (200 ש"ח).
הזמנות באתר 

וואו: פיינט ארצישראלי BECKS (צילום: יהב בק)
וואו: פיינט ארצישראלי BECKS (צילום: יהב בק)

אלכוהול ועוד

מיתוס

מאז החופשה האחרונה ביוון פיתחנו חיבה ל־Mythos, לאגר קלה ובהירה עם מתיקות עדינה. הכי כיף לשתות אותה מול ים כחול אך גם בבית ובפיקניק היא עושה עבודה מצוינת. לכבוד יום העצמאות אפשר לקבל את מיתוס במארז יווני עם חבילת המבורגרים מקצביית הבשרים של זלמן, לחמניות וחבילת כבד אווז פרוס. 180 ש"ח.
להזמנות

זלמן זה מיתוס (צילום: יח"צ)
זלמן זה מיתוס (צילום: יח"צ)

גרימברגן

בטיימינג מושלם ליום העצמאות נוחת בישראל מותג הבירה גרימברגן, זוכה שלוש מדליות בתחרות World Beer Awards לשנת 2018. הבירה שבושלה לראשונה בשנת 1128 בכפר גרימברגן בבלגיה היא כיום אימפריה עם 12 גרסאות אייל, שמתוכן מגיעות לארץ בלונד (6.7%) בגוון זהוב עמוק עם ראש קצף מרשים וסיומת מרירה, ודאבל אמברה (6.5%) בארומת קרמל וקלייה. שתיהן מחליקות בגרון ויחמיאו לכל מה שתניחו על הגריל.

ואת הכוס איפה קונים? (צילום: יח"צ)
ואת הכוס איפה קונים? (צילום: יח"צ)

בירות גיבורי על

כמי שבוחרים את הבירה גם בגלל התווית אנו תמיד שמחים לשים יד על הבקבוקים הקוליים של Six Pack, מבשלת בוטיק ישראלית של האחים אייל נועם ומידד רם (כן, יש להם שם משפחה שונה). לנבחרת גיבורי העל מעולמות הקומיקס מצטרפים כעת BRUTE, בירה יבשה (כלומר לא מתוקה) וכשותית מאוד ו־KABIR – בירה בסגנון פילזנר צ'כי במהדורה מיוחדת ליום העצמאות על שם מבשלת הבירה השנייה שהוקמה בארץ בשנת 1942. הראשונה ארומתית ומגניבה והשנייה קלילה וכיפית, תבחרו אתם עם מה לחגוג.

לתפארת מדינת ישראל (צילום: Six Pack)
לתפארת מדינת ישראל (צילום: Six Pack)

קרומבאכר

עוד בירה שמושקת ביום העצמאות היא קרומבאכר PILS, בירת הדגל של מבשלת קרומבאכר הוותיקה שמתחדשת בלוק עדכני. כמקובל בסגנון פילזנר גרמני, לקרומבאכר יש ארומה פירותית קלילה וכשותית וגוון זהוב, שמזכיר ימים יפים יותר בבר היפסטרי בברלין.

קרומבאכר בעיצוב חדש (צילום: איל קרן)
קרומבאכר בעיצוב חדש (צילום: איל קרן)

אלכסנדר

ממבשלת הבירה המוערכת מגיע מארז מעוצב במהדורה מיוחדת עם ארבעת סוגי הבירה המובילים שלה, שכולם פרשנות מקורית ומוצלחת: בלונד בלגית, אמברה צרפתית־כפרית, חיטה ישראלית שכשמה כן היא זהובה וקלילה וגרין בסגנון IPA, בתוספת פותחן. אם קיבלתם הזמנה לעל האש, זו המתנה האולטימטיבית למארחים.

אלכסנדר ליום העצמאות (צילום: יח"צ)
אלכסנדר ליום העצמאות (צילום: יח"צ)

 מלכה והציפורים

לאחר שנה שבה למדנו להעריך טוב יותר את הטבע משיקה מבשלת בירה מלכה ליום העצמאות מהדורה מוגבלת מעוטרת בתוויות ציפורי ארץ ישראל. על בקבוקי האדמונית, הינדי ושאר החברות האהובות, מופיעים איורים של ציפורים מקומיות, הסבר קצר על כל אחת וגם טביעת כף הרגל שלה. לא שצריך סיבות לשתות את הבירות של מלכה, אבל הנה עוד אחת.

כל הציפורים אצלה (צילום: באדיבות הכרם)
כל הציפורים אצלה (צילום: באדיבות הכרם)

בירה ונשנושים 1 | המלקט

מיזם "המלקט" התומך ב-60 יצרני בוטיק ישראליים וביניהם יצרני בירה מציע מארז שכולו מחווה לתעשיית הבירה המקומית: חמישיית בירות קראפט ממבשלות BEERצינות שבערבה, בירה ברזל, בירה מוסקו, מבשלת הגיבור, בירה שפירא, Jem's Beer Factory ועוד. נוסף לבירה תמצאו במארז פיצוחים, בקבוק ויסקי 50 מ"ל של מזקקת M&H וזיתים של משק תירוש. 199 ש"ח.
הזמנות באתר

הנגאובר ישראלי (צילום: יעל בונפיס)
הנגאובר ישראלי (צילום: יעל בונפיס)

בירה ונשנושים 2 | קופסת אוכל

במארזים הקולינריים מבית "חדרפרטי – חוויית אירוח" תמצאו הפעם בירות, אקססוריז לקישוט הבית ונשנושים כגון תערובות פיצוחים משוק לוינסקי, ממרחים, ריבות ועוד. מ־125 ש"ח.
הזמנות באתר 

קופסת אוכל (צילום: דן לב)
קופסת אוכל (צילום: דן לב)

ללא אלכוהול

לחבר שרוצה להרגיש קול אך לא מסתדר עם אלכוהול תקנו במיוחד את 0.0, סדרה חדשה ממבשלת סן מיגל הספרדית בטעם קלאסי, תפוח ולימון. מה לא עושים למען חברים.

סן מיגל 0.0 (צילום: יח"צ חו"ל)
סן מיגל 0.0 (צילום: יח"צ חו"ל)