בנות כת הסייטן מבקרות באדורה

בנות כת הסייטן ביקרו באדורה. מאיזו מנה הן לא הצליחו להוריד את הידיים?

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

משיכתה הלא סמויה של הטבעונית אל חברתה הצמחונית לא החסירה ממשיכתה לשפים שביציהם גדולות מספיק כדי לתת לפנטזיות הקולינריות שלה מקום רחב בתפריט שלהם (רחב זה הרזה החדש, הידעתם?). הצמחונית, זורמת מטבעה, באה גם היא לחוש את מגע ידיו הים תיכוניות של אבי ביטון (ההורס!) בתפריט הטבעוני החדש של אדורה. הלחם (17 ש"ח, מוגש עם קונפי שום, טפנד עגבניות מיובשות ושמן זית), שליווה את השתיים לאורך כל הארוחה, הזכיר להן יחסי אהבה שנאה מה הם, שהרי מצד אחד הטעם לא מאפשר להפסיק, ומצד שני – בחיאת רבאק, הקיץ עדיין כאן.

תחילה חלקו השתיים סלט פנצנלה עם עגבניות מנומרות, לחם קלוי, בצלים סגולים, אורגנו, כוסברה, פיסטוקים קלויים, שמן זית ומיץ לימון (42 ש"ח) וגספצ'יו – מרק קר של עגבניות טריות, פלפלים אדומים, שום ומלפפונים – מתובל בשמן זית וחומץ (39 ש"ח), אך כשהגיע פילאס הפטריות – מאפה פילו במילוי פטריות, תרד ערבי, בצלים, שום ושמן זית עם קרם שקדים ורסק עגבניות טריות (52 ש"ח) הטבעונית לא הצליחה להוריד ממנו את הידיים. את אותו זמן יקר ניצלה הצמחונית כדי להתערבב עם המעורב הירושלמי – פטריות צלויות, פתיתי סויה, כרובית בלאדי, בצלים בגריל, טחינה לבנה ותבלינים סודיים (76 ש"ח).

בכוחות משותפים ליטפו השתיים עם לשונן ריזוטו בציר ירקות ויין לבן, תרד ערבי, כמהין וחלב שקדים (88 ש"ח) וקישואים צלויים ומתובלים בשמן זית, שום, אורגנו ורסק עגבניות טריות מוגש על קרם יוגורט ושקדים קלויים (44 ש"ח).

שלושה קינוחים של סורבה מלון במרק שקדים ונענע (34 ש"ח), מלבי אסלי, סירופ ורדים ופיסטוקים (39 ש"ח), פילו בננה בגנאש של שוקולד (39 ש"ח), גרמו לבנות להמציא מחדש את המושג "שרשרת אדורות". בזמן שיצאו משם צעקה הטבעונית "אבי, תעשה לה ילד", בתקווה לשמור את הגנים האלה קרוב לצלחת שלה וגם לא להיות כזו שמנה לבד.

מבחן החלב סויה: לא לוקחים תוספת (כל כך קל לגרום לנו להרגיש שוות!)

מה עושים הקרניבורים: מזמינים מהתפריט הרגיל ומפספסים הזדמנות פז לחוויה רוחנית

חוכמת הטופו: "אהוב אותי כאילו אין מחר" משאיר הרבה פחות מזכרות מ"אכלי אותי כאילו אין מחר"