כת הסייטן: מה אכלה הטבעונית בביתא קפה?

הטבעונית יצאה להפסקת אוכל בביתא הקפה, וזללה כריך טחינה וירקות, פלפל ממולא וקינחה במוס שוקולד מושחת

כריך אבוקדו הביתא-קפה. צילום: אילן נחום
כריך אבוקדו הביתא-קפה. צילום: אילן נחום

"בחיים צריך לדעת לקחת גם זמן להפסקה!", ניסתה הטבעונית להחדיר קצת שכל בראש חברתה הצמחונית, "בעיקר כשמדובר בהפסקת אוכל!", הוסיפה, אך מכיוון שהצמחונית כבר ניתקה – הטבעונית הבינה שזהו אחד הימים שבהם תצטרך למצוא לעצמה סיפוק ללא חברתה שעסוקה לפעמים במסלולים, צלמים ושטיחים אדומים. ביתא קפה היה המקום שבו מצאה לעצמה ארוחה חמה, נעימה ומלטפת שעושה חשק לגמור הכל מהצלחת כמו ילדה טובה.

מתוך מבחר אופציות בתפריט הטבעוני (שבינתיים מוגש רק לסועדים ששואלים על אופציות טבעונית) היא התלהבה מסלט של קיץ – אורז אדום, צנונית, ארוגולה, בצל ירוק, קליפת לימון, שקדים קלויים ופטרוזיליה (44 ש"ח) שהזכיר לה שלפעמים השלם עולה על סך חלקיו. עם מנת אספרגוס צלוי (שעושה לעצמו בילד־אפ מוצדק בתפריט) על סלט קרוטוני שאור ברוטב לימון כבוש וצ'ילי, היא החליטה שזה זמן טוב להפסקה בדיאטה והזמינה גם פלפל ממולא באורז, צנוברים, עשבי תיבול לצד סלט אפונה, עגבניות שום ובצל ירוק (56 ש"ח).

הפלפל אמנם שיחק תפקיד חשוב בערב שלה, אבל דווקא כריך טחינה וירקות גנב את הארוחה (בעזרתם של אריסה, מלפפון, חסה, ארוגולה ונענע – 40 ש"ח, במקור עם ביצה). השעה המאוחרת לא אפשרה לטבעונית להזמין ארוחת בוקר (שקשוקה טבעונית עם עדשים שחורות ותרד, לחם שאור ושני משקאות – 60 ש"ח) ומעט המודעות שעוד נשארה לה לא אפשרה לה ללכת עד הסוף עם פסטה ברוטב עגבניות (46 ש"ח), אבל קינוח מוס שוקולד וחלב קוקוס עם קרם טחינה, על עוגית פולי קקאו (כלומר, וואוו, מה לעזאזל זה היה?) היה ההוכחה החומה, הלבנה, השחורה, הקשה והרכה לכך שאוהבת הפסקות ככל שתהיה, היא לא תמיד יודעת להפסיק.

מבחן הסויה: סופגים עלינו, בחברות.

חכמת הטופו: כשמשהו נכנס לפה של מישהו, שני הצדדים אמורים ליהנות.

מה עושים הקרניבורים: תגידו שאתם טבעונים ותקבלו את התפריט שלנו!

לביתא קפה