פה זה לא שוק: שקשוקייה־חומוסייה חדשה בשוק הכרמל

חומוסייה־שקשוקייה חדשה מצטרפת לאופציות הקולינריות הקלילות שמציע שוק הכרמל

שוקה כרמל. צילום: אנטולי מיכאלו
שוקה כרמל. צילום: אנטולי מיכאלו
5 במרץ 2015

סוגיית הפיכתו של שוק הכרמל למתחם בליינות קולינרית כבר הפכה לתזכורת רוטינית שחוקה ומציקה מצדנו, אבל היי, הכתובת על הקיר ואל תגידו שלא הוזהרתם: אז אם עד היום התלבטתם בין הקבב של שמואל לדוכן הארפאס, ובין הפתעות מהמטבח של מיטמרקט למעורב פועלים ירושלמי בחצי כיכר בשומר 1, עכשיו נוסף לרשימה גם שוקה כרמל.

מדובר בבר שקשוקות קטן שהישיבה בו נערכת לאורך דלפק עץ המורכב על חצי קיר אפור, והישיבה היא על שרפרפים גבוהים אדומים המאורגנים מול הבר בצפיפות. התפריט קטן, ענייני ולוהט, ומבוסס בעיקר על שקשוקה מעגבניות טריות, עם שתי ביצים במחבת רוחשת המגיעה רותחת אל הסועד ומורכבת על בסיס עץ. השקשוקה מוגדרת כארוחה כיוון שהיא מתוגברת בסלט ירקות קטן עם גרגירי חומוס חמים ושתי פרוסות של חלה, וכן חמוצים, זיתים וחריף (24 ש"ח).

תוכלו להזמין גם סלט ירקות גדול עם גרגירי חומוס ברוטב טחינה וקרוטונים (15 ש"ח); סביח בצלחת עם פרוסות צלויות של חציל שקוראים להן כאן סטייק חציל, שתי ביצים, רוטב טחינה וסלט קטן (24 ש"ח); וחומוס שנטחן במקום ברגע ההזמנה מגרגירי חומוס שהונבטו לפני הבישול (24 ש"ח, כולל סלט קטן), מה שאמור לחסוך לכם תגובות של חוסר שביעות רצון מהבטן. כמובן שרצוי לצרף לסיפור הזה גם בירה מהחבית (15 ש"ח לשליש קרלסברג) או שוטים של ערק, וודקה, וויסקי, טקילה ואוזו. זהו. בדרך הביתה אתם תמיד תוכלו לקנות קצת פירות וירקות כסיפור כיסוי.

שוקה כרמל, השומר 2, 6899528־052, ראשון־שישי 10:00־16:00