12 המסעדות מחוץ לעיר האהובות על השפים

שוות את המאמץ: אלה המסעדות מחוץ לעיר שהכי הרבה שפים בחרו בפרוייקט "איפה השפים אוכלים" של Time Out

בורקס מחניודה. צילום: זיו ממון
בורקס מחניודה. צילום: זיו ממון
19 באפריל 2017

מקום ראשון: מיכאל / מושב לימן

השף מיכאל גרטופסקי מתמסר לחיי הכפר במושב לימן ומכין אוכל בלדי אפוף רומנטיקה ועשן מגריל פחמים. המנות משתנות בהתאם לחומרי הגלם: מלפוף, מפתול, פאקוס ושוק טלה מהג'וספר. פסטות טריות נמתחות במטבח, ודגה טרייה זולגת מחוף הים הסמוך ומטופלת ביד בוטחת.

מיכאל

לעוד מקומות שהשפים הכי אוהבים:
6 דוכני אוכל רחוב שהשפים אוהבים לזלול בהם
8 המקומות שהשפים הכי אוהבים לסגור בהם את הערב
8 מסעדות היוקרה שהשפים מתפנקים בהן הכי הרבה
8 המסעדות השכונתיות שהשפים פוקדים הכי הרבה
6 מסעדות המטבח המקומי הכי פופולריות בקרב השפים
12 המסעדות האהובות על השפים הישראלים
מהונג קונג ועד ניו יורק: איפה אוכלים השפים המובילים בעולם?

מגדלנה / צומת מגדל

המסעדה של השף המחונן יוסף (זוזו) חנא מציעה מטבח גלילי־לבנוני שנארז תחת תפיסת צלחות מודרנית, כל זאת על רקע נוף הכנרת מצד אחד והר ארבל מהצד השני. השיש ברק, המוכנים אצל חנא בדייקנות במלאכת יד, הגיעו מכאן אל המיינסטרים הקולינרי.

מגדלנה

קובה צמחוני במגדלנה
קובה צמחוני במגדלנה

פסקדו / אשדוד

במבט נקי מדעות קדומות אשדוד היא ריביירה אופטימית, ובהתאם לכך בנה כאן השף יחי זינו בנה מעין ביסטרו באווירה נינוחה ונעימה ומטבח ימי עם סביצ'ה, סשימי וגם פסקאדו על הפלנצ'ה. מי שמתעקש ימצא כאן גם מנות בשר מושקעות.

פסקדו

שראביכ / ראמה

יעקוב חיאט קורא את צמחי הבר כמו ספר פתוח. הוא אוסף אותם אל המסעדה שלו, הנחבאת בתוך חניה של בניין בכפר ראמה שבגליל, ומכין מהם מעדנים פלאיים: קובה, פטאייר, עוף מוסחן, כרובית בטחינה, קישואים ביוגורט, חומוס וחציל בטחינה ורימונים. שראביכ היא תמצית טעמי הפרא.

שראביכ

מחניודה / ירושלים

מסעדת השוק השמחה של אסף גרניט ואורי נבון מתמזגת במרחב הירושלמי עם טרטר שער שכם, שקשוקית קבב מפורק ופולנטה ראגו פטריות. האווירה הפרועה מוכיחה שככל שהמצב בירושלים נעשה קשוח יותר, הקשוחים נעשים שמחים יותר.

מחניודה

מחניודה. צילום: דניאל כהן
מחניודה. צילום: דניאל כהן

עזבה / ראמה

המטבח הערבי הביתי של חביב ומינרבה דאוד מתבשל בהשראת משפחתם מצידון ומתבסס על חומרי גלם עונתיים וצמחי בר כמו עולש, חובזה ועכוב, עם מנות נפלאות של במיה, מלוחיה, עלי גפן וחומוס. השירות הנעים והירוק שמסביב משלימים את החוויה.

עזבה

אורי בורי / עכו

אורי ירמיאס, המכונה אורי בורי, מגלם את תפקיד פוסידון שעלה מהים של עכו כדי להכין מנות של ים במבנה עותמני ברחבת המגדלור. ירמיאס מתמקד במנות כגון ביסק סרטנים וטבעות קלמרי, כנהוג בשאר ערי הנמל בעולם. לנוכח מצב הדגה בים, נאלץ ירמיאס להיעזר יותר ויותר בחקלאות הימית, והוא עושה זאת בתבונה.

אורי בורי

שיפודי אולגה / חדרה

שיפודייה ותיקה ופשוטה למראה, המתמחה בבשר איכותי (כולל מבחר נאה של חלקי פנים). הבשר נצלה על גריל פחמים ומוגש לצד התקרובת הסטנדרטית של חומוס־צ׳יפס־סלט, רק שכאן הכל טרי וטוב במיוחד.

שיפודי אולגה

לוויתן / אילת

הקונדיטורית ענבר שפירא והשף ליאור רפאל הם בני זוג עם רזומה של התמחות קולינרית עילית מפוארת מרחבי העולם. הזוג בחר להשתקע דווקא באילת בלי להניח למרחק לגרום לפשרות. כך תוכלו לאכל אווז בסגנון צרפתי באילת. תלוי חומרי גלם עונתיים, כמובן.

לוויתן

מריפוסה / קיסריה

שלישיית השפים מאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי מכינים לאלפיון העליון ארוחות מוקפדות של לחי עגל ופסטה חלמונים, על רקע המדשאות האינסופית של קיסריה.

מריפוסה

מריפוסה (צילום: יח"צ)
מריפוסה (צילום: יח"צ)

אל באבור / אום אל פאחם

במסעדה מרווחת ולא נטולת הדר, האחים נשאת וחוסאם עבאס מבשלים מטבח פלסטיני מפואר על בסיס ליקוטי בר, עם פטוש, פטאייר, מוחסאן עוף, קבב, צוואר כבש ממולא וכנאפה משובחת.

אל באבור

רמאדן באל באבור
רמאדן באל באבור

מעיין הבירה / חיפה

הבר החיפאי המיתולוגי מוכיח שמזיגת בירה מושלמת היא אמנות של ממש, בייחוד כשהיא מלווה בקוסטציה (צלע חזיר) שמנונית ובשמחת חיים מזרח אירופית.

מעיין הבירה

מעיין הבירה החיפאי (צילום: איתמר גרינברג)
מעיין הבירה החיפאי (צילום: איתמר גרינברג)