ילדים זה שמחה: ברבאבא חוגג את בוא האביב בדליקטסן

במרפסת הדליקטסן, עם שולחן עמוס בקבוקים, הגיע ברבאבא לתובנה: מי שהולכת לישון עם ברמן באביב, שלא תתפלא אם תתעורר עם ברמן ג'וניור בסתיו 

הדליקטסן באביב. צילום: אנטולי מיכאלו
הדליקטסן באביב. צילום: אנטולי מיכאלו
23 בפברואר 2017

איך יודעים שבא אביב?

מוזר לו לברבאבא לפתוח דווקא עם שיר שנחשף לראשונה ב"מה פתאום", תוכניתו המיתולוגית של הקולגה קישקשתא. בכלל, קצת לא נוח לו לדבר על התקופה ההיא ועל כל הרכילות שאפפה את נסיבות סיום חברותם של השניים – פעם חברים טובים והיום בקושי "שלום שלום", וגם זה רק כשהנסיבות מפגישות אותם בשידורים חוזרים של ערוץ 1, אבל בכל זאת, איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב סביב ואם רואים ערימות של בקבוקים עם משקאות משכרים – זה סימן שבא אביב!

[tmwdfpad]הקהל הרחב אולי אינו יודע זאת, אבל כמה שבועות לפני פורים מתחילה תזוזה טקטונית של יצרני היין, יבואני המשקאות, משווקי הבירה וכל מי שמעורב במסחר בענף הזה. מסיבות פורים, שכמותן כמשתה הנחגג כמה ימים ברציפות בואך כמעט פסח, הלוא הוא חג היין הרשמי של העם היושב בציון, בשילוב כמה קרני שמש שפותחות רשמית את עונת הבירה – כל אלה מעוררים התרגשות רבה בענף.

דליקטסן. צילום: שירן כרמל
דליקטסן. צילום: שירן כרמל

כך מצא את עצמו ברבאבא יושב השבוע עם אנשי האלכוהול והיין של קבוצת R2M ומאזין לחוויות השתייה עד לא ידע שעיצבו את טעמם במשקאות. לברבאבא יש חיבה לקבוצה הזאת, בעיניו של בליין ותיק הוא סוקר את אנשיה, זוכר מהם כאלה שהתחילו כמלצרים או כברמנים וצמחו אל תוך תפקידי ניהול בקבוצה. אחד מהם ניסה למנות את מספר הילדים שנולדו כתוצאה מהכרויות פנימיות בין העובדים, ואחרי 40 התייאש. נו טוב, מי שהולכת לישון עד לא ידע עם ברמן באביב, שלא תתפלא אם תתעורר עם ברמן ג'וניור בסתיו.

מסובים בדליקטסן. צילום: אנטולי מיכאלו
מסובים בדליקטסן. צילום: אנטולי מיכאלו

אנחנו יושבים במרפסת של הדליקטסן ועל השולחן נערמים הבקבוקים: יין לבן, קאווה, שמפניה, שׁכר תפוחים, קוניאק, גראפה, והנה כולם כבר מבוסמים, דווקא באחד המקומות הכי סאחים בעיר. ברבאבא משקיף על המסובים, ואף שבחוץ ניתך גשם זלעפות, יודע שהנה בא לו האביב, ונפשו מתרוננת לכאורה בלי שום סיבה.