תקופת צינון: הבירות החדשות שיעזרו לכם לשרוד את הקיץ

עם עשבים מרעננים, ניחוחות הדריים או טעמים טרופיים, בצד אבטיח ובולגרית או סתם על חוף הים. שתינו ושתינו עד ששמנו את היד על 10 בירות חדשות ומומלצות לקיץ הקרוב 

עשו לכם קיץ צונן. הבירות הנכונות לקיץ.
עשו לכם קיץ צונן. הבירות הנכונות לקיץ.
7 ביוני 2017

עם בוא הקיץ שוק הבירה מתחמם, וזו שעתם היפה של היבואנים והיצרנים לצאת לאור עם מוצרים חדשים שיעזרו לכם לשרוד את הלחות והחום. מה עושה בירה לראויה לשתייה בקיץ? קל יותר להסביר מה לא עושה אותה לכזאת. בירה עשירה באלכוהול, מתוקה, סמיכה, פירותית וכהה תהיה קשה יותר לצריכה בקיץ הישראלי. האלכוהול הגבוה מחמם, המתיקות הכבדה והטעמים הקלויים מחממים גם כן, וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים ביום חם. ובכל זאת, מה כן? בירה קיצית היא עניין של מצב רוח, משהו שכשתשתו אותו תרגישו רעננות. בדרך כלל זו תהיה בירה קלה עם אחוז אלכוהול נמוך, אולי בתוספת פירות, מיגוז גבוה ומרירות מודגשת. מעט חמיצות בהחלט תועיל להרגש הקרירה. טעמנו את כל הבירות החדשות שיצאו לשוק הקיץ ובחרנו את עשר המומלצות:

[tmwdfpad]

 King Fisher Beer Europe Ltd | י King Fisher

הבירה מספר 1 בהודו שתעלה הרבה זיכרונות сукс בוגרי תת היבשת. הבירה משווקת בהודו משנת 1857 וברחבי העולם מ־1970. מדובר בבירת לאגר בהירה ופשוטה שאрим מתיימרת ליותר מכך, הטעם לא ממש מריר והגוף קל מאוד, בדיוק מה שצריך חובב בירות לאגר לקיץ.
באה בטוב: בחוף הים או כמצננת  לארוחה הודית חריפה.
מחיר: 7 ש"ח ל- 330 מ"ל, 13.50 ש"ח ל- 650 מ"ל.

Kingfisher מחיר 7 ש"ח. צילום באדיבות חברת הכרם
Kingfisher מחיר 7 ש"ח. צילום באדיבות חברת הכרם

Fuller’s |  Wild River

בעקבות הגל של מבשלות הבוטיק האמריקאיות, החליטה מבשלת פולר'ס הלונדונית לייצר את הווילד ריבר, בירה זהובה בסגנון פייל אייל אמריקאי. מה שאומר שהנוכחות הכשותית מודגשת אך לא מעיקה, ארבעה סוגי כשות אמריקאיים המוספים לבירה בשלבי הבישול מעניקים לה טעמים הדריים ומרירות שמאוזנת על ידי מתיקות הלתת.
באה בטוב: בערב כשהשמש יורדת והחום קצת מרחם עלינו, תתאים גם לבשרים שתעשו על האש.
מחיר: 17 ש"ח ל- 550 מ"ל.

Fuller's Wild river. צילום: באדיבות חברת הכרם
Fuller's Wild river. צילום: באדיבות חברת הכרם

Ohara’s Hop Adventure| Styrian Wolf

בירה אחת מסדרה של בירות שמיוצרת על ידי מבשלת אוהרה'ס מאירלנד. המטרה היא לתת בכל אחד מבקבוקי הסדרה במה לסוג אחר של כשות. סגנון הבסיס של הבירה הוא ה־IPA, אך כדי להדגיש את טעמי הכשות הורדה קצת כמות הלתתים הקלויים לעומת המקובל ב־IPA. הבקבוק הזה נותן במה לכשות סלובני שפותח רק לאחרונה (Styrian Wolf), כשות עם טעמי פירות טרופיים ולימון מרעננים. אכן כזאת היא הבירה, קלה ומרירה ומשאירה אתכם עם טעם של לימון מרענן בפה.
באה בטוב: במקום קרטיב לימון.
מחיר: 17 ש"ח ל- 550 מ"ל.

Hop Adventure Styrian Wolf
Hop Adventure Styrian Wolf

Brewdog | Elvis Juice

עוד IPA, אבל הפעם בסגנון אמריקאי, מה שאומר שצריך לצפות למשהו אקסטרימי עם ערמות של כשות. ואכן זה כך: 6.5% מרירים של אלכוהול. מבשלת ברודוג ידועה בחיבתה לכשות האמריקאי ההדרי, וכאן נוסף לכשות הוספו לבישול גם קליפות אשכולית ופוצצו את הבירה במרירות מרעננת. אילולא האיזון של הלתת אפשר היה לחשוב שמדובר במיץ אשכוליות.
באה טוב: עם סלט פירות קר.
מחיר: 15 ש"ח ל- 330 מ"ל.

BrewDog Elvis Juice. צילום: באדיבות הכרם
BrewDog Elvis Juice. צילום: באדיבות הכרם

שפירא | IPA Simcoe 2017

בירת ה־IPA העונתית של שפירא מבושלת זה הקיץ השלישי; הרעיון הוא לגוון, ובכל שנה לבשל את הבירה עם זן כשות שונה. השנה נבחר כשות מזן Simcoe לתבל את הבירה. התוצאה שהתקבלה היא בירה חזקה עם 6.5% אלכוהול בעלת גוון כתום ענברי, קצף יציב ועשיר בצבע קרם בהיר וניחוחות כשות של פירות טרופיים, מנדרינה ואורן. לבירה טעמי קרמל ואשכולית אדומה עם סיומת מרירה.
באה בטוב: כשהיא קרה מאוד במקום הסורבה.
מחיר: 15 ש"ח ל- 330 מ"ל.

עונתית ומגוונת. שפירא. צילום: יח"צ
עונתית ומגוונת. שפירא. צילום: יח"צ

שושנע | מיוצרת בבלגיה עבור רדקס

בירת חיטה עם 4.7% אלכוהול וטעם מעניין של נענע. בירה שיוצרה במיוחד לקיץ הישראלי. לשושנע מרירות נמוכה אך היא גם לא מתוקה מדי. טעם המנטה מורגש מאוד ויגרור תגובות מקוטבות בין כאלה שיאהבו מאוד לבין כאלה שממש לא; אם טעם המנטה מתסדר לכם, השושנע תהיה בירה שאפשר לשתות ממנה עוד ועוד. הבירה משאירה סיומת ארוכה מאוד של מנטה שמרעננת את הפה עוד דקות ארוכות.
באה טוב: בערבוב עם לימונדה קרה וחיזוק של פלח לימון בצד.
מחיר: בפאבים בלבד, שליש 30 ש"ח, חצי 37 ש"ח.

אל תשכחו פלח לימון בצד. צילום: גדי דבירי
אל תשכחו פלח לימון בצד. צילום: גדי דבירי

חיטה ישראלית | אלכסנדר

במבשלת אלכסנדר רצו לייצר לכבוד הקיץ בירה ישראלית שתשלב בתוכה מרכיבים הגדלים בארץ, וכך נולדה בירת החיטה הישראלית שמכילה בתוכה, כמה מפתיע, חיטה מגידול ישראלי. השימוש בחיטה שאינה מונבטת הביא לבירה עם מאפייני הסגנון בטעם ובריח, אך היא הרבה יותר קלה ומרעננת מבירות חיטה קלאסיות, וככזאת היא מרעננת עם מרירות עדינה וטעמים מתובלים של ציפורן, בננה, טופי ופלפל שחור.
באה בטוב: עם מגש גבינות עובש לבן בשלות ועם סלטים.
מחיר: 15 ש"ח ל- 330 מ"ל.

Liefmans | Yell’oh on the Rocks

עבור מי שלא אוהב את המרירות והטעם של הבירה יש בשוק את הבירה הזאת עם הפירות האדומים: מעין הכלאה של בירה ומיץ פטל. אז עכשיו החליטו במבשלת ליפמנס לגוון ולתת גם לאלה שנמנעים מהצבע האדום משהו לשתות. הבסיס הוא בירת חיטה קלה ולא מרירה שהוסיפו לה מגוון פירות, כשהדומיננטי בהם הוא אננס, קצת עלי בזיליקום ופרח הסמבוק השחור. התוצאה: משקה אננס עם עקבות של בירה; קצת קוביות קרח במשקה יעזרו לדלל את הטעם העוצמתי של הפרי.
באה בטוב: כבסיס לקוקטיילים טרופיים, למשל בירה קולדה.
מחיר: 14 ש"ח ל- 250 מ"ל.

Liefmans Yelloh. צילום: באדיבות חברת הכרם
Liefmans Yelloh. צילום: באדיבות חברת הכרם

Lindemans |  Cassis

על בירות למביק שמעתם? אלה בירות שלא מותססות על ידי הוספה מבוקרת של שמרים, אלא בתסיסה ספונטנית על ידי שמרים ובקטריות שנמצאים באוויר. כתוצאה מכך הבירה יוצאת חמוצה מאוד וכדי להביא אותה למצב של שתייה נהוג להוסיף לה מיצי פרי. בבירה הזאת התוספת היא Cassis, ענבי שועל בעברית. בסיס בירתי חמוץ ולא מריר עליו יושב מיץ הפרי, במקרה הזה פרי חמצמץ שהופך את כל הגשעפט למשהו קליל ומרענן.
באה בטוב: כרוטב לגלידה.
מחיר:  16 ש"ח ל- 250 מ"ל.

Lindemans Cassis Lambic. צילום: באדיבות חברת הכרם
Lindemans Cassis Lambic. צילום: באדיבות חברת הכרם

Lindemans | Framboise

עוד בירת למביק, הפעם עם תוספת של פטל. הפטל, לצד הדובדבנים, הוא תוסף מאוד נפוץ בבירות הפירות הבלגיות. כאן, מכיוון שהבסיס הוא בירת הלמביק החמוצה, נוצר שילוב קיצי מושלם של מתוק־חמוץ. התחלה מתוקה של מיץ פטל וסיומת חמוצה של בירת למביק ששוברת את העומס המתוק.
באה בטוב: עם פרוסת עוגת גבינה מתוקה.
מחיר: 16 ש"ח ל- 250 מ"ל.

Lindemans Framboise. צילום: באדיבות חברת הכרם
Lindemans Framboise. צילום: באדיבות חברת הכרם

לנמנעים מגלוטן: 2 סיידרים חדשים

Strongbow Dark Fruit

משקה סיידר מתוק שהוסיפו לו מיץ פירות כהים. הצבע אדום / בורדו עמוק ועז והטעם השולט הוא של ענבי השועל (Cassis), מה שמזכיר סוכרייה מהילדות. מרירות, כאמור, לא נמצאת במשקה ואחוז האלכוהול הוא 4.5. זהירות, בכל זאת, זה לא מיץ זה משקה אלכוהולי (כ- 7 ש"ח).

בקבוק סטרונגבאו בתוספת פירות יער. צילום: יח"צ.
בקבוק סטרונגבאו בתוספת פירות יער. צילום: יח"צ.

Strongbow Honey

סיידר בטעם דבש מתוק, מתוק, מתוק. האלכוהול ממש לא מורגש וכך גם הטעמים הקשים של גומי שרוף המאפיינים סיידרים יבשים. למי שממש לא בקטע של בירה, מסיבה זו או אחרת, זה הפתרון, ואם אתם רוצים להוריד קצת מהמתיקות – נסו לדלל עם קרח (כ – 7 ש"ח).

בקבוק סטרונגבאו בתוספת דבש. צילום: יח"צ.
בקבוק סטרונגבאו בתוספת דבש. צילום: יח"צ.