וויסקי זה טוב: תערוכת "וויסקי לייב" מבטיחה לא לאכול לכם את הראש

וויסקי לייב, תערוכת הוויסקי הגדולה שתיפתח בשבוע הבא בתל אביב, תטעים אתכם בשלל מותגי וויסקי מהעולם ותשאיר את החפירות בחוץ

ישנים, חדשים ונדירים גם. וויסקי לייב (צילום: אנטולי מיכאלו)
ישנים, חדשים ונדירים גם. וויסקי לייב (צילום: אנטולי מיכאלו)
23 ביוני 2016

לא מזמן שמעתי מומחה בינלאומי לוויסקי אומר לכמה אנשים שהתגודדו סביבו ש"וויסקי טוב זה כמו יין טוב, רק בלי הפלצנות הצרפתית", או כמו שנוהג לומר זאת טל חוטינר, חבר ומומחה וויסקי לא קטן בעצמו, בעברית מקומית: "וויסקי זה טוב, לא יודע למה, זה טעים וזהו. הבעיה היא רק עם חלק מהשותים, שעל הדרך הם גם אוכלים לך ת'ראש".

אז וויסקי זה טוב, ואנחנו אוהבים אותו מאוד, לפחות רבים מחבריי הטובים, אלה שוודאי ישמחו לשמוע שוויסקי לייב – תערוכת הוויסקי הגדולה בעולם, המתקיימת בישראל זו השנה השלישית – חוזרת לפקוד את הלבנט והולכת להטעים את הנייטיבס בהמון מותגי וויסקי מרחבי הגלובוס.

התערוכה, שנערכת על ידי המגזין הבריטי הנחשב "Whisky Magazine", מתקיימת מדי שנה ביותר מ־30 מדינות בעולם ובהן בלגיה, הודו, יפן, צרפת, סין ואוסטרליה. לפני כשנתיים הצטרפה גם ישראל אל רשימת המדינות המכובדת.

בתערוכה יציגו מיטב החברות ויבואניות האלכוהול מותגי וויסקי ותיקים מול חדשים לצד מהדורות מיוחדות שהובאו במיוחד עבור התערוכה. נוסף על כך יתקיימו במתחם התערוכה סדנאות והרצאות על ידי מומחים מהארץ ומחו"ל, יוצעו טעימות מבקבוקים נדירים, יוצגו ארכיונים של חובבי וויסקי, יימכרו גדג'טים וכלים ייעודיים לשתיית וויסקי, ואף יוצג וויסקי ישראלי שכולו כחול לבן. בהתחשב בסטנדרט שהפגינו המארגנים בשנה שעברה, יש למה לצפות.

לא לפספס

סדנה ג'ון קווין, השגריר הבינלאומי של טולמור דיו המלווה את המזקקה זה 42 שנה, נחשב לאושיה בעולם הוויסקי בכלל ובעולם הוויסקי האירי בפרט. במהלך הסדנה יטעים ג'ון חמישה סוגים שונים של טולמור דיו, ובהם סוגים נדירים שרק לו, כשגריר הבינלאומי של המותג, יש גישה אליהם.
רביעי (29.6) 13:00, 14:15.

הרצאה דן פריסמן, השגריר העולמי של פור רוזס, יספר לכם כל מה שרציתם לדעת על הברבן האמריקאי: היסטוריה, כללים לייצור, יישון ועוד, בצד טעימות של פור רוזס ילו, פור רוזס סמול באטץ', ופור רוזס סינגל ברל.
רביעי (29.6) 16:45, חמישי (30.6) 14:15.

טעימות מלבדד הוויסקי האירי והסקוטי, הברבן והריי (שיפון), חפשו גם את הוויסקי היפני, ההודי, הטייוואני והשבדי.

הפתעות מזקקת רמת הגולן תציג לראשונה את הוויסקי שזיקקה, Golani ,Ashtaroth Golani Black.

לעדכונים מהתערוכה עקבו אחרינו באינסטגרם

Whisky Live Tel Aviv, בן אביגדור 22 תל אביב, רביעי־חמישי (29.6־30.6) 12:00־22:00 (כניסה למתחם עד שעה 21:00), 119 ש"ח כולל כוס וויסקי ממותגת ושלושה קופוני טעימות (כל טעימה נוספת 6 ש"ח). פרטים נוספים באתר