מזהים את התווית? הבירה ההיסטורית שחוזרת למקררים

אלכסנדר מקס, הבירה החדשה של מבשלת אלכסנדר, משחזרת בהצלחה מתכון היסטורי מ־1927

בירה אלכסנדר מקס (צילום: רונן מנגן)
בירה אלכסנדר מקס (צילום: רונן מנגן)
27 ביוני 2016

בחפירות שנערכו על ידי רשות העתיקות סמוך לרחוב המסגר בתל אביב נתגלו לפני כשנה שרידים של שברי חרס עתיקים המעידים על כך שייצרו במחוזותינו בירה עוד לפני 5,000 שנה. אז נכון שחפירות התשתית לרכבת הקלה הפכו את תל אביב להפסקה ללא עיר, אבל לפחות בכל מה שקשור לבירה – הסאטלה נמשכת. בסביבות 1927, תקופת המנדט הבריטי, החלו נוהרים ארצה גלי עלייה מאירופה. אבל חם בלבנט ואין מה לשתות כדי להרוות נפש הומייה.

[tmwdfpad]עוד כתבות שישכרו אתכם:
עיר בירה: כך תבחרו בירה נכונה למנגל שלכם
סודות הגרעין: חזרנו מבמברג – המקום שבו בירה בוטיק היא דבר מאד רציני
פי אלף יותר טיים אאוט: ביקורת שיכורה על הקונסיירז'

עד מהרה עשה הראש היהודי חושבים והחלו לצוץ מבשלות קטנות ביפו ובחיפה. מבשלה בשם Max Brau נפתחה בעכו בשנת 1927 על ידי האחים מרדכי וצבי רוזנברג, עולים מפולין. פאוזה. בשנת 2015 איתרו בעלי מבשלת אלכסנדר את צאצאי משפחת רוזנברג והציעו להם לשחזר את הבירה ההיסטורית ההיא. כצפוי, מתכונים מדויקים לא נמצאו, אבל על בסיס מסמכים ישנים שאותרו נולדה מחדש הבירה החלוצית של הרוזנברגים, וכיום היא מיוצרת בשם אלכסנדר מקס.

בירה אלכסנדר מקס (צילום: רונן מנגן)
בירה אלכסנדר מקס (צילום: רונן מנגן)

מדובר בבירה זהובה ובהירה, 5.2% אלכוהול בסגנון לייט פילזנר, כפי שמעידה עליה התווית, שהיא, אגב, שחזור מדויק של התווית ההיסטורית. שורה תחתונה: בירה נעימה וקלה לשתייה, עם טעם לוואי מיוחד שמעניק לה מין חספוס צברי שמאתגר את החך. אחלה יציאה לקיץ בתנאי שקיררתם טוב טוב.

אלכסנדר מקס, כ־15 ש"ח