על כלבים, חתולים וקוניאק: זוג הפנסיונרים שחלם והעז

זוג הפנסיונרים תלמה ויעקב בר חיים מייבאים לארץ מותגים קטנים וייחודיים של קוניאק, ארמניאק וקלבדוס. למותג שלהם קוראים Julian6, על שם החתולים והכלב. לזה אנחנו קוראים הגשמת חלום

קוניאק. צילום: Shutterstock
קוניאק. צילום: Shutterstock
22 בפברואר 2017

תלמה ויעקב בר חיים, זוג פרנקופילים חובבי יין ואלכוהול שהחליטו עם היציאה לפנסיה אחרי שנים בהיי־טק לייבא קוניאק, ארמניאק וקלבדוס של יצרנים קטנים ואיכותיים – חלום שהתבשל במוחם לא מעט שנים. "אבא לימד אותי כבר בגיל 8 שכאשר חוזרים להפסקת צהריים מבית הספר, כוסית קטנה עם הארוחה רק עוזרת ללמוד", נזכר בר חיים. אפילו בשנות ילדותו בקיבוץ תמיד היה בבית קוניאק, קלבדוס וארמניאק.

תלמה ויעקב בר חיים. צילום: איציק שוקל
תלמה ויעקב בר חיים. צילום: איציק שוקל

חברת היבוא שלהם נקראת Julian6, על שם כלבם ג'וליאן ושש החתולות שהם מגדלים. אלו הבקבוקים שטעמנו ואהבנו (בקרוב במסעדות השונות בעיר):

Calvados Christian Drouin – Selection

גרסה של קלבדוס צעיר יחסית, מזיקוק תפוחי עץ ואגסים. מעודן ומדויק, שופע פרי שנמצא בפרונט, והעץ מעניק לא יותר ממסגרת דקיקה. משקה נהדר לשתות נקי או על קרח, ואפילו לערבב עם טוניק. במחיר שלו – עודף ממאה – מדובר אולי באחת המציאות המוצלחות שאפשר למצוא על מדפי ארצנו (95 ש"ח).

Drouin Selection. צילום: איציק שוקל
Drouin Selection. צילום: איציק שוקל

Calvados Michel Huard 1999

על טוהרת תפוחים, ובית שמתעקש לייצר קלבדוס בציון שנת הקטיף. משקה נקי עם ריחות תפוח בולטים לצד תבלון (בעיקר ציפורן) ועץ שמאוד נוכח. מחוספס ובועט, קלבדוס "גברי" ולא מתחנף (300 ש"ח).

Armagnac Blanche, Domaine de Paguy

ארמניאק שקוף, שלא עובר יישון בחביות, המגיע מבית קטן שעיקר פרנסתו הוא צימרים. 55% אלכוהול נותנים וואחד בעיטה בבטן, והטקסטורה (תוצאה של יישון על השמרים לדעתי) ממלאת את הפה. זה משהו בין וודקה לארמניאק, אבל עם הרבה אופי ונוכחות, בוודאי ביחס למשקה "לבן" (95 ש"ח).

Armagnac Domaine Boingneres, Folle Blanche 1986

ארמניאק מהליגה של הגדולים בכל קנה מידה. אדמתי, אגוזי, פרחוני. לא מנסה להתחנף ומלא בקסם אלגנטי, עם המון מורכבות. פשוט למזוג לכוס ולהתמסר לשתייה מדיטטיבית. לא זול אך מצדיק את המחיר (890 ש"ח).

Boingneres 1986. צילום: איציק שוקל
Boingneres 1986. צילום: איציק שוקל

Cognac Bois Ordimaires de l'ile d'Oleron 1989, La Gabare

לה גאבאר הוא בית קוניאק עצמאי שנוסד לפני 25 שנה על ידי ז'אן גרופרין, ברוקר קוניאק מנוסה, שקונה קוניאקים נדירים, מיישן אותם ואז מוכר תחת המותג שלו. הקוניאק הנהדר הזה מגיע מהאי אולרון באוקיינוס האטלנטי, שם הגפנים נטועות באדמה חולית. בגלל השפעת האוקיינוס והשמש היוקדת, ההתנדפות הטבעית של הקוניאק בחביות גבוהה במיוחד. קוניאק מרוכז, עשיר אך מאוזן ומעודן (650 ש"ח).

Cognac Esteve Tres Vieille Reserve de la Famille

בלנד של קוניאקים בגיל 48־50 שנה. העץ נותן מתיקות עדינה והקוניאק רך, שופע ונדיב. משקה הדוניסטי, אולי אפילו מעט חנפן, ותמורה נהדרת למחיר (500 ש"ח).

Esteve Reserve de la Famille. צילום: איציק שוקל
Esteve Reserve de la Famille. צילום: איציק שוקל

את הנבחרים הללו ועוד, תוכלו לרכוש דרך האתר julian6.com