נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלכם, ואתם הרווחתם בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. שתינו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב

קפה שפירא. צילום: יולי גורודינסקי
קפה שפירא. צילום: יולי גורודינסקי

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו

דא דא ודא

קפה? בראסרי? כל זאת ועוד, באריזה נאה במיוחד. למרות שהוא בסביבה רק מעט יותר משנתיים "דא דא ודא" כבר צבר מוניטין כאחד המקומות המומלצים בעיר לבראנץ', בזכות מנות הביצים המיוחדות והמאפים המשובחים.

דא דא ודא

רוטשילד 12

בית הקפה השיקי להדהים של קבוצת  R2M עם תפריט קצר ומדויק. לפתיחת היום, לצהריים משרדיים או למפגש חברתי רגוע, הכל באווירת חו"ל נקייה וממכרת.

רוטשילד 12

רוטשילד 12. צילום: אנטולי מיכאלו
רוטשילד 12. צילום: אנטולי מיכאלו

דלאל – הקונדיטוריה

החלל קטן והוויטרינה מלאה כל טוב: מאפי בוקר מלוחים ומתוקים, קישים, פיצות, כריכים, לחמים ופטיסרי. מומלץ להגיש לצד קפה ובריזה בשולחנות החיצוניים.

דלאל הקונדיטוריה

הקונדיטוריה של דלאל בנווה צדק. צילום: אסף פינצ'וק
הקונדיטוריה של דלאל בנווה צדק. צילום: אסף פינצ'וק

נינה

הקפה־מסעדה של מלון הבוטיק באותו שם. ממוקם היטב בשכונת נווה צדק ומתהדר באווירה אירופאית מפתה. עם תום הבראנץ' התפריט עובר להציע פסטות, פיצה ומנות דגים.

קפה נינה

קאימק

קפה־מסעדה צמחוני בשוק לוינסקי. המנות מורכבות כולן מחומרי גלם מהשוק וגולת הכותרת היא התבשילים הביתיים, העשירים בקטניות ובתבלינים. העיצוב, כמו האווירה, קולי, פשוט ולא מתייפייף.

קאימק

קפה קאימק. צילום: דניה ויינר
קפה קאימק. צילום: דניה ויינר

בתה וגריגה

מנות קטנטנות במחירים נחמדים, וייב משוחרר ושתייה חמה בקנקני מתכת – זה המקום לשרוץ בו במשך שעות עם חברים פטפטנים ולבושים היטב.

בתה וגריגה

Uber

קפה פינתי קטן, גיי פרנדלי וסימפטי בגן החשמל. תערובות קפה של דנסי וכריכים מלחמי המאפייה השכנה, מוציא הלחם, לצד מנות ערב חדשות שהצטרפו לתפריט לאחרונה לצד הרחבת שעות הפעילות.

Uber

פטיט קפה

בית קפה סימפטי במיוחד מבית היוצר של הקייטרינג הנושא את אותו שם. אף אינסטגרם איננו שלם בלי ערימת המיני־פנקייקים ויש עוד מגוון של ארוחות בוקר, מנות קלילות וקינוחים מפוארים תוצרת המקום.

פטיט קפה

פטיט קפה. צילום: יח"צ
פטיט קפה. צילום: יח"צ

קפליקס

בית קפה שכונתי (שלו שני סניפים: במתחם נגה ביפו ובשלמה המלך במרכז העיר) שכולו קפה ספציאלטה איכותי לסקרנים ולמביני עניין. פולים ותערובות מרחבי העולם לצד עוגיות שוקו־צ'יפס ענקיות. הלקוחות הקבועים זכאים להנחה ולספל שמור על שמם.

קפליקס מרחביה

קפליקס. צילום: אלעד ברנגה
קפליקס. צילום: אלעד ברנגה

קפה שפירא

קפה שכונתי עם מצפון חברתי, המארח אירועים תרבותיים וקהילתיים ובעליו העידו שהוא "יותר מתנ"ס מקפה". מעין רחבה פתוחה מלאה בשולחנות שבמרכזה קיוסק קטן, המשחרר מנות בריאות, טעימות וזולות.

קפה שפירא

קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו

גצל

פינה צבעונית ושמחה המפגישה את התושבים הצעירים והוותיקים של שכונת שפירא. התפריט צמחוני ומשתנה ומציע בין היתר לחם בוכרי, ממולאים ביתיים ומיצים סחוטים.

גצל

קפה גצל. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה גצל. צילום: אנטולי מיכאלו

סיטי קפה

המיני־רשת העירונית כנראה כבר לא תהיה הארומה הבאה, אבל סניף האם בפלונטין עדיין חי, קיים ומתקרב לחגיגות העשור. אל מבחר המאפים ומגוון מנות הצהריים הצטרף לאחרונה גם תפריט קינוחים מושחת במיוחד.

סיטי קפה פלורנטין

קפה הפינה

בוטק'ה זעיר ומתוק בפינת פרנקל אברבנאל, המציע קפה משובח לצד שלל מאפים וסנדוויצ'ים, שייקים ומיצים ומנות כמו לביבות, קישים ומרקים.

קפה הפינה

קפה הפינה. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה הפינה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.