נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלך, ואתה הרווחת בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. חברי מערכת Time Out שתו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם בתי הקפה הטובים בתל אביב, מעבר לירקון

נפגש בקפה? תמונה: יח"צ
נפגש בקפה? תמונה: יח"צ

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב

קרם פרש

הקפה הוותיק של המרכז המסחרי בנווה אביבים הוא בית לפרלמנטים רבים ולמאפים מצוינים. שמם של הכריכים והעוגות של המקום הולך לפניהם.

 

קרם פרש

קפה קרם פרש. צילום: נמרוד סונדרס
קפה קרם פרש. צילום: נמרוד סונדרס

 

ביתא קפה

הקפה השכונתי של השפית איילת לטוביץ', שכבר הפך למוסד אהוב ומוכר גם מחוץ לגבולות השכונות שבהן הוא נמצא (צהלה ורמת אביב). תפריט עונתי, בריא ויצירתי, כולל מנות טבעוניות וארוחות בוקר עשירות.

ביתא קפה סניף צה"ל | סניף ברודצקי

ביתא קפה. צילום: צילום: אפיק גבאי

ביתא קפה (צילום: צילום: אפיק גבאי)

 

רביבה וסיליה

סלטים, מנות צהריים ואווירה נעימה ואלגנטית. סבבה והכל, אבל בואו נודה באמת, לרביבה וסיליה הולכים בשביל המתוקים: עוגות, טארטלטים, אקלרים, מקרונים, פחזניות מושלמות ואפילו פריז ברסט.

רביבה וסיליה

רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו
רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

גרנד קפה טורקיז

קפה־מסעדה איכותי, יוקרתי ולא כשר בלב קניון? מסתבר שזה אפשרי. ארוחות בוקר ובראנצ'ים מצוינים, כולל בופה. יש גם מנות צהריים ברוח המסעדה וקוקטיילים מעניינים.

גרנד קפה טורקיז

גראנד קפה טורקיז. צילום: אנטולי מיכאלו
גראנד קפה טורקיז. צילום: אנטולי מיכאלו

בנדל קפה

קיוסק קטן ברחוב ברודצקי הפך לבית קפה עם רחבה חיצונית שוקקת. ארוחות בוקר, סנדוויצ'ים וסלטים, בירה מקומית ואווירה שכונתית ומשפחתית.

בנדל קפה

מטילדה

קפה שכונתי באווירת וינטאג', הנקרא על שם סבתו הבולגרייה של בעלי המקום. התפריט מעוטר בתמונות מהאלבום המשפחתי ומציע, לצד הסלטים והכריכים להיטים בולגריים כמו מוסקה, קציצות כרישה ומאפים מיוחדים.

מטילדה

בר לחם

בית קפה ומאפייה אהובה במיוחד, שצברה בעשור של פעילות קהל לקוחות נאמן ויותר מ־17 אלף עוקבים באינסטגרם. מנשנשים לצד הכוס קפה לחמים, פוקצ'ות, עוגות ומאפים מלוחים ומתוקים.

בר לחם

תנו לי כזה, וכזה, וכזה. בר לחם. צילום: אפיק גבאי
תנו לי כזה, וכזה, וכזה. בר לחם. צילום: אפיק גבאי

 

פטלינה

כשהבעלים מתפעלים קייטרינג ומקפידים על חומרי גלם איכותיים במיוחד, מה הפלא שיוצא מזה ביסטרו־קפה טעים במיוחד. בתפריט: פיצות, פירות ים, המבורגרים, סלטים והמון ארוחות בוקר.

פטלינה

מולי

קפה־מסעדה בעל תפריט מגוון במתחם ג'י בתל ברוך צפון. נקודת מפגש לשלל סבלס ואנשי תקשורת מוכרים, למקרה שאתם אוהבים קצת ניימדרופינג עם הקפה והכריך של הבוקר.

מולי

 

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.