דייגו איז אין דה בילדינג: בדייגו סאן לא מפחדים להתבגר

מקונספט פורץ דרך - לאחד המקומות היחידים שעוד אפשר לכנות "מגניב". בבר הקולינרי שבפאתי שוק לוינסקי הבאנים עדיין הורסים, העיצוב עדיין כיפי והאווירה עדיין מזמינה, אך עם שפית חדשה ולא מעט לקחים, נראה שמדובר בלוקיישן שנמצא כאן כדי להישאר

דייגו סאן. צילום: יח"צ
דייגו סאן. צילום: יח"צ
6 בספטמבר 2018

תוכן שיווקי

שלוש וחצי שנים אחרי הקמתו, הבר הקולינרי דייגו סאן שבפאתי שוק לוינסקי הוא עדיין אחד המקומות היחידים בתל אביב שבכנות אפשר לכנות "מגניב". העיצוב האקלקטי, המנות המפנקות שלא קורעות את הכיס והקוקטיילים הצעקניים – כולם נוצקו בקפידה אל לוקיישן שפשוט כיף לשבת בו, בין שמדובר בדרינק ונשנוש קליל ובין שמדובר בארוחה של ממש. כלפי חוץ הדייגו סאן נשאר כשהיה – הבאנים עדיין הורסים, המקדש הבודהיסטי ליד השירותים הוא עדיין המקום המושלם לסלפי, וההאפי האוור מתרחשת כל יום כמו שעון בין 18:00 ל-20:00. בפנים, לעומת זאת, דייגו הקטן התבגר ולמד לא מעט שיעורים חשובים.

"כשהדייגו היה רעיון שמתחיל לקרום עור וגידים, הוא היה הרפתקה", מספר טל בן ברוך (40), שותף בקבוצת סן רמו, שבין המקומות ששייכים לה תוכלו למצוא גם את האיטלקיה בפשפשים וקזינו סן רמו. "זו הייתה קפיצה למים. ידענו שאוכל אסיאתי הוא מאוד פופולרי בארץ ושאוכל מקסיקני מאוד מתאים לאקלים. הרעיון לשלב את שתי התרבויות יחד היה מטורף ומקסים בו זמנית. זה קלאש שמספק את הצבעוניות והטעמים הכי טובים משתי התרבויות והמטבחים".

אירועים בחצר. דייגו סאן. צילום: יח"צ
אירועים בחצר. דייגו סאן. צילום: יח"צ

הקלאש ההוא התחיל בדאון טאון אל.איי, בקוריאה טאון, בה המפגש התרבותי בין מהגרים קוריאניים למהגרים מקסיקניים הביא ליצירה קולינרית מרתקת שכולה ניאון, צבע וטעם. "נחשפנו לכור ההיתוך התרבותי הזה בטיולים שעשינו. זה אמנם התחיל בלוס אנג'לס עם הפוד טראק המפורסמת של השף רוי צ'וי, אבל וריאציות התחילו להתגלגל לעולם והביאו איזושהי צבעוניות יפהפיה שלא היה ספק בכלל שתתפוס בתל אביב", הוא מספר. "האלמנט של להביא משהו חדש – גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת המנות – היה משוגע, ממכר אפילו, אבל גרם לנו קצת להתפזר. ניסינו לעשות גם וגם וגם. גם הופעות, גם אירועים וגם מסעדה. כשאתה חושב על האירוע הגדול הבא, אתה קצת משאיר את היומיום מאחור. בסופו של דבר מה שגורם לאנשים לחזור זו החוויה היומיומית – הדרינק, האוכל, האווירה, משהו שם צריך להיות שלם ולהיות טוב בכל סרוויס".

הטוב בשני המטבחים. דייגו סאן. צילום: יח"צ
הטוב בשני המטבחים. דייגו סאן. צילום: יח"צ

טעמים אסיאתיים ולטיניים עם נגיעונת של ים תיכון

"קצת פחות הרפתקאות" הוא לא משפט שמפחדים ממנו יותר בדייגו סאן. האירועים הגרנדיוזיים הפכו לאירועי בוטיק כמו ירידי מקעקעים ופרינט, ואירועים פרטיים לחברות בחצר האחורית של המקום. "המקום יותר בוגר ויותר ממוקד", מסביר בן ברוך, "אנחנו יותר יודעים במה בא לנו להתעסק ובמה לא. תשומת הלב היום ממוקדת יותר בקהל ולא בקונספט. במהלך השנים הבנו שאנחנו לא רוצים הרבה כללים, יש אסיאתי, יש לטיני, אפשר לשלב ביניהם ובתוך המפגש הזה הכל מותר".

בשנה וחצי האחרונות מנשבת רוח חדשה גם במטבח של הדייגו סאן. השפית נועה לוי, שבילתה שבע שנים כשפית במטבח האורבן-תל-אביבי של ג'וז ולוז, נכנסה כשפית הרשמית של קבוצת סן רמו. "נועה מצליחה לזרוק לתוך הטעמים האסיאתיים והלטיניים איזושהי נגיעונת של ים תיכון", מספר בן ברוך. "היא הכניסה למשל מנת שווארמת דג שיושבת בתוך טאקו. הדג צרוב על הפלאנצ'ה עם תבלינים וממש ממחיש את האינטרפרטציה המיוחדת שלה למטבח של הדייגו סאן. היא יודעת לעשות את השילוב בצורה מאוד עדינה אבל תמיד מפתיעה עם דברים ורעיונות חדשים".

באן טוב, הכל טוב. צילום: יח"צ
באן טוב, הכל טוב. צילום: יח"צ

אם לשפוט לפי מזג האוויר הקולינרי, קונספטים מוצלחים קמים ונופלים בקצב מסחרר. טרנדים באים והולכים בעולם המסעדנות התל אביבי והיכולת להתעצב ולהישאר רלוונטיים היא לא משהו שיש לקחת בקלות ראש. נראה שהיכולת הזו, לצד דבקות בצדדים הכל כך חזקים שיש בבר מסעדה הקופצני, היא שמשאירה את דייגו עם הראש מעל המים. ואם תשאלו אותו, הוא כאן כדי להישאר.

דייגו סאן | המשביר 2, תל אביב יפו | 03-553-1557