המנות המשתלמות ביותר בתל אביב: איכותי ומשתלם

אוכל איכותי ומחיר גבוה הם לא צמד בלתי ניתן להפרדה. המנות האיכותיות שלא ירוקנו לכם את חשבון הבנק

קפה 48
קפה 48
19 בפברואר 2014

48 שעות – ספייר ריבס חזיר, 38 ש"ח, פיצרוי

פיצרוי היא אחת ההפתעות הנעימות שניתנו לתל אביב בשנה האחרונה. השף רועי גנצ'ולה מגיש בה מנות שאינן חפות מתחכום והשקעה ועדיין מתומחרות בצורה שווה לכל כיס.

"הרעיון הכללי העומד מאחורי פיצרוי הוא הנאה מבלי לקרוע את הכיס", אומר עמיקם בלוקו, הבעלים של פיצרוי, "אנחנו מעדיפים לראות אורח לעתים תכופות שמוציא מעט ונהנה מאשר אורחים שמגיעים פעם בשנה באירוע מיוחד ויוצאים בחשבון גדול לאור נסיבות היציאה".

בניגוד למסעדות שבהן חשבון משתלם לארוחה הוא גם עילה לשיממון ובינוניות, פיצרוי לא נבלעת בנוף הקולינרי. אין הרבה מסעדות שמגישות ניוקי ברוטב סרטנים שמזכיר רוטב טופי, קרם ברולה מפטריות פורצ'יני או משולש פיצה עם דג ים שמגיע לשולחן בקרטון מעוצב. בשביל מנת הספייר ריבס בחמאת תפוזים וכוסברה למשל היא שווה לחזור שוב ושוב. "כל מנה חדשה שרועי חושב עליה עומדת במבחן התמחור", אומר בלוקו, "אם המנה צריכה להיות מתומחרת במחיר גבוה ללקוחות שלא עובדים במשרה מלאה ועדיין רוצים לחוות חוויה קולינרית ברמה גבוהה – היא פשוט לא תצא".

זה אומר שיש סיכוי שנראה את פיצרוי פתוחה לעסקיות בצהריים בקרוב?

"כבר כמה זמן שאנחנו מתכננים את נושא הצהריים. המחשבה היא לעשות זאת לקראת הקיץ הקרוב. בכל מקרה, זה לא יקרה אם זה לא יהיה מושלם בעינינו, הן מבחינת האוכל והן מבחינת התמחור".

פיצרוי

באן מי קלאסי, 38 ש"ח, האנוי

הסנדוויץ' שמצליח להיות פשוט ומתוחכם בו זמנית: בבגט אישי רך מקבלים רצועות עוף לוהטות או רצועות בשר לבן קריספי או בכלל בשר לבן מעושן עם פטה כבד ומיונז' צ'ילי, לחגיגת הטעמים מצטרפים חמוצים אסייתיים ועלים ירוקים שסוגרים פינה של רעב ומשאירים טעם של עוד. את הצ'ילי החריף הכי כיף להרגיע בעזרת לימונדת למון גראס מרעננת.

האנוי

שורשים צלויים, 34 ש"ח, לובי

מסעדת לובי היא אחת היציאות המעניינות: האווירה שם סוערת כמעט כמו בבר ותוך כדי כך מוגשות לשולחן מנות שף. מנה אחת משתלמת במיוחד היא צלחת של שורשים בריאים שבקעו מהאדמה, ובה סלרי, גזר צבעוני, קרם ארטישוק ירושלמי, קרמבל פטריות כמהין וריח של חורף חזק שעושה לכם חם בלב.

לובי

לבבות עוף צרובים,  56/59 ש"ח, קפה 48

הגיע הזמן לשבור מיתוס: חלקי פנים זה לא רק מעורב ירושלמי או משהו שדוחפים בפיתה וממשיכים הלאה. האינטרפרטציה של קפה 48 לאוכל רחוב מביאה לשולחן כבד ולבבות עוף צרובים במחבת ברזל, שמגיעים עם הרבה טחינה, סחוג ופיתה שתוכל לספוג את הכל (כי בכל אופן אי אפשר בלי). זו ההזדמנות לאכול את זה ברגוע ולהתענג על כל ביס.

קפה 48

פרגית בראס אל חנות, יוגורט וירוקים, 75 ש"ח, ברטי

בין האוטובוסים והמדרכות העסוקות של קינג ג'ורג', נמצאת אחת הפנינים הקולינריות של תל אביב שמציעה מנות שף במחירים הוגנים. המנות הנדיבות של השפים רועי ענתבי וארי ברי עשירות בתבלינים ובטעמים מקוריים, והמנה הזאת היא הוכחה לכך שאפשר לקחת פרגית סטנדרטית ולהעלות אותה לרמה של מנת שף ים תיכונית מקורית.

ברטי

שניצל עם תוספות, 54 ש"ח, קפה נואר

אל תחשבו לרגע להביא לנו טיעון מתחרה מאיזו שניצלייה אקראית שמוכרת שניצל בבגט בחצי מחיר, מהסיבה שבקפה נואר לא מגישים שניצל אלא תזה מדעית. מרגע ההזמנה השניצל נכנס לשמן עמוק במשך פרק זמן מדויק, בשעות הבוקר עמלים הטבחים להגיע לדקיקות מדויקת שנמדדת בסרגל, והמתכון לתערובת פירורי הלחם המתובלים נשמר בסודיות לפחות כמו המתכון של קוקה קולה. הנתח ממלא את הצלחת כולה בנדיבות ומגיע עם פירה וסלט ירוק. באוסטריה כבר היו מקבלים על זה כוכב מישלן.

קפה נואר