המנות המשתלמות ביותר בתל אביב: בדרך לעבודה

הסנדוויץ' של איציק ורותי, סלט אטריות בקפטרי וריבוע פיצה בזומר. המנות שיסגרו לכם פינה בדרך לעבודה

קפיטרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קפיטרי. צילום: אנטולי מיכאלו
19 בפברואר 2014

ריבוע פיצה, 10 ש"ח, זומר

מאפיית הבוטיק מכינה ריבועי פיצה מבצק לחמי ה־Pain De Mie העדין והמתקתק, שהוא תוצאה משילוב של קמח, חלב, חמאה וסוכר המותפחים בשמרים. על ריבוע הבצק יוצקים רוטב עגבניות עשיר וטעים, גבינת מוצרלה וזית קלמטה בודד. פעמיים ביום יוצאים ריבועים אלגנטיים חמים כאלה מהתנור לטובת המכורים ולרווחת ילדי השכונה.

פרישמן 39, 5233396־03

פוקאצ'ה עם חצילים וגבינת פקורינו, 24 ש"ח, בית לחם

אין צורך באמת לנקוב בכתובת. ניחוחות האפייה יובילו אתכם הישר אל מאפיות בית לחם שבהן התנור אופה ואופה ונראה שהוא עושה את זה ללא הפסקה. המאפייה שהתחילה את דרכה ברחוב ויצמן פוצלה לשני מוקדים, ושניהם ממוקמים באזורים שוקקים באנשים עובדים. אפשר להתלבט שעות בין מבחר הכריכים, מאפי הבוקר המלוחים והמתוקים והעוגות הבחושות, אבל אם כבר בחרתם בפחמימות בדרך לעבודה, לכו על הקונספט עד הסוף בעזרת פוקאצ'ה לוהטת שזה עתה בקעה מהתנור עם חצילים וגבינת פיקורינו שמוצבת על מגש ענקי בתוך עגלת מתכת בכניסה. רק אל תשכחו לנקות שאריות מאובקות של קמח מהפנים לפני שאתם נכנסים למשרד, שלא יחשדו בכם שעשיתם משהו אחר על הבוקר.

בית לחם

בית לחם. צילום: אורן שלו
בית לחם. צילום: אורן שלו

כריך גורגונזולה דולצ'ה, 15 ש"ח, מכולת גבינות

לא חייבים לעצור מול קולקציית הגבינות המופלאה שבוויטרינה המפוארת של מכולת גבינות. אפשר פשוט ללקט לדרך שתי פרוסות לחם שיפון המהדקות ביניהן גבינת גורגונזולה דולצ'ה, פילטים של אשכולית, עלה חסה ווינגרט סילאן. מישהו דאג לכם עד לפרטים הכי קטנים.

אבן גבירול 53, 6966041־03

בוריק, 15 ש"ח, מרכז הבוריקה

סבתו הטריפוליטאית של קובי מכינה עלי וורקה (הבצק הדקיק העשוי קמח, מים ומלח) בבית, וקובי שעומד בדוכן צנוע באמצע השוק ממלא אותם בתפוח אדמה או בביצה ומטגן בשמן עמוק. הטוויסט בעלילה מגיע כשקובי מכניס את כיסון הבוריק רק החלמון לתוך פיתה (!) ומתבל במשחת פלפל צ'ומה שמכינה אימא שלו, ודוחס לאותה הפיתה גם כרוב קצוץ וקוביות עגבנייה. 15 ש"ח בשביל הרפתקה שטרם התנסיתם בה, שווה.

הכרמל 40

סלט אטריות עם טופו, 19 ש"ח, קפטרי

למתחם שרונה מתנקזים פקידים ממגדלי הממשלה הסמוכים, חפ"שים לצד קצונה בכירה, מחפשי עבודה שחתמו בלשכה, נערות בדרכן למסע קניות שלוח רסן בעזריאלי ועוד דמויות מגוונות. מה שמשותף לכולם הוא זמן מוגבל לארוחה ותקציב מצומצם לגמרי. זה מה שיכולים להרשות לעצמם אלה שפעם קראו להם פרולטריון ועכשיו קוראים להם מעמד הביניים שלא סוגר את החודש. מבחינה זאת הקפטריה גורמה במתחם שרונה מעניקה את התמורה המלאה לדלות הזמן ולקשיי המזומן. מקררי התצוגה מדגמנים אוסף של מנות מתוחכמות מרכיבים טבעיים, המיועד לאיסוף לדרך או לארוחה זריזה על השולחנות שבגינת שרונה. פה מצפה לסועדים פינת חמד קטנה, ירוקה ופרחונית באופן מלבב. התמחור קומוניקטיבי במיוחד לאנשים עם חורים בכיסים. מכיוון שמהירות ההגשה היא פרמטר משמעותי, הטוסטים נקלים במכשיר מיוחד ב־40 שניות בלבד. פירות שלמים ובודדים אפשר לקנות ולדחוף לתיק ולשלוף שוב בזמן הפסקה במשרד.

אחרי התלבטות קשה בין יוגורט עם סלט פירות, סלט קוסקוס ורצועות עוף, או סלט שעועית ואגוזי לוז – בחרנו להתמקד בסלט אטריות אורז דקיקות עם טופו, אצות, וואקמה, בצל ירוק וכוסברה. תצאו עם נזק זעום של 19 ש"ח בלבד (כמו בשאר המנות), כמובן בתנאי שלא התפתיתם להוסיף לרכישה מלכודות מייקרות משמעותית כמו מיץ טבעי או קפה הפוך ובראוני או ממתק שמוצב ליד הקופה.

קפלן 24, 6471117־03

קפיטרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קפיטרי. צילום: אנטולי מיכאלו

לחמנייה עם סלט ביצים, 14 ש"ח, הסנדוויץ' איציק ורותי

עם הצלחה לא מתווכחים: המנה שתמשיך להימכר גם הרבה אחרי שגל צונמי ישטוף את תל אביב היא של איציק ורותי – כוך קטן בשינקין שבו מכינים כבר עשרות שנים כריכים לעיני הלקוחות הנדחקים פנימה. לכו על לחמניית שומשום ארוכה מלאה בסלט ביצים עם בצל מטוגן, סלט קישואים ופרוסות עגבניה. 14 שקלים בדרך אל האושר.

הסנדוויץ' של איציק ורותי