ג'חנון מול הים

אמהות תימניות, אם נדמה לכן שאתן מכינות את הג'חנון הטוב ביותר, טעות בידיכן

רחמים עדווי מ"ג'חנון מול הים". צילום: זיו שדה
רחמים עדווי מ"ג'חנון מול הים". צילום: זיו שדה

בדירה קטנה ברחוב הירקון, בבניין שעוד שנייה הבריזה מעיפה אותו לקפריסין, מתגורר ומבשל תימני אחד בשם רחמים עדווי. הכל התחיל לפני שנים רבת כשעדווי היה, לא עלינו, מובטל. "לא הייתה לי עבודה וניסיתי כל מיני דברים", הוא נזכר, "עד שמשהו תפס". הניסיונות הולידו את אחד המיזמים הקולינריים הכי מגניבים שאתם עדיין לא מכירים. עדווי לא רק מכין את הג'חנון הכי טעים בעיר (אימהות תימניות: אנחנו אוהבים אתכן, אבל בבקשה תעמדו בתור), הוא גם חולש על קולקציה שלמה של תבשילים – החל ממרק רגל תימני, מרק עוף ומרק בשר (30 ש"ח) וכלה בקציצות, צלי בקר וחמין שישבור לכם את האישיות (30 ש"ח). במהלך השבוע הוא עסוק בהכנות ומנהל את ההצגה, כשאשתו מספקת לו גיבוי. בסופי שבוע, נוסף למשלוחים,הוא גם מזמין אתכם להתארח בסלון ביתו הקטן, ולא רק אתכם אלא גם עוד 20 איש. והמחירים? בדיוק אותו דבר כמו במשלוח. הוא ממלצר, אתם אוכלים. הנה לכם סיבה מעולה לחמוק מארוחת שישי אצל ההורים.

עדווי, איך למדת לבשל ככה?

"הייתי מובטל ולא מצאתי עבודה. לפני זה בכלל לא בישלתי, אפילו לא נכנסתי למטבח. התחלתי את העסק עם סלטים שהייתי מוכר במשלוח, אבל זה לא עבד כי רצו שאני ארשום על הקופסאות כמה קלוריות וכל מיני אינפורמציה שלא ידעתי, אז סגרתי את זה. ואז החלטתי לעבור לדבר אחר – בישול. מפני שלא היה לי ניסיון במטבח הייתי עושה כל מה שאימא שלי אמרה. הייתי יושב לידה ושואל אותה איך עושים מרק תימני, והיא אמרה לי שים קצת מזה וקצת מזה. אני זוכר יום שישי אחד שהכנתי מרק בשר ורציתי שהילדים שלי יהיו שפני ניסיונות. הם אכלו ואמרו שטעים. שאלתי אם הם מסתלבטים עליי והם ענו שלא, שזה באמת טעים להם. ואז הבנתי שזה מה שאני הולך לעשות".

ואתה מצליח גם ליהנות?

"בהתחלה עשיתי את זה רק כי הייתי זקוק לכסף, אבל עם הזמן התחלתי לקבל קומפלימנטים והתחלתי לאהוב את העבודה הזאת. ברגע שאת מקבלת מחמאות ופידבק זה כיף והאגו עולה. היום אני כבר מכין את זה עם הרבה חשק ולא רק בשביל הכסף".

 ג'חנון מול הים, הירקון 22, 5163408־03, ראשון־שישי 10:00־20:00, שבת 6:00־20:00