הסודות המתוקים של תל אביב

מאפה צרפתי נדיר, מפעל שוקולד חשאי, לחוח תימני אמיתי, עוגיות טבעונית ועוד. אלה הם הסודות המתוקים והאפויים של העיר

מאפינז של ליאתי קונדיטוריה ביתית. צילום: זיו שדה
מאפינז של ליאתי קונדיטוריה ביתית. צילום: זיו שדה

קאנלה בסנדוויץ'

את הסנדוויצ'ים המדהימים של סנדוויץ' אין צורך להציג. בשנתיים מאז שנפתח המקום הוא הצליח לגבש סביבו עדת מעריצים שהפנימה מהר מאוד את האיכות. אבל מה שהרבה מאותם זללנים לא יודעים זה שבצלחת אחת קטנה על דלפק ההזמנות מסתתרים להם קאנלים מושלמים, רכים מבפנים וגסים מבחוץ, ותמורת 4 ש"ח אתם באמת יכולים לצאת מהמקום הזה בפאסון של לא פחות לורד סנדוויץ'.

למסעדה

החצר של נולה בייקרי

ראשית יש להחמיא למאפייה הכי מושחתת בעיר, שהביאה אלינו לראשונה אפייה בסגנון דרום ארצות הברית עם הרבה פאי, חמאת בוטנים, ג'ינגר ו־Scones (למישהו יש רעיון איך לעברת את הלחמנייה העשירה הזו?). שנית, אם כבר החלטתם להתיישב ולטעום מארוחות הבוקר המצוינות של נולה, מומלץ שתעשו זאת בחצר האחורית החבויה של המקום; שם, בין צל העצים והשיחים, אפשר בטעות לדמיין שאתם ליד נהר המסיסיפי.

למסעדה

שוקולד עומרים

מפעל שוקולד חשאי מתנהל בתוככי נווה צדק. בתום תהליך הייצור הווילי וונקאי מתקבלות טבלאות שוקולד מריר ביתי המורכב מפולי קקאו וחומרי גלם לא מבושלים. השוקולד אינו מכיל סוכר והוא ממותק בסירופ אגבה. טבלאות השוקולד מגיעות בטעמי תפוז, מנטה, צ'ילי, קפה, טחינה ועוד. הן נקראות כאן שוקולד בר ונמכרות ב־28 ש"ח האחת. על כל רכישה של חמש מקבלים אחת מתנה.

שוקולד עומרים, להזמנות 5174799־03, 3899198־052

 מאפיית לחוח בכרם

המאפייה הקטנה בכרם התימנים עובדת בשיטות ידניות, כמעט ביתיות ומכינה לצד פיתות בניחוח משכר גם לחוח ספוגי שסופח כל מה שמניחים עליו, וגם סלוף, שהיא פיתה תימנית דקיקה ורכה. שעות הפתיחה קצרות, ולכן כדאי לעבור שם בבוקר לפני יום עבודה. עכשיו זאת העונה המושלמת לרכישה של לחוח וסלוף כי הכי מתאים לאכול אותן לצד מרק חם ומהביל (המהדרין יגידו – מרק רגל או מרק בשר).

לחוח, חיים חבשוש 22, פינת נחליאלי, 2553808־052. ראשון־שישי 8:00־10:00

 מאפייה לפיושקה

לחמים בוכריים יכולים לשדרג כל ארוחה כשהם מונחים בנונשלנטיות (לצד מלח גס וצלוחית שמן זית) על השולחן. המקור של המוצר הנדיר הזה נמצא בשוק התקווה, שם שוכנת מאפייה בוכרית המכינה לפיושקה, לחמים מסורתיים בצורת פרח (6.5 ש"ח) וגם קרקרים בוכריים. תודו שזה מקורי יותר מעוד שיפון־שאור־כוסמין גנרי, בריאותני ומשמים.

מאפיית לפיושקה. רחוב חנוך 52 שכונת התקווה. 6875020־03. פתוח ראשון־חמישי 5:00־17:00 שישי 2:00 עד שעה לפני כניסת השבת

 בייגלה בפרדס כ"ץ

כשאומרים "חור בקיר" מתכוונים בדיוק לזה: מבנה באמצע שום מקום שנראה נטוש עם חלון מאולתר, דרכו נמכרים הבייגלה הכי מסוכנים שפגשתם; קריספיים מבחוץ ונימוחים מבפנים, שגם אחרי ארוחה דשנה לא תוכלו לסרב להם ותחסלו אותם עד שתפסיקו לנשום. הבייגלה עצמו נאפה בטאבון שלא מן הנמנע הגיע לכאן עם השלטון העותומני והמוכר הוא ככל הנראה האדם הכי פחות ורבלי וידידותי שפגשתם מעודכם, אבל מה זה באמת משנה שיש כזה בייגלה?

בני ברק, רחוב הרב אבו חצירא, ליד בית הכנסת אוהל שרה ובית ישי

 ליאתי קונדיטוריה בייתית

לפעמים חולפים בקצה שדרות רוטשילד ונלכדים בעננה שוקולדית מתוקה וסמיכה. פעולת ריגול זריזה חשפה כניסה סודית לחצר האחורית של מסעדת מלגו מלבר. שם, מזמזמים בדלת כניסה נסתרת, נכנסים פנימה, דופקים על דלת עץ פנימית במטבח ומגיעים למאפייה צפופה והומה, שבה טורחים ארבעה קונדיטורים. המקום נקרא "ליאתי קונדיטוריה ביתית", והקונדיטורית האחראית ובעלת המקום היא ליאתי קול הדקיקה, פעם מפיקה ברדיו ותמיד אחותה של השדרנית איריס קול. לפני כשמונה שנים היא למדה אפייה אצל אורן בקר ומאז היא לא מפסיקה לאפות ולמכור; בהתחלה מהבית ובשנה האחרונה מהמאפייה הנחבאת הזאת. תמצאו אצלה פאי תפוחים, מאפינס, בומב שוקולד, פיננסייר, קיש, מבחר עוגיות – ממקרונים ועד טבעוניות – ומיני בראוניז שאתם ממש רוצים לטעום.

ליאתי קונדיטוריה ביתית, להזמנות 4644825־054. ניתן להוציא את ההזמנות לאיסוף משד' רוטשילד

 הדס בייקרי

מה שהיה עד לא מזמן שירות הסעת עוגיות ועוגיות טבעוניות של בחורה על אופניים, התקבע כמיזם פלורנטיני נייח. המאפייה מציעה קולקציה ביתית נרחבת של קאפקייקס בטעמי שוקולד, וניל־בננה־לימון, או חמאת בוטנים־שוקולד (רביעיה ב־40 ש"ח), עוגיות חלבה עם שוקולד צ'יפס, עוגיות שוקולד עם טופי חלב, עוגות מיוחדות לימי הולדת ועוד. הכל טבעוני, אך ללא תחלואים כמו מרגרינה, סויה וטופו. מזמינים מראש ואוספים מרחוב החלוצים – לא תיאלצו למצוא חניה, יורידו אליכם את העוגות אל הרכב.

להזמנות 7739771־050