הערב במסעדת "הנמל 24" בחיפה: ארוחת דו־קיום במחאה נגד המצב

חמישה שפים, ערביים ויהודים, יגיעו לבשל ארוחה מיוחדת במינה במסעדה. בתפריט: מרק קרם בצלים וקציפת כמהין, כתף טלה לצד בצל במילוי בורגול ואולי קצת שקט ושלווה

מסעדת הנמל 24. צילום: יח"צ
מסעדת הנמל 24. צילום: יח"צ
14 באוקטובר 2015

"נמאס לנו מהמצב שקורה פה בארץ, מגל האלימות, והחלטנו שאנחנו עושים מעשה. קמים וצועקים את צעקתם של העצמאים, של בעלי המסעדות, שחודש אחד רע של עבודה הורס אחר כך חצי שנה של עבודה קשה קדימה. הזמנו למסעדה שלנו שפים, אנשים גדולים, ממסעדות מובילות בארץ, וביחד נעשה ארוחה של דו קיום, של אחווה, של שיתוף פעולה ערבי יהודי. זה הזמן לשתף פעולה, ליצור מציאות חדשה, על אפם ועל חמתם של אותם קיצונים שהורסים לנו את המדינה".

את הדברים האלה אמר גיא אביטל, הבעלים של מסעדת הנמל 24 בחיפה, בקטע וידיאו שהעלה היום לפייסבוק עם שף המסעדה, רן ראש. "כל מה שאנחנו רוצים זה עבודה טובה, שקט ושתבואו ביום רביעי לאכול", הוסיף ראש בסרטון.

מסעדת הנמל 24 היא מסעדה צרפתית קטנה בחיפה, עיר של דו־קיום. "לפני כמה ימים ישבנו כמה חברים וחשבנו מה אנחנו יכולים לעשות עם המצב", אומר אביטל. "נמאס לנו לשבת בצד, בחיבוק ידיים, ולחכות שהגל הזה יעבור – זה הורס לנו את העבודה וזה מדכא. יש לנו במה, צנועה אמנם, אבל החלטנו לנצל אותה. אז הזמנו שפים – יהודים וערביים – לבשל יחד ארוחת דו קיום. שיהיה גם משהו שמח ולא כל היום דיכאון".

מי שיבוא לבשל היום בערב בנמל 24 הם השפים הערבים חוסאם עבאס מאל־באבור, גו'ני גוריק, השף של מסעדת לגסי בירושלים ומי שבעבר בישל למלך עבדאללה בירדן, וחמודי אוקלה ממסעדת מגדלנה. אליהם יצטרפו השפים אלי קישוני וראש. הם יבשלו ארוחת טעימות של שמונה מנות תמורת כ־200 ש"ח לאדם. בתפריט: גריסיני רוזמרין; מרק קרם בצלים וקציפת כמהין; פירות ים וזעפרן לצד טחינת סומק וטבעות בצל; כתף טלה לצד בצל במילוי בורגול וחציל, גרגירי חומוס ובמיה קריספית, קרם פול ועגבניות בלאדי בציר טלה וראס אל חנות; כנאפה אל באבור, חלוויאת אל גיבן (הקינוח המפורסם של מגדלנה), טארפל שוקולד ועוד.

"קיבלנו תגובות מדהימות מאנשים בענף", אומר קישוני, "חיפה היא עיר של דו־קיום, זה משהו שמושרש בה, וזאת השאיפה של כולם, שהדו קיום הזה יישמר ולא ייפגע".

להזמנות ניתן להתקשר ל8628899־04

————-

היוזמה של הנמל 24 אינה היחידה של שפים שהחליטו לתמוך במצב. גם השף יאיר יוספי ממסעדת ברוט בתל אביב לקח אתמול את בני משפחתו ונסע לנצרת, למסעדת דיאנא, "כדי להוציא שם קצת כסף", הוא אומר, "וגם כדי לתמוך בדוחול (השף), שלא ישב לבד. זה נורא ואיום מה שקורה שם".

ומה מעבר לביקור האישי שלך, האם תיזמו פעולה רחבה יותר של שפים?

"ניסיתי ליזום משהו כם כמה שפים ערבים, כמו אוסמה דלאל מעכו ומוין חלאבי ממסעדת רולא בחיפה – אבל נראה לי שהם כל כך מדוכאים מהמצב שהם רק רוצים שהוא יעבור. הם לא ממש במוד של 'בואו נפתח יומנים' ונעשה משהו".