אחת ולתמיד: מה היא תוספת הפיצה הטובה ביותר?

סקירה של סוגי תוספות מזכירה שוב מדוע פיצה היא המאכל המפורסם, הנפוץ וגם המגוון ביותר בעולם. אז איך אתם אוהבים את החוויה האיטלקית שלכם? קבלו כמה הצעות לדירוג אלטרנטיבי

יש לי פיצה הכי טובה. צילום: שאטרסטוק
יש לי פיצה הכי טובה. צילום: שאטרסטוק
28 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

פיצה היא כבר מזמן לא רק מאכל איטלקי עשוי בצק שמרים שמכוסה בשכבת רוטב עגבניות וגבינה. למעשה, התוספות שאנחנו שמים על הפיצה הן אלו שמגדירות אותה בצורה הטובה ביותר. ראשית, הן הופכות כל פיצה ממאפה סטנדרטי למאכל בהתאמה אישית ויש כאלה שרואים בבחירת תוספות הזדמנות לביטוי אישי. שנית, התוספות משנות מטבע הדברים את הטעם של הפיצה וכך הן משדרגות אותה.

המקור מאיטליה. צילום: שאטרסטוק
המקור מאיטליה. צילום: שאטרסטוק

הבעיה היחידה היא שמגוון האפשרויות יוצר ויכוחים ערים סביב השאלה מהי התוספת הטובה ביותר. היות ועל טעם וריח קשה להתווכח, כל שנותר הוא לערך דירוג של תוספות מוצלחות שנמצאות באמצע הקונצנזוס – לעומת תוספות שנויות במחלוקת שחלקנו מפחדים אפילו לנסות.

הטובות: זיתים, פטריות ובולגרית

זיתים היא ללא עוררין התוספת הנפוצה ביותר בעולם. גברים ונשים בכל הגילאים לא יכולים לדמיין את הפיצה שלהם בלי זיתים, או מתפשרים במקרה הכי גרוע על התלבטות בין זיתים ירוקים ושחורים. במתכונים מודרניים יותר של פיצה משתמשים גם בזיתי קלמטה ויש שפים שבוחרים בקפידה את חומרי הגלם עבור המתכון הקלאסי.

גם פטריות נמצאות ברשימה של התוספות הטובות לפיצה. כאן הרבה תלוי באיכות הפטריות כי יש הבדל ניכר בין כאלה שמגיעות מקופסת שימורים לבין פטריות טריות, אך בכל מקרה מדובר על חלק מהותי מהמתכון האיטלקי. למעשה, היחידים שלא אוהבים פטריות על הפיצה הם אלו שאלרגיים אליהם גם במאכלים אחרים.

זיתים ופטריות. צילום: שאטרסטוק
זיתים ופטריות. צילום: שאטרסטוק

יש הבדלים מסוימים בין העדפה לתוספות פיצה במקומות שונים בעולם. בישראל לדוגמא מאוד מקובל להוסיף לפיצה גבינה בולגרית, בעוד בארצות הברית ובחלק ממדינות אירופה זו תוספת שבכלל לא מופיעה בתפריט. מצד שני, מי שכבר התנסה בפיצה עם בולגרית משובחת ככל הנראה יתקשה לחזור לאחור.

השנויות במחלוקת: בין האננס לאנשובי

התוספת הכי שנויה במחלוקת שאפשר לחשוב עליה בנוגע לפיצה היא אננס. על פניו מדובר במאכל אקזוטי ומתוק שאין סיבה לא לאהוב, עד שפוגשים בו בשיתוף פעולה עם גבינה מותכת ורסק עגבניות. לחילופין, אנשים מסוימים עם טעם אזוטרי מוכנים להישבע שדווקא האננס מייצג את התוספת האולטימטיבית לפיצה.

או אולי אנשובי? צילום: שאטרסטוק
או אולי אנשובי? צילום: שאטרסטוק

בניגוד לאננס שאותו ילדים ומבוגרים אוהבים כקינוח או כטעם כללי, אנשובי הוא חומר גלם שסובל מלכתחילה מיחסי ציבור גרועים. קודם כל, כמעט רק מבוגרים אוהבים אנשובי וזה בדרך כלל מגיע עם חיבה לא מוסברת לשתיית סודה. בנוסף, האנשובי משנה בצורה דרמטית את הטעם של הפיצה ולכן הוא נחשב כתוספת מומלצת למיטיבי לכת בלבד. חוץ מזה, אם עוד לא יצא לכם לנסות – זכרו שאף פעם לא מאוחר.

אננס כתוספת. צילום: שאטרסטוק
אננס כתוספת. צילום: שאטרסטוק