התמונה השלמה: כך תצלמו את תמונת האוכל המושלמת

תכינו את האינסטה: רוית שם טוב יצאה לאכול במשייה וחזרה עם בטן מלאה ורשימת טיפים על איך לצלם אוכל טוב יותר

תאורה, קומפוזיציה והנאה: תמונת האיסנטגרם המושלמת. צילום: שאטרסטוק
תאורה, קומפוזיציה והנאה: תמונת האיסנטגרם המושלמת. צילום: שאטרסטוק
15 בנובמבר 2017

תוכן שיווקי | Ferrarelle

"אני מצלמת כל מה שאני אוכלת". מדובר בעובדה אבל גם באזהרה לכל מי שמתיישב איתי סביב שולחן. אם מדובר בחברים טובים, כאלה שכבר מקבלים אותי כמו שאני, אני גם אביים אותם אל תוך התמונה. אתם אולי מגחכים עכשיו, אבל אם ביקרתם בשנים האחרונות במסעדות או אפילו אכלתם בדוכן פלאפל, נתקלתם באנשים בדיוק כמוני. יעידו על כך כמעט 250 מיליון התמונות שתויגו באינסטגרם בהאשטג Food.

[tmwdfpad]היום זה כבר לא משנה אם אתה פודי או לא, כל מי שמתעד רגעים מחייו עבור פרסומם ברשתות חברתיות מתעד כמעט תמיד גם את מה שקורה אצלו בצלחת. למה אנחנו עושים את זה? מדובר בשאלה שמיטב הפסיכולוגים בעולם כבר חוקרים ואין לי ספק שהמחקר יפיק תוצאות מעניינות, אך בניסיון לספק תשובה שטחית וזמינה יותר אגיד שזה פשוט כיף. אוכל הוא דבר חיובי ועל כן ההתעסקות בו מהנה. הוא משקף מצב רוח ומצב צבירה של האדם האוכל ללא צורך בהסברים מיותרים. חוץ מזה זה קל. קל להשיג תוצאות מעולות ואין צורך להיות בסטודיו מצויד או ללמוד שנים צילום.

אז כדי לתת כמה טיפים בצילום חובבני ומהנה של הצלחת לאינסטגרם, יצאתי לצלם במסעדת משייה המצוינת. זו התגלתה להיות משימה לא פשוטה, כי כמה שטעים במשייה והמנות כל כך יפות שרק בא לצלם, התאורה רחוקה מלהיות חברותית לצלם האינסטגרם החובב. אז נתחיל מזה:

תאורה

אני אף פעם לא מסתמכת על התאורה במקום. עד לפני כמה חודשים הייתי לוקחת אייפון של אחד הסובבים ומאירה בעזרת הפנס שלו את הצלחת (תמונות המקבלות אור אחורי יוצאות לרוב טוב יותר). לפני כמה חודשים חברה טובה שהבינה את המצוקה ואת הצורך, הפתיעה ורכשה עבורי ב־ebay מעין פנס קטן שאפשר לחבר לטלפון איך שרוצים ובזמן שרוצים. כיוון שהייתי צריכה את כל העזרה האפשרית במשייה, העמדתי ברקע גם בקבוק שבזכות צבעו הירוק השגתי השתקפות וכך בעצם קיבלתי תאורה נוספת.

אל תסמכו על התאורה במקום. רוית שם טוב
אל תסמכו על התאורה במקום. רוית שם טוב
מנה שכולה ברווז. צילום: רוית שם טוב
מנה שכולה ברווז. צילום: רוית שם טוב

קומפוזיציה

מכיוון שאני רחוקה מלהיות צלמת מקצועית, בסופו של דבר מדובר לרוב בניסוי וטעייה. לפני שחברכם לארוחה מקבלים מכם אישור להתחיל לזלול, אני ממליצה בחום לצלם תמונה ראשונית ולבדוק איך זה יוצא. ככה תוכלו להחליט אם צריך לשנות משהו: לסובב את הצלחת כדי לקבל זווית אחרת או להוציא/להוסיף משהו לתמונה. חשוב להבין שכמו באקט האכילה עצמו, גם הצילום דורש התייחסות לכל המרכיבים, לכן נכון יהיה להניח ברקע בקבוק יין יפה או בקבוק מים מינרלים מוגזים כמו פררלה, שיתפקדו גם בצילום כמלווה המושלם למנה ויוסיפו צבע ועניין.

שרימפסים טעימים להפליא. צילום: רוית שם טוב
שרימפסים טעימים להפליא. צילום: רוית שם טוב

עריכה

אישית אני לא משתמשת בפילטרים של האינסטגרם. אני לא אוהבת את הנראות של תמונות אוכל שזכו לפילטרים, כיוון שהן הופכות מלאכותיות וזה בעיניי פחות מתאים לאוכל. חלק גדול מהגירוי בצילום אוכל נובע מכך שהתמונה נראית טבעית ובת השגה. מה שכן – אני מאמינה גדולה בשיפור הנמצא, ועל כן משתמשת באפשרויות העריכה, בייחוד בחידוד תמונות ובפונקציות הבהירות והקונטרסט.

ועכשיו לטיפ הכי חשוב: אל תשכחו ליהנות מהאוכל. תמונות טובות הן של מנות שבאמת נהניתם לאכול, לכן השתדלו להזדרז כמה שניתן עם הצילום, כדי שאתם וחברכם לשולחן תזכו לאכול את האוכל כשהוא עדיין בטמפרטורה מעל האפס (לפחות אם אתם רוצים שהם ימשיכו לאכול איתכם). כדי שאף אחד לא יאבד אתכם לטובת האינסטגרם, אין חובה לעלות דברים בזמן אמת -האינסטגרם לא ילך לשום מקום, החברים שלכם כן.

בתיאבון!

לאינטסגרם של רוית שם טוב – ravraveat