נכנסנו לפינה: 10 אוזני ההמן הכי מושלמות בתל אביב ומחוץ לה

פריכות, מתוקות וממולאות בשלל גודיז - אוזני ההמן שלכם חזרו וזאת העשירייה הפותחת

אוזני המן של דלאל (צילום: בועז לביא)
אוזני המן של דלאל (צילום: בועז לביא)
14 במרץ 2019

דלאל

כבר שנה שנייה ברציפות שהקונדיטוריה של דלאל מייצרת את אוזני ההמן המושלמות: בצק פריך חמאתי במתיקות עדינה ומילויים בשילובי טעמים מעניינים, שנושקים לקלאסיקה אבל אינם שגרתיים – פיסטוק ואמרנה, קרם שוקולד ושוקולד צ'יפס וכמובן שוקולד חלב ופרלין, הווינר הבלתי מעורער.
מחיר: 4 ש"ח ליחידה, 44 ש"ח למארז במשקל כ־250 גר'

← כל ישראל חברים 7 תל אביב, 5109292־03; ז'בוטינסקי 108 תל אביב, 6960011־03

אוזני המן במילוי שוקולד חלב ופרלין של דלאל (צילום: בועז לביא)
אוזני המן במילוי שוקולד חלב ופרלין של דלאל (צילום: בועז לביא)

בייקרי

איזון בין בצק לא מתוק ומילוי נדיב שמתחבר למאפים קטנים ומעודנים בצומת שבין פריז לשושן הבירה: אוזני המן קטנות ואלגנטיות במילוי פרג עשיר, אגוזים וקינמון (הפייבוריט) ושוקולד. למשלוח מנות או גמד־ענק לאנשים שאתם ממש מעריכים.
מחיר: 38 ש"ח למארז במשקל 250 גר'. לאתר

אוזני המן של בייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)
אוזני המן של בייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)

ביסקוטי

בצק פריך נימוח עם מעט מליחות בקצה הוא הבסיס לקולקציית אוזני המן משובחת ולא בנאלית. מוצלחים במיוחד מילוי פרג בתוספת הדרים, שמרעננים קצת את הקונספט, ובמילוי תמרים ואגוזים עשיר בתבלינים. אם אינכם חייבים להיצמד למסורת לכו על הגאלט דה רואה, עוגה צרפתית מבצק עלים חמאתי במילוי פרג וקרם פרנג'יפן.
מחיר: 38 ש"ח למארז

← הירקון 67 א"ת בני ברק; העצמאות 104 פתח תקווה, 5704015־03 (הזמנות לכל חלקי הארץ)

אוזני המן בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
אוזני המן בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

ג'ייקובס

ברוח חודש האישה, על אחת הקולקציות הטובות השנה חתומות שתי קונדיטוריות של הרשת. הן לא הסתפקו בטעמים השגרתיים ויצרו קומבינציות חדשות כמו היספאן – מלית ליצ'י, פטל, מי ורדים ושקדים; וצ'אנקי לוטוס – ממרח לוטוס ושברי עוגיות. איתן שימו בסל אוזניים מלוחות במילוי בצל מקורמל ביין אדום וגבינה כחולה לשבירת המתיקות.
מחיר: 44 ש"ח למארז

← איתן 1 קריית אונו, 5511333־03; החרושת 19 רמת השרון, 5491000־03

אוזני המן של מאפיית ג'ייקובס (צילום: רוני נחמיאס)
אוזני המן של מאפיית ג'ייקובס (צילום: רוני נחמיאס)

Tatti Bakery

אוזני המן קטנות ואלגנטיות מבצק בטעם חמאה במתיקות עדינה, שעוטף מילויים שמנסים – ומצליחים – לחדש, למשל קרם פטיסייר, וניל ופטל; גבינה ריקוטה מתוקה והדרים; ותפוחי עץ. ובכל זאת מצאנו את עצמנו חוזרים למילוי אגוזים ותבלינים שממלא את הפה בעושר טעמים.
מחיר: 12.50 ש"ח ל־100 גר'

← דרך השלום 53 גבעתיים; אברהם גירון 3 א"ת יהוד, 5392500־03

אוזני המן בטאטי בייקרי (צילום: דניאל לילה)
אוזני המן בטאטי בייקרי (צילום: דניאל לילה)

לחמים

אפשר לסמוך על הרשת הוותיקה שתביא קולקציה מקיפה בביצוע מדויק. האוזניים של לחמים גדולות יחסית לאוזני ביס המקובלות, ולבצק יש נוכחות שמחמיאה למילוי מתוק (כובע נפוליאון הוא מאסט בכל חג) ומלוח. בקניית מארז, חלק מהסכום מועבר לעמותת לתת כתרומה למשפחות נזקקות, ברוח הנתינה שמאפיינת את החג.
מחיר: 5 ש"ח למתוקות, 7 ש"ח למלוחות; מארז קטן (כ־10 יח') 65 ש"ח, מארז גדול (כ־20 יח') 115 ש"ח. לאתר

מתוקה

קולקציה בהשראת האירוויזיון חייבת להיות צבעונית ונוצצת מתמיד, ובמתוקה מיישמים באוזני המן בינלאומיות: בצק מאצ'ה ומילוי מחית שעועית יפני, מילוי פטל ומרנג דמוי מקרון צרפתי, שוקולד פאדג' אמריקאי, וקרם וחלבה וקפה טורקי כמחווה ל"כלה מאיסטנבול". אפילו עוגת אסתר נקראת השנה "אסתר אינטרנשיונל" – בריושים בצורת אוזני המן במילוי פרג ואגוזי מלך, פטל אדום, שוקולד פאדג', אגוזים וקרמל.
מחיר: 39 ש"ח למארז, עוגת אסתר 69 ש"ח. לאתר

אוזני המן מאצ'ה ופטל של מתוקה (צילום: בני גם זו לטובה)
אוזני המן מאצ'ה ופטל של מתוקה (צילום: בני גם זו לטובה)

פיס אוף קייק

האוזניים הכי חמודות שפגשנו השנה הן הדלמטיות של פיס אוף קייק – בצק חמאה פריך מנוקד בשוקולד צ'יפס במילוי פאדג' בראוני, שחיתות מתוקה בשחור־לבן. אהבנו גם מילוי תפוח וקינמון מוחזק בבצק רך ודי עבה, ומרחב תמרון נאה לטבעונים שמגיע כאוזני המן במילוי פרג, שוקולד, תמרים, פאי תפוחים וחלבה.
מחיר: 8.90 ש"ח ל־100 גר'. לאתר

קונדיטוריית שמו

נפתח בפינאלה: אוזני המן במילוי תרד בהשראת פטאייר, מאפה לבנוני מסורתי, הן הפתעת פורים 2019 – מילוי מלוח־חמוץ־רענן בתוך בצק שמרים שאי אפשר להפסיק לזלול. מתוך המגוון הרחב של מילויים מתוקים שהקונדיטור מיקי שמו ייצר, המיוחדים הם השווים ביותר: שזיפים ביין, מרציפן וריקוטה וצימוקים במתיקות עדינה.
מחיר: 5 ש"ח ליחידה (בצק שמרים), 38 ש"ח לקופסה (בצק פריך). לאתר

אוזני המן מבצק שמרים של קונדיטוריית שמו (צילום: דן פרץ)
אוזני המן מבצק שמרים של קונדיטוריית שמו (צילום: דן פרץ)

רולדין

הרשת עושה לאוזני המן מה שעשתה לסופגניות בחנוכה, ומשדרגת את הנראות והטעם לכיוונים לא צפויים במובן הטוב של המילה. אוזני המן לימונצ'לה במילוי קרם ריקוטה לימון וקראסט שקדים; בלוברי צ'יזקייק ופרלינה שקדים שימחו את פאנל הטועמים; אבל אוזני המן מבצק פריך עם גבינות במילוי גבינת עזים וריבת בצל גנבו לחלוטין את ההצגה.
מחיר: 12 ש"ח ל־100 גר'. לאתר

לחם ארז

הרשת הוותיקה מקבלת את החג באוזני המן מבצק פריך בשני מילויים: שוקולד לבן וקרמל, שילוב מפתיע במרקם קראנצ'י ומתיקות מאופקת, שילוב שממלא את הפה בטעם מתוק-עדין והתחסל עד מהר; וחלבה ושוקולד לחובבי הז'אנר. אהבנו. 44 ש"ח למארז (300 גרם).

לחם ארז. צילום: סטודיו קפה קפה
לחם ארז. צילום: סטודיו קפה קפה

מחוץ לעיר
אלחנן

האופה אלדד שמואלי מייצר אוזני המן ששווה לצאת בשבילן מהעיר: בצק פריך נימוח ומאוזן עוטף מילויים בטעמי פרג ושוקולד, שברי פקאן וסוכר חום ושוקולד נוטלה. הכי מוצלחות הן האלפחורס – אוזניים מבצק שכבר מכיל בתוכו קוקוס וגרידת תפוז, במילוי ריבת חלב.
מחיר: 6־8 ש"ח ליחידה
← אלחנן – תרבות לחם, בכניסה לקיבוץ משמרות, 8838200־04

MIMI

בקונדיטוריה בהוד השרון ובכפר סבא מכינים אוזני המן משני סוגי בצק, רגיל וללא גלוטן, ושני מילויים בלבד, פרג ושוקולד השחר נוסטלגי. הבצק מיוצר עם שמנת מתוקה והוא מתוק־עדין ומאוזן. באוזניים ללא גלוטן הבצק מעט יבש ומתפורר אך המילוי מחפה על כך, והן גם יפות מאוד.
מחיר: 36 ש"ח למארז (38 ש"ח ללא גלוטן). לאתר

נומילי

או לה לה פורים: ההשכלה הקולינרית של האופה דן קלי מורגשת בכל פינה של אוזני ההמן שהוא מייצר ובמילויים המיוחדים – מרציפן, רושה, שוקולד צרפתי, חלבה מועשרת בטחינה ואפילו הפרג, שמבושל בדבש וחמאה.
מחיר: 37 ש"ח לקופסה, 95 ש"ח לשלוש קופסאות. לאתר

אוזני המן בנומילי (צילום: דניאל שכטר)
אוזני המן בנומילי (צילום: דניאל שכטר)