האפליקציה החדשה שתסדר לכם מקום במסעדה בלחיצת כפתור

כל תל אביבי יודע עד כמה קשה לנסות להזמין מקום לאחת מהמסעדות הנחשקות בסופ"ש. אפליקציה חדשה בשם order.chat מנסה להפוך את ההליך להרבה יותר פשוט. אנחנו השתכנענו

הזמנת מקום (צילום: shutterstock)
הזמנת מקום (צילום: shutterstock)
14 באוגוסט 2018

 

הזמנת מקום במסעדה היא צוואר בקבוק מתסכל בעסקי ה"לאכול בחוץ". ספונטניות היא מילה גסה, ויעיד כל מי שניסה להזמין ברביעי שולחן לסופ"ש. גם המסעדנים והשפים עצמם לא מלקקים דבש מתופעת הדאבל והטריפל בוקינג. אפליקציה חדשה שזמינה באתר order.chat, בפייסבוק ("הזמנת מקום במסעדה") ובקרוב גם בווטסאפ, מקצרת הליכים בקלות ובפשטות: מקלידים את שם המסעדה או הז'אנר, תאריך ושעה, מספר סועדים עד כ-15 איש ובקשות מיוחדות אם יש, ולוחצים שלח. המערכת עושה את כל השאר וחוזרת עם אישור הזמנה או הצעות למסעדות אחרות במידה שאין מקום.

>> 10 מנות התאנים הכי טובות בתל אביב 

"לפי ההערכה יש בישראל כ-500 אלף עד מיליון הזמנות במסעדות לחודש. מחקרים מראים כי 78 אחוז מהאנשים מעדיפים להשתמש בהודעות טקסט מול עסקים על פני שיחה קולית. ממחקר שאנחנו ערכנו עולה כי הזמנת מקום בשיחה טלפונית אורכת בממוצע 5.5 דקות. עם Order.Chat אפשר לעשות זאת בתוך פחות מ-60 שניות", אומר המייסד והמנכ"ל אלון שוורצמן. כיזם בתחום ההייטק והמובייל הגיע שוורצמן לפרויקט עם ניסיון מהשטח, לאחר שהקים את סקיפר – מערכת לקיצור זמני המתנה בתור שקיימת בזוזוברה, בנדיקט, מקס ברנר ומסעדות רבות נוספות. "נפגשנו עם הרבה מסעדנים ולמדנו מה הבעיות שלהם. בסקיפר אנחנו מטפלים בלקוחות שמגיעים ללא הזמנה, אבל ראינו גם את הצד השני, שהוא סיוט לא קטן עבור היוזר. אם המסעדה סגורה צריך לשים תזכורת להתקשר יותר מאוחר, אם כבר עונים צריך לקוות שלא עמוס מדי, ואם בסופו של דבר אין מקום צריך להתחיל את כל התהליך מהתחלה. אנחנו מתעסקים בטכנולוגיה וגם במסעדנות ועשינו אחד ועוד אחד".

הזמנה לדוגמה
הזמנה לדוגמה

שוורצמן ושותפו יוסי אלפסה חברו לגיא דורון, מייסד ומנכ"ל חברת פיתוח התוכנה MOBLERS, והתחילו לבדוק את המצב הקיים. "ב-רסט וקליקאטייבל בארץ ובאופן טייבל העולמית יש לא מעט מסעדות, אבל כשחקרנו לעומק ראינו שרק 1-5 אחוז מהמסעדות נמצאות בהם. ברסט אפשר להזמין מקומות רק ב-400 מסעדות. רצינו לייצר מקום אחד מרכזי שאפשר להזמין דרכו שולחן לכל המסעדות".

בניסוי שערכנו איתגרנו את הבוט עם שולחן לזוג לטאיזו על הבר באמצע השבוע. פיס אוף קייק: הכנסנו פרטים וההזמנה אושרה מיידית. הזמנה לבראנץ' באחים ביום שישי ב-12:00 כבר הייתה מן הסתם בעייתית יותר. לאחר המתנה קצרה התקבלה הודעה שבשעה המבוקשת אין מקומות, אבל ניתן להזמין ל-16:00. הזמנה לזוג בקפה נורדוי בשישי בערב אושרה תוך דקות ספורות, ובסיום התהליך הציעה המערכת לשתף אותה עם חברים דרך המסנג'ר. את מסעדת דון קמילו החדשה לא הצליחה המערכת לאתר אבל התהליך הפשוט, שמתקצר בהזמנות עתידיות כשהבוט כבר מזהה את הלקוח, בהחלט משכנע.

מקום בטאיזו, למשל
מקום בטאיזו, למשל

"המשתמש לא צריך לעשות כלום ומקבל תשובה מיידית. בסוף התהליך או שיש אישור מיידי, או שאם אנחנו יודעים שלא נוכל לתת תשובה מיד, למשל כשהמסעדה סגורה, נחזור אל הלקוח מיד כשנוכל. לפעמים אנחנו אפילו לא חייבים לחכות שהמסעדה תיפתח. בנינו טכנולוגיה שרצה ברקע גם כשהמסעדה סגורה, ובהרבה מקרים אנחנו יכולים לדעת אם יש מקום פנוי או לא. המערכת מתקשרת אוטומטית למסעדות, מדברת עם המארחת ומזמינה מקום בשם הלקוח". שעה לפני ההגעה למסעדה המערכת שולחת תזכורת, ובלחיצת כפתור היא מתממשקת לווייז.

מערכת Order.Chat נמצאת בפיילוט כבר מספר חודשים ועוברת מפה לאוזן. עד היום בוצעו דרכה הזמנות ל-900 מסעדות עבור כ-100 אלף סועדים. היא מטפלת גם בהזמנות כפולות, בעיה שמוציאה את המסעדנים מדעתם. "יש אנשים שמשריינים בכמה מקומות ויש כאלה שמבצעים כמה הזמנות, יוצאים לסידורים ומחכים לראות מה יתפוס. אנחנו עוקבים אחר הזמנות כאלו ומסמנים לקוחות סוררים. אנחנו עדיין לא חוסמים אותם אבל אומרים 'שימו לב, כבר יש לכם הזמנה בתוקף'", אומר שוורצמן. המערכת הישראלית משמשת את השותפים כפיילוט לפני יציאה לחו"ל. שוורצמן ושותפיו בודקים שווקים ובוחנים אתרים דומים בחו"ל, ומתכננים לפרוץ את גבולות המדינה בשנה הבאה.

order.chat