אושר זה לאשכנזים

חוכמת הפלאפל: מתי לאחרונה ערבבו לכם את כל מרכיבי הפלאפל בקערה לפני שדחפו אותם לתוך הפיתה? בפלאפלייה החדשה מפגש האושר זה הקונספט

כמה אושר, מפגש אושר. צילום: אנטולי מיכאלו
כמה אושר, מפגש אושר. צילום: אנטולי מיכאלו
14 בנובמבר 2013

כולנו שואפים להיות מאושרים אבל רק האשכנזים אוהבים לזיין את השכל על זה. אותו הדבר עם פלאפליות, חומוסיות וסביחיות: כולם אוהבים, אבל רק אשכנזים אוהבים להיכנס לניתוחים אינטלקטואליים מתישים איפה טעים יותר – אצל אבו חסן או אצל הסורי (אי אפשר להשוות כי זה מתמחה בפול ואצל אלו מנת הדגל היא בכלל מסבחה). לראיה – "כתבת מסע" שפורסמה לפני כשנה בערך במגזין זה ובמהלכה יצאו שלושה כתבים (אפילו את ווטרגייט חשפו רק שני עיתונאים, רק בשביל לקבל פרופורציה) למסע חיפוש אחר הפלאפל הכי טוב בקינג ג'ורג' (בסופו של דבר הם בחרו בדוקטור סעדיה כמנצח).

תערבב את הטחינה, בנצי. מפגש האושר. צילום: אנטולי מיכאלו
תערבב את הטחינה, בנצי. מפגש האושר. צילום: אנטולי מיכאלו

בשבוע שעבר הצטרף לרשימת הפלאפליות שפועלות בקינג ג'ורג' מקום חדש. קוראים לו מפגש האושר והוא מציע שלוש מנות בפיתה: סביח (6־18 ש"ח), פלאפל (5־16 ש"ח) או מנת חברים (6־18 ש"ח) הכוללת סלט ירקות, גרגרי חומוס, חציל, חמוצים ולבנה. כל מנה אפשר לקבל ברבע פיתה, בחצי פיתה או בפיתה שלמה. יש גם סלט אושר (29 ש"ח) עם בורגול, טחינת אל ארז, פלאפל, לבנה, חצילים, ביצה וכוסברה ואפילו מיץ אושר (אננס ונענע). על הקיר תלוי מניפסט האושר ותמונות פספורט של לקוחות מרוצים. אבל הטכניקה הייחודית של בעלי המקום היא השוס: הם מערבים בסיר את כדורי הפלאפל, הסלטים, הטחינה והעמבה ומוזגים את הכל אחרי הערבוב לתוך הפיתה. התוצאה הסופית טובה אבל דוקטור סעדיה ועיתונאי החצר האשכנזים שלו יכולים להיות רגועים: מפגש האושר, למרות הקונספט והמנה הטעימה והמפרגנת, אינו איום ממשי על הכתר של מלך הפלאפל של קינג ג'ורג'. אבל זה לא אומר שלא כדאי לכם לקפוץ לשם לטעימה (ואל תוותרו על העמבה).

מפגש אושר, קינג ג'ורג' 105, 4289765־054, ראשון־חמישי 10:30־20:00, שישי 10:30־15:30