השורות מגיעות לאוסטרליה: נפתח המזנון החדש של איל שני במלבורן

השף הפואטי מגיע עם הפיתות המיוחדות שלו עד לקצה השני של העולם, בעזרתו של השף מאיר רינגרט ובחיזוק של מנה חדשה - "פורל בר הנאבק בזרמים שבין האוקיאנוס הפסיפי לנהר היארה, כתום כמו סלמון עם טעמים של אוקיאנוס אפל"

22 באוגוסט 2017

התפשטות המזנון לרחבי העולם נמשכת: אחרי שהקים סניפים למזנון בפריס ובווינה, טס איל שני לקצה השני של העולם כדי להכיר לאוסטרלים את הכרובית בפיתה. שני פותח מחר (23 באוגוסט) את סניף המזנון במלבורן בסמטת הרדוואר, וכבר הספיק לכתוב על קיר המזללה האוסטרלית את המשפט "לכל פיתה סימן לידה יחודי. ממש כמו לך", באנגלית כמובן.

פיתה של איל שני במזנון מלבורן. צילום: איל שני
פיתה של איל שני במזנון מלבורן. צילום: איל שני

מלבד הפואטיקה המפורסמת של שני שהפכה אותו לכוכב טלוויזיה (בעיקר כשופט בתכנית מאסטר שף), הוא מביא לאוסטרליה את ארסנל המנות המזוהה איתו: כרובית בפיתה, מינוט סטייק בפיתה, סינייה, שפונדרה, המבורגר, שקית שעועית שתכיל באוסטרליה שבעה זנים של שעועיות ירוקות, וגם מנה ייחודית לאזור – בטן דג פורל מהאוקיינוס עם אבוקדו, ירוקים ושמנת חמוצה (15 דולרים אוסטרליים). "זה פורל בר הנאבק בזרמים שבין האוקייאנוס הפסיפי לנהר היארה, כתום כמו סלמון עם טעמים של אוקיאנוס אפל", כך מסר שני באשר להשראותיו הקולינריות הרלוונטיות ליבשת. כמו כן, צפויה להופיע במזנון מלבורן שורה (קצה פיתה) ממולאת בפירות יער.

איל שני השף מאיר רינגרט עם במזנון מלבורן. צילום: אדוה סגלמן
איל שני השף מאיר רינגרט עם במזנון מלבורן. צילום: אדוה סגלמן

מי שאמון על תפעול ההקמה של סניף מלבורן בפועל הוא השף מאיר רינגרט, שצפוי להיות בג'ט לג עוד זמן ארוך, שכן מאוסטרליה הוא אמור להמשיך אל ניו יורק בכדי להקים סניף אמריקאי של המזנון. השף בפועל של המזנון האוסטרלי יהיה אפיק גל, שהקים את המזנון אבן גבירול והיה עד כה השף הראשי של המזנונים בארץ.
בהתחשב בעובדה שגם שף מאיר אדוני עושה חייל עם נור שלו בניו יורק, והאופה אורי שפט כובש את מנהטן עם מאפיית לחמים ואסף גרניט שממשיך מאז פלומר לפתוח מסעדות בלונדון, נראה שישראל הפכה ליצואנית קולינריה מצטיינת. לגמרי אימפריה בפיתה.

הפלאפל בורגר מגיע למלבורן. צילום: אדוה סגלמן
הפלאפל בורגר מגיע למלבורן. צילום: אדוה סגלמן

מזנון סניף מלבורן, Hardware lane 59