מר עגבנייה: אייל שני יפתח מחדש את מסעדת ליליות

עכשיו זה רשמי. השף זוכה טקס פרסי האוכל של טיים אאוט לשנת 2017 יפתח מחדש את מסעדת ליליות. "אני הולך לפתוח מסעדה חדשה, ליליות שמה, מסעדה כשרה, משימת הלב החשובה אולי בחיי. יעבדו בה נערים בסיכון, טבחים ותיקים שלי ואנשים חדשים שיש בהם אהבת אדם"

אייל שני, בדרך לעוד מסעדה. צילום: אסף הדרֹ
אייל שני, בדרך לעוד מסעדה. צילום: אסף הדרֹ
19 בפברואר 2018

אייל שני, השף הכי פיוטי שידעה עירנו ומאהבן של העגבניות, עתיד להיכנס לאחד הפרויקטים המאתגרים והמעניינים בעיר. כזכור, למרות הדימוי המעופף, שני חולש על מיני-אימפריה של מסעדות הכוללת את הסלון, צפון אברקסס, פורט סעיד, רומנו, וסניפי המזנון בארץ ובחו"ל (פריז, וינה, ומלבורן, ומזנון חדש בניו יורק שבו נצפה מנשנש פיתה איזה אחד בשם סיינפלד).

מסעדת ליליות, שפועלת בבית אסיה כמסעדת שף כשרה, מקיימת זה יותר מעשור פרויקט חברתי בשיתוף עם עמותת על"מ, עמותה לנוער במצבי סיכון, המכשירה באמצעות המסעדה את בני הנוער לעבודה בתחום המסעדנות. מספר שפים משמעותיים בסצנה הקולינרית התחילו את דרכם בליליות ומאז פרצו בארץ ובחו"ל. באתר המסעדה מופיע הכיתוב "ליליות נסגרה לשיפוצים, נחזור לשנות את העולם במהלך ינואר".

אייל שני, בקרוב גם בחלל של ליליות. צילום: מיכאל נחמיאס
אייל שני, בקרוב גם בחלל של ליליות. צילום: מיכאל נחמיאס

אייל שני מצדו העלה היום פוסט לאינסטגרם: "פרצתי חור בתוך קיר העץ האטום, דרך החור הזה אפשר לראות מטבח, הוא עדיין לא פועם ואין בו דופק חיים, הלב שלו עדיין לא שם, והלב המופלא שיפעם בו יהיה צרוף מעשרות בחורים ובחורות צעירים שמכונים בארץ נוער בסיכון, אנשים עם לב ענק כמו שלי, כמו שלכם, שגורלם עד היום התפענח למצוקה, לזעם ולתסכול. אני שבחיי מאמין שהעולם כולו בנוי מאנרגיה וכוונה, יודע שכל האנרגיה, באשר היא ניתנת להסבה, אני יודע שהחושך עשוי כולו מאור שנחבא מחושך שגורש, אני יודע שאור ניתן ליצור ממים שזורמים בנהר ומלב שמביט עמוק בקיומו של האחר ומכרי בו, בקיומו החד פעמי ובכך שכולנו עשויים מטוב ורע, מתנדנדים בניהם ורק אהבה והאמונה של האחר בנו מטים אותנו אל הצד הטוב…" הטקסט עוד ממשיך, אז נאמלק לכם: שני מודיע שהוא לוקח על עצמו את המטבח של ליליות ומחפש צוות טבחים שיתשלב בעבודה עם בני הנוער.

View this post on Instagram

פרצתי חור בתוך קיר העץ האטום הזה, דרך החור הזה אפשר לראות מטבח, הוא עדיין לא פועם ואין בו דופק חיים, הלב שלו עדיין לא שם, והלב המופלא שיפעם בו יהיה צרוף מעשרות בחורים ובחורות צעירים שמכונים בארץ, נוער בסיכון, אנשים עם לב ענק כמו שלי, כמו שלכם שגורלם עד היום התפענח למצוקה, לזעם ולתסכול. אני שבחיי מאמין שהעולם כולו בנוי מאנרגיה וכוונה, יודע שכל אנרגיה, באשר היא, ניתנת להסבה, אני יודע שהחושך עשוי כולו מאור שנחבא והאור מחושך שגורש, אני יודע שאור ניתן ליצור ממים שזורמים בנהר ומלב שמביט עמוק בקיומו של האחר ומכיר בו, בקיומו החד פעמי, בכך שכולנו עשויים מטוב ורע, מתנדנדים ביניהם ורק אהבה ואמונה של האחר בנו מטים אותנו אל הצד הטוב. שלושים שנה אני חי את חיי בתוך המטבח, בין אנשים שכל פעולה שלהם היא בחירה מחדש בין טוב לרע, שלושים שנה, כל פעם מחדש ראיתי שהאוכל מלמד את האדם לבחור בתקווה, אני יודע שאוכל הוא הדבר המיידי ביותר בעולם המסב זעם לשמחה ונתינה, והופך חושך פנימי לאור גדול. בעוד שבועיים אני הולך לפתוח מסעדה חדשה, ליליות שמה, מסעדה כשרה, הראשונה שלי, משימת הלב החשובה אולי בחיי. יעבדו בה נערים בסיכון, טבחים וותיקים שלי ואנשים חדשים שיש בהם אהבת אדם ומוקדשות לעשייה. אם את, או אתה, אחד מן האנשים האלה, אם חלומך כחלומי, אנא צור איתי קשר בפרייבט.

A post shared by Eyal Shani. Chef (@eyaltomato) on

שני, שידוע בין השאר במנות של פירות ים, ייאלץ להגיש פה אוכל כשר. ברם, זאת לא תהיה הפעם הראשונה שאייל שני עוסק באוכל כשר, שכן הוא פתח בעבר את מסעדת ברונו הכשרה בעזריאלי. בכל מקרה יש למה לחכות, גם למסעדה שתפתח וגם להתפתחות דמותו הנפלאה של שני בארץ נהדרת. אתה יודע מה אתה?