איך מכינים אורז?

בדקנו מה השאלות הנפוצות ביותר שאתם שואלים בגוגל וניסינו לענות עליהן. חגי לרנר, ראש מגמת הבישול בבית הספר דנון, מלמד אתכם להכין אורז אחד אחד

אורז. צילום: שאטרסטוק
אורז. צילום: שאטרסטוק
1 באוקטובר 2017

מתברר שאחת השאלות המגוגלות ביותר בישראל היא: איך מכינים אורז? זה אולי נשמע פשוט, אבל כמו תמיד, הסוד הוא בפרטים: כמה מים מוסיפים? קרים או רותחים? כמה זמן מבשלים אורז? עם או בלי שמן? אם גם אתם מחפשים מתכון שתמיד עובד – הגעתם למקום הנכון. קבלו את המתכון של חגי לרנר, ראש מגמת הבישול בבית הספר דנון.

החומרים (ל־3 סועדים):

1 כוס אורז בסמטי או פרסי

1.5 כוסות מים רותחים

מעט מלח

2 כפות שמן קנולה

אופן ההכנה:

1. בסיר בינוני בעל מכסה תואם מחממים את השמן על להבה בינונית ומטגנים את האורז במשך דקה לערך.
2. מוסיפים את המלח ואת המים הרותחים. מנמיכים את האש ושומרים על בעבוע עדין.
3. מכסים את הסיר ומבשלים בערך 20 דקות, עד שהאורז סופג את המים ואינו נראה רטוב.

* כדי לוודא שהאורז מבושל כראוי, אפשר לטעום כמה גרגירים ולבדוק שהאורז רך מספיק ואינו קשה במרכז. במידת הצורך אפשר להוסיף עוד מעט מים רותחים, לכסות ולהמשיך לבשל, עוד כמה דקות.

* כאשר האורז מוכן, כדאי להשאיר בתוך הסיר הסגור במשך 5 דקות נוספות, כדי לאפשר לאורז לספוג את כל האדים (יש שנוהגים לכסות במגבת). לאחר מכן מומלץ להפריד בעדינות בין הגרגירים במזלג ול"אוורר" את האורז המוכן.

 

האם התכוונתם לתוספות לאורז?

אורז ירוק עם אפונה
לאחר טיגון האורז מוסיפים חצי כוס אפונה עדינה קפואה וחצי כוס שמיר קצוץ (אפשר גם פטרוזיליה, כוסברה או שתיהן) ומטגנים קלות עם האורז. ממשיכים ביתר השלבים באותו אופן.

אורז מבושם
מוסיפים מקל קינמון, 2־3 תרמילי הל, כוכב אניס אחד, כמה חוטי זעפרן (או שילוב תבלינים אחר שאוהבים) לאורז בשלב הטיגון וממשיכים כרגיל. בסוף הבישול מוציאים את התבלינים.

אורז עם בשר וצנוברים
מטגנים בצל קטן קצוץ ושלוש כפות צנוברים ב־2 כפות שמן זית עד להזהבה. מוסיפים 200 גר' בשר טחון ומטגנים תוך ערבוב עד לשינוי צבע הבשר. מוסיפים חצי כפית בהרט או ראס אל חנות ומוסיפים את האורז. משלב זה ממשיכים כמו במתכון המקורי.