אליפות הפויקה לוהטת מתמיד – ועוד חדשות קולינריה

מתחם אוכל יהודי בסינמטק, מתחממים לקראת אליפות הפויקה, ארוחת קינוחים מושחתת בלנדוור ועוד חדשות אוכל

אליפות הפויקה (צילום: דניאל לילה)
אליפות הפויקה (צילום: דניאל לילה)
11 במאי 2016

ZooZoo מפה

על קרן הרחובות רוטשילד ואלנבי נפתח רסטו בר חדש שמאיים להסיר את הקללה מהמבנה לשימור שבו עברו רבים לפניו (קאסה ורנדה, שמפינה, בלאומילך, עטרה ועוד). מאחורי הקלעים עומדים שמונה שותפים שבחרו בהילה שורטי (הראפרית לשעבר) להיות אחראית על הצד הקולינרי. שורטי, שפנתה לתחום האוכל לפני כשנתיים, בנתה תפריט אקלקטי שמתאים לכולם: פיש אנד צ'יפס עם איולי שומשום (54 ש"ח), פיצה כמהין עם עגבניות שרי ורוקט (44 ש"ח), מיני המבורגרים בלחמניות מתקתקות עם איולי פלפלים וריבת בצל ביין אדום (54 ש"ח), סיגרים מרוקאיים ממולאים בפרגית בראס אל חנות על שמנת חמוצה (54 ש"ח) ועוד.

ZooZoo, שדרות רוטשילד 32, כל יום 21:00־אחרון הלקוחות, 7256101־050

[tmwdfpad]

בראנץ' איט

החיבור הקולינרי בין השף דיוויד פרנקל לבר זו ביזו הוכיח את עצמו בחצי שנה האחרונה עם תפריט ניו יורקי מהוקצע וקהל שמגיע לבר לארוחות ערב. חצי שנה לאחר שיתוף הפעולה, זו ביזו מציע גם בראנץ' סוף שבוע עם מנות קלאסיות ועם אלכוהול איכותי: אגז בנדיקט עם אינגליש מאפין ורוטב הולנדז סלק, רושטי תפוחי אדמה, טראוט ורוד מעושן עם קרם פרש וסטייק אנד אגז. לתפריט הבראנץ' יתלוו קוקטיילים צבעוניים וקלילים כיאה לשעות הבוקר.

בראנץ' סופ"ש ב-Zou Bisou, כל שבת 12:00־17:00

סטייק אנד אגז. בראנץ' סופ"ש בזו ביזו (צילום: דרור עינב)
סטייק אנד אגז. בראנץ' סופ"ש בזו ביזו (צילום: דרור עינב)

אוכל יהודי בסינמטק

במסגרת פסטיבל לציון 100 שנים למותו של שלום עליכם, סינמטק תל אביב יהפוך במשך יומיים לשטעטל קטן במזרח אירופה. לצד מרתון סרטי יידיש, הרצאות, הצגות ויריד יידישקייט ברחבת הסינמטק יקום מתחם אוכל יהודי של השף שמיל הולנדר. בדליקטסים: קוגל, כבד קצוץ עם שומן אווז על לחם שיפון, סלט הרינג והמון וודקה.

פסטיבל שלום עליכם בסינמטק,שלישי־רביעי (17.5־18.5). לרכישת כרטיסים

תפריט אביב במוזס

רגע לפני הקיץ, רשת מוזס מחליטה להשיק תפריט אביבי בהשראת מטבחים מכל העולם: צ'יקן סאטה – שיפודי עוף עם רוטב סאטה בוטנים פיקנטי (32 ש"ח), סלט צ'יקן תאי – חסה אייסברג, כרוב לבן, מלפפונים, צנון, עגבניות שרי, סלרי, בצל סגול, נבטים ועשבי תיבול בויניגרט אסייתי (59 ש"ח), המבורגרים חובקי עולם כמו ביג אין ג'פאן – 100 אחוז בשר בקר עם טריאקי, מוגש עם בצל כבוש, מיונז, וואסבי פיקנטי ובצל ירוק (66 ש"ח) וזארוס – 100 אחוז בשר בקר עם בצל מטוגן באוזו, גרגרי כוסברה, גבינת פטה ומיונז יווני (66 ש"ח).

מוזס

מוזס ביג אין ג'פאן (צילום: דור בן-שמעון)
מוזס ביג אין ג'פאן (צילום: דור בן-שמעון)

זריקת B12

B12 MEAT STATION  היא מסוג הפנטזיות הארוטיות שכל קרניבור מתמסר אליהן. דובי שטיינברג, שהקים את מסעדת אלבמה המפורסמת מנתניה, הקים בקרון הרכבת בביתן אהרון את אחת ממסעדות הבשרים האהודות בארץ. בעוד כחודש וחצי הוא יגיע גם לתל אביב עם סניף שיתמקם במקום סניף של ארומה בפינת קרליבך וחשמונאים. התפריט צפוי להיות זהה עם המבורגר ריב אנטריקוט (320 גרם ב-52 ש"ח), סטייק לבן (300-340 גרם ב-61 ש"ח) נתח קצבים (300-340 גרם ב-68 ש"ח) ועוד מנות בשר ספורות בתפריט מהודק. בירה ביתית מלווה את תהליך העיכול. מה שבטוח, לצמחונים ולטבעונים אין מה לחפש פה. המקום מיועד רק לצרכני B12 נטורל.

B12 MEAT STATION, קרליבך 12, כל יום 12:00־24:00

טירוף של סוכר בלנדוור

רשת לנדוור יודעת מה ישראלים אוהבים: גדול, מתוק ומושחת הרבה יותר – ולצורך כך משיקה את תפריט "ארוחת קינוחים" עם חמש מנות מתוקות להחריד: "וופל בלגי מהסרטים" – עם שני כדורי גלידה (וניל צרפתי ושוקולד בראוניז), קצפת, פרוסות בננה, שוקולד מריר מגורר מעל ורוטב שוקולד חם (49 ש"ח); "חגיגת שוקולד מטריפה"- עוגת שוקולד חמה ועשירה עם גלידת שוקולד בראוניז (45 ש"ח); "סיפור של גבינה ומרנג" – עוגת גבינה אפויה על רוטב וניל עם מקלות מרנג ברוטב פירות יער וגלידת וניל צרפתי (45 ש"ח); "גבינה ופירורים מהאגדות" – עוגת גבינה עשירה עם פירורים, גלידת וניל צרפתי ועוגיות שוקולד צ'יפס לצד רוטב תפוז ופסיפלורה(45 ש"ח) ולקינוח "הפאי והתפוח" – פאי תפוחים חם, מונח על רוטב וניל לצד פרוסות תפוח עץ וכדור גלידה וניל צרפתי (45 ש"ח).

לנדוור

תפריט ארוחת קינוחים בלנדוור (צילום: בועז לביא)
תפריט ארוחת קינוחים בלנדוור (צילום: בועז לביא)

אליפות הפויקה

תחרות אלופי הפויקה חוזרת בפעם השלישית, וזה בדיוק הזמן לארוז את הסיר הכבד, נעלי השורש ולעלות ליקב הרי גליל. השנה, התחרות תכלול סדנאות עם שפים (20 ש"ח) כמו פויקה שוקרוט עם אינה קראבצקי וסהר רפאל או פויקה בוקרים עם אורי ירמיאס וג'קי אזולאי. הכניסה לאירוע והשתתפות בבישול בפויקה כרוכה בתשלום של 100 ש"ח לקבוצה של עד ארבעה משתתפים וכוללת את כל המצרכים וסיר הפויקה.

אליפות הפויקה, יקב הרי גליל (קיבוץ יראון), שישי (20.5), 04-6868748, ההרשמה עד יום התחרות, מספר מקומות מוגבל

אליפות הפויקה (צילום: דניאל לילה)
אליפות הפויקה (צילום: דניאל לילה)