לבנצי יש את השמש בבטן: נפתחה מסעדה חדשה לבנצי ארבל במלון קרלטון

בנצי ארבל מאמין שגם ככה כולם מזיעים בעיר הזאת, אז הוא פתח במלון קרלטון עם קבוצת הסורא מארה את אספרנטו - בר כשר ופתוח לכולם עם אוכל קליל ובריזה מהים. אבל עזבו הכל, בתפריט יש פיצה אבטיח

אספרנטו בר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אספרנטו בר (צילום: אנטולי מיכאלו)
28 ביוני 2015

לא היינו מאמינים שנמצא את בנצי ארבל (מפגש אושר) עם קבוצת הסורא מארה שלו בתוך מלון קרלטון. בכל זאת, בפעם אחרונה שביקרנו באולם של קרלטון הדודות הזילו דמעה בדרשת הבר מצווש, ומנגד ארבל הוא נון קונפורמיסט עם גישה מטורפת למציאות. אלא שארבל בטוח שיש שפה משותפת לכולם, גם לאורחים של קרלטון שמטפסים מדי בוקר על גג המבנה שבכניסה הישנה למרינה וגם למי שאוכל אצלו פלאפל עם מיץ אושר מתוק במפגש בקינג ג'ורג'.

אספרנטו, השפה שהגה זמנהוף, הייתה אמורה להיות כלי לקומוניקציה בין כל בני האדם. במילים אחרות, כולם פאקינג מזיעים בעיר הזאת ולא משנה באיזו שפה הם מדברים, כך שאם כבר מתאיידים בחום ובלחות התל אביבית, ראוי שיהיה מקום לדרינקים ולביסים קיציים. בגלל דרישות המלון, בר הקיץ הפתוח אספרנטו כשר, ואפילו חוף הילטון נעשה בורגני כשהגולשים המסוקסים פינו מקום לחתרני הסאפ. בכל זאת, מדובר בלוקיישן שכיף להוריד בו דרינקים אחרי כל השחייה הבריאה בבריכת גורדון הסמוכה. כדי לעודד את הבאים להתנער מעכבות נימוסין, מוצבת בכניסה סירת דייגים ועליה שרפרפים לישיבה. מכאן כבר אף אחד לא יכול לקחת את עצמו ברצינות, לא משנה כמה שטח דק עץ פרשו כאן.

בתפריט מנות קלילות שמתאימות לפגעי האקלים: מיני טאקו עם איולי; צ'אנקים של לברק בטמפורה וירקות; סלט עגבניות שרי, קונפי תפוח אדמה, זיתי קלמטה, פטרוזיליה ולימון כבוש; סלט תרד עם שומר, נקטרינה, גבינת פטה, שקדים קלויים, סירופ אננס, מחית פטריות ושמן כמהין; פיצה אבטיח מורכבת סלייסים של אבטיח ומעליהם נענע, גבינת פטה, תפוז, לימון ובזיליקום; דגים קטנים מטוגנים בתערובת קמחים ועוד (32 ־ 59 ש"ח). גם בקרלטון אל תטעו לחשוב שארבל ירפה מכם. הדרינק הפותח את רשימת משקאות האלכוהול הוא קוקטייל Happiness עם רום, משמש וקפיר ליים (48 ש"ח).

לאספרנטו