בוזה פותחים סניף שני בעיר, ועוד חדשות קולינריות

קפה סוניה געצל שפירא נפרד, וולפנייטס משתגע וטש וטשה ממשיכים לעשות שמח בליין הופעות חדש. כל מה שחשוב לדעת בסצינה הקולינרית המקומית השבוע

גלידה בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
גלידה בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
21 בספטמבר 2016

גלידת בוזה פותחת סניף בצומת הפיל ומשיקה ליין אפוגטו

דואט ליקר & אינטרסו.ליין אפוגטו בגלידת בוזה, צילום: חיים יוסף
דואט ליקר & אינטרסו.ליין אפוגטו בגלידת בוזה, צילום: חיים יוסף

הסניף החדש של בוזה בצומת הפיל (בתוך מגדל WOW העגול) הושק השבוע עם תפריט אפוגטו שיוציא אתכם מהבית ויקח אתכם עד השכונה הצפונית. את המנות בנו הגלסייר אדם זיו והקונדיטורית אנה שפירו (טאיזו) בשיתוף החטיבה העסקית של נספרסו. בניהן תמצאו: טפיוקה ריסטרטו – טפיוקה שבושלה בתערובת קפה ריסטרטו, קרם קוקוס במליחות מעודנת, וסלט פירות מוגש בצלחת (20 ש"ח), דואט ליקר& אינטנסו- גלידת קשיו עם קרמל מלח וקוקוס קלוי, ליקר שוקולד ומנת אספרסו מתערובת אינטנסו (20 ש"ח), סינגל הודו שייק- שייק טרופי עם תערובת מקור טהור הודו, גלידת מנגו עם קפה עדין שמשמש כמקור תיבול למנגו (20 ש"ח) ועוד.

בוזה, בני אפרים 280 תל אביב, כל יום, 11:00־22:00, 9666409־03

הפנינג ראש השנה במזקקת Milk & Honey

מילק אנד האני מרכז המבקרים. צילום: ליאור גולסאד
מילק אנד האני מרכז המבקרים. צילום: ליאור גולסאד

מזקקת הוויסקי הראשונה בישראל מקבלת את ראש השנה בהפנינג שיעלה לכם מהר לראש. בתוכנית: טעימות מתוצרי המזקקה כמו ה-ניו מייק, ג'ין לבנטיני ומהדורות מוגבלות של הסינגל מאלט הצעיר שהושקו לאחרונה. מלבד הטעימות, צוות ברמנים יערבב קוקטיילים על בסיס הניו מייק שנרקחו במיוחד על ידי המיקסולוג יובל סופר. ההפנינג ילווה במוזיקה חיה וכל התזקיקים יוצעו למכירה במחירים משתלמים לחג.

הפנינג מילק אנד האני, שישי (30.9), 10:00־16:00, התחייה 16 תל אביב, 6320491־03

מסיבת רחוב וקוקיז בחינם

קוקיז (צילום: שי בן אפרים)
קוקיז (צילום: שי בן אפרים)

לרגל שנתיים להיווסדה, פוצחת רשת קוקיז במסיבת רחוב משגעת במהלכה יחולקו קוקיז חינם כשהבר השכן (הצינה) ימכור בירות ב-10 ש"ח לצלילי הופעה חיה של להקה (ששמה עדיין לא ידוע לנו).

מסיבת הרחוב של קוקיז, חמישי (29.9), 19:00־21:00, דיזנגוף 116 תל אביב

ליין הופעות שבועי בטש וטשה

רקדן גאורגי בטש וטשה. צילום: יח"צ
רקדן גאורגי בטש וטשה. צילום: יח"צ

החמארה הגרוזינית לא מפסיקה לעשות שמח. מעכשיו תוכלו למצוא במקום התרחשות שונה בכל יום בשבוע. בימי ראשון יופיעו טשטש וצמד רקדנים מלהקת גאורגיאן נסיונאל בלט. בימי רביעי בערב ומוצ"ש יערכו ערבי מועבט גאורגי עם נינו וגאורגי מגאורגיה במופע אקוסטי אותנטי עם שירי נשמה בביצועים ווקלים משמחים. בימי חמישי יערך חמישיק שאק שוק – החפלה הגאורגי-אנטלית עם הרקדנית יעלה לילה שמארחת מדי שבוע רקדנית נוספת משתנה במגוון סגנונות: ריקודי בטן, ריקוד פרסי, טורקי, צועני, טרייבל וכל מה שעושה שמח. בימי שישי, החל מ-14:00, תערך קבלת שבת כיאה לחמארה גיאורגית עם שולחן אבירים משותף, דילים אלכוהולים והרבה מוזיקה שמחה. כל ההופעות במהלך השבוע ילוו באוכל גיאורגי אותנטי כמיטב המסורת.

טש וטשה, בית אשל 31 תל אביב, כל יום, 12:00־01:00, 6771373־03

פרידה (ומכירה) מקפה סוניה

קפה סוניה. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקפה
קפה סוניה. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקפה

סוניה געצל שפירא, בית הקפה הקטן והצבעוני בסמטה אלמונית, סוגר את דלתותיו אחרי 10 שנות פעילות. לקראת הסגירה תיערך מכירה של פריטי בית הקפה: שולחנות, כסאות, עששיות, ספות, צלחות, סכו"ם וכוסות. כמו כן יימכרו גם פריטי אמנות, בגדים ואקססוריז. המכירה תלווה בבירה, קוקטיילים, עוגות קטנות ושתייה קלה במחיר מוזל.

פרידה מקפה סוניה, שישי־שבת (23-24.9), 10:00־22:00, סמטה אלמונית 1 תל אביב, 5261234־077

 

כריך רוסיני מושחת במאצ'ו מאצ'ו

כריך המאה של מאצ'ו מאצ'ו, צילום: אפיק גבאי
כריך המאה של מאצ'ו מאצ'ו, צילום: אפיק גבאי

טורנדו רוסיני, מנה קלאסית של פילה בקר עליו מונח כבד אווז, היא מנה פופולארית במסעדות יוקרה. הסנדוויצ'יה הדרום אמריקאית "מאצ'ו מאצ'ו" משיקה השבוע את גרסתה למנה המפורסמת בסגנון כריך מושחת למדי: בלחם פרנה־מחמצת שנאפה בסניף נערמים אחד אחרי השני פילה בקר מיושן עם כבד אווז, שמן כמהין, ריבת עגבניות שרי, ג'ינג'ר, פלפלים ועלי רוקט. לסנדוויץ' המוגזם הם החליטו לקרוא "כריך המאה" (מחירו 100 שקלים) שימכר אך ורק בחודש ספטמבר במהדורה מוגבלת בשעות הערב בלבד.

כריך המאה במאצ'ו מאצ'ו, בוגרשוב 9, דיזנגוף 271 תל אביב, ראשון־חמישי ושבת 19:00־23:00, 6297088־03

קרייזי סאנדיי ברשת וולפנייטס

קרייזי סאנדיי ברשת וולפנייטס. צילום: יח"צ
קרייזי סאנדיי ברשת וולפנייטס. צילום: יח"צ

שביזות יום א' לא קיימת ברשת ההמבורגר וולפנייטס, שבכל יום ראשון (החל משעה 18:00) מציעה בסניף יהודה המכבי שני המבורגרים ב-48 ש"ח בלבד. רגע לפני שאתם מחפשים את הקאטץ', מדובר בהמבורגרים במשקל 200 גרם מבשר בקר או בשר טלה עם כל התוספות הרגילות: חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל סגול. ראשון עוד לא ירד מספיק טוב בגרון? יש גם שליש בירה מהחבית ב־12 ש"ח וגלידת סאנדיי ב-5.90 ש"ח. המבצע תקף בישיבה בסניף בלבד.

קרייזי סאנדיי בוולפנייטס, יהודה המכבי 53 תל אביב, כל יום ראשון החל מ-18:00, 204010־0722

מוקפץ בבגט בווק ריפבליק

מוקפץ בבגט ברשת ווק ריפבליק. צילום: אפיק גבאי
מוקפץ בבגט ברשת ווק ריפבליק. צילום: אפיק גבאי

רשת הסטריט-פוד האסייתית בשיתוף מאפיית בייקרס מחזירה עטרה ליושנה עם הלהיט משנות ה-90: מוקפץ בבגט. בתפריט: האנוי בגט – רצועות עוף מוקפצות עם פלפל אדום, כרוב לבן, בצל ירוק, גזר וצ׳ילי חריף עם רוטב מיונז צ׳ילי שום (34 ₪), מקונג בגט – קוביות טופו מעושנות מוקפצות עם בצל לבן וירוק, ברוקולי, כרוב לבן, גזר וכוסברה. מוגש עם רוטב מיונז פסטו (32 ₪), הו צ׳י מין בגט – רצועות בשר בקר מוקפצות עם בצל לבן וירוק, חצילים, כרוב לבן ובזיליקום. מוגש עם רוטב מיונז טריאקי (36 ₪); הלונג ביי בגט-שרימפס מוקפץ עם בצל לבן וירוק, נבטים, כרוב לבן, בזיליקום וכוסברה. מוגש עם רוטב מיונז שום (39 ₪).

מוקפץ בבגט בווק ריפבליק, בן יהודה 177, אברבנאל 74 תל אביב, החל מ-15.9 ועד סוף אוקטובר, 6969629־03

חבילת "פינוק אימפריאל" במלון כרמים

אימפריאל רד. צילום: בן יוסטר
אימפריאל רד. צילום: בן יוסטר

בר האימפריאל רד שנפתח במלון כרמים (ישרוטל) לא מכבר מזמין את קהל חובב תענוגות לחבילת פינוק קומפלט: טיפול בספא של המלון באורך 50 דקות כולל שימוש בבריכה, ג'קוזי והסאונה בנוסף לאירוח בבר שכולל שתי מנות לבחירה מהתפריט וקוקטייל אחד לאדם. נשמע כמו דייט ראשון אולטימטיבי.

חבילת פינוק אימפריאל במלון כרמים, כל יום, 16:00-23:00, 02-5489809, מחיר: 620 ₪.

פסטיבל אוכל רחוב במזללה

פסטיבל אוכל רחוב במזללה. צילום: מאיר אדוני
פסטיבל אוכל רחוב במזללה. צילום: מאיר אדוני

כשמאיר אדוני נוסע לטיול בחו"ל, תסמכו עליו שיהיו השלכות טעימות על הסועדים באחת המסעדות שלו. אחרי שצבר עשרות טעמים, החליט להשיק תפריט "אוכל רחוב" במזללה שלו ברחוב נחלת בנימין. בין המנות המבורגר נתחי עגלה על לחמניית בריוש, איולי קוניאק וצ'יפס בטטה בליים (מנהטן), כריך קורנביף חם על לחם כפרי עם חרדל, קורנישון, כרוב כבוש, ותפוצ'יפס ביתי (ברוקלין), עראייס – פיתה שומשום צלויה על פחמים עם קבב, חצילים מטוגנים, פטרוזיליה, כמון, בצלים, טחינה, עמבה וצ'יפס תפוחי אדמה בבלילת תבלינים (מרקש), סום טאם – סלט פפאיה ירוקה עם אטריות זכוכית, כרוב, שעועית ירוקה, ליים, שום, למון גראס, צ'ילי ובוטנים (תאילנד) ועוד. כל המנות יעלו עד 90 ש"ח ויוגשו לצד יין הבית בקראף, בירה גולדסטאר לא מסוננת, ערק ועוד.

פסטיבל אוכל רחוב במזללה, נחלת בנימין 57 תל אביב, 5665505־03