וואו: ההמבורגר של הבורגר שופ פשוט נהדר

עם תערובת בשר מהונדסת בדייקנות, תוספות כמו אננס במרינדת ווניל ופלפלי צ'ילי מסוכרים ופרזנטציה מהממת הקציצה של ההמבורגרייה החדשה של מרקטו שנפתחת מחר (רביעי) מסתמנת כאחת הטובות בעיר

בורגר שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
בורגר שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
26 בדצמבר 2017

THE LITTLE BRGR SHOP, ההמבורגרייה החדשה של מרקטו, תיפתח מחר (רביעי 27/12) אבל הריח משגע את העוברים והשבים בדיזינגוף כבר כמה ימים, בעת שנסיונות וטעימות אחרונות נערכות במקום. אנשים עוצרים, שואלים ונועצים עיניים בהמבורגרים שיוצאים במסגרת הרצה למקורבים – ובצדק.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
המעדניות הטובות ביותר בתל אביב
הרצל 16: המתחם החדש של R2M מחמם מנועים
איסטנבול בכרמל: חמארה חדשה לחבורת יום טוב

עד כמה שהמבורגר הוא מוצר שובר אינסטוש כלשעצמו, בפרזנטציה שהשף און משען מארגן מדובר בסוג של יצירת אמנות. משען, או כמו שמכירים אותו בסצנה, urbano, מגיע מהמטבח הכי עילי שיכול להיות. הוא למד בקורדון בלו, עבד בפאט דאק ובעוד מסעדות מכוכבות באירופה, ומבשל ארוחות במאות ש"ח לאדם. לאנשי הברים של "הקבוצה" (דיזי פרישדון, המזג, החוג הצפוני) הוא חבר כדי להתקרב לקהל. "אני מבשל שנים ולא מכירים אותי", הוא אומר. "בזמן הקצר שאני מכין כאן המבורגרים פגשתי יותר אנשים מבהרבה חודשים שאני מבשל במעבדה שלי ובארוחות פרטיות".

כצפוי, ההמבורגרים מושכים לכיוון העילי. בתפריט הפתיחה יש שלושה המבורגרים – שניים מבשר ואחד טבעוני מפטריית פורטובלו. האחרון עוד לא היה במלאי כשהגענו, אבל את השניים האחרים הצלחנו לבדוק. בשתי מילים: המבורגר למתקדמים.

בורגר שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
בורגר שופ. צילום: אנטולי מיכאלו

בלומנטל. תגלגלו את זה על הלשון

ההמבורגרים מגיעים במשקל אחיד של 190 גרם לפני צלייה. הם מוגשים עם שלושה טופינגס לבחירה, והמבחר נע בין תוספות מסורתיות יותר כמו גבינת צ'דר, פטריות או בצל ועד גבינת סנט מור, אננס במרינדת וניל ופלפלי הבנרו. בתפריט תמצאו את המלצות השף לצירופים שונים, למשל הבלומנטל (הנקרא על שמו של הסטון בלומנטל שעמו עבד משען בפאט דאק)- תערובת של 65 אחוז שפונדרה, 10 אחוז בוקס ("חלק עם יחס שומן גבוה שנותן טעם עסיסי") ו-25 אחוז תערובת סודית. משען לא הסכים לגלות מה יש בה חוץ מנתח קצבים. "אני מחפש נתחים לא קונבנציונליים עם טעמים 'ברזליים'". בגלל נתח הקצבים, ההמבורגר מוגש מדיום-וול, אבל המטבח לא כופה את דעתו ואפשר לבקש איזו מידת צלייה שרוצים.

מבחינת טופינגז זרמנו עם השף, והוא בחר להגיש את הבלומנטל עם טבעת אננס צלוי במרינדת וניל, קינמון וכוכב אניס; צ'דר וצ'ילי מסוכר – רצועות דקות של צ'ילי מבושל במיץ תפוזים, מים וסוכר, שמוציאים את החריפות ומשאירים את טעם הצ'ילי נטו.

מבחינת מראה עיניים מדובר בוואן סקסי מאדרפאקר. הקציצה השמנמנה והנוצצת מוגשת בלחמנייה פתוחה. היא מונחת על פרוסת עגבנייה, חסה ובצל, והטופינגז מתנוססים מעל. קצת קשה לפעור לוע שמצליח להכיל את כל זה, ולכן לטעימת הקציצה נטו נעזרנו בסכין ובמזלג. הטעם בשרי עמוק, כמו במסעדות בשר טובות בארה"ב, ולא ממוסך בתבלינים למעט מלח. בחירת הטופינגז נבונה ולא מאפילה על הבשר אלא רק מוסיפה לו אקסטרה עניין, במיוחד התבלינים של האננס.

אחרי הבלומנטל, ההמבורגר הקלאסי נטעם קצת בנאלי. הוא עשוי מ-35 אחוז שפונדרה, 35 אחוז אונטריב, 20 אחוז תערובת קצבים ו-10 אחוז בוקס, עם נוכחות נדיבה של פלפל שחור. מידת צלייה מדיום משאירה את הקציצה עסיסית והטופינגז נתנו פייט הולם, במיוחד פרוסה עבה של גבינת בושה בשלה. אם היינו טועמים אותו ראשון מידת ההתלהבות הייתה ודאי רבה יותר, אבל ליד הבלומנטל ההמבורגר הקלאסי קצת מחוויר.

"אלה מוצרים שמיועדים לאנשים שונים", מסביר משען. "הקלאסי מתאים ליומיום, למשל לסיום בילוי אחרי שתייה. הבלומנטל הוא המבורגר למי שרוצה לאתגר את עצמו".

אפשר לקבל את ההמבורגרים כארוחה עם תוספת (שלושה סוגי צ'יפס, קוביות פולנטה, קולסלאו ווסאבי) ומים מינרלים/שתיה קלה. 14 ש"ח נוספים יקנו לכם שליש טובורג.

מחיר: קלאסיק 61/45, בלומנטל 65/49, ווג'י קראנץ' 60/44 (המחיר הגבוה לארוחה)

THE LITTLE BRGR SHOP, דיזנגוף 125, תל אביב, כל יום 03:00-12:00

 052-8746833