בית הפנקייק המקורי מגיע לנמל תל אביב

סניף חדש של בית הפנקייק המיתולוגי נפתח בנמל תל אביב. מי בעניין של סוכר ופחמימות לווריד?

בית הפנקייק בנמל תל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו
בית הפנקייק בנמל תל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו
7 בדצמבר 2014

הסוסיתא שלכם עוצרת בחריקת בלמים, ומהחלונות הפתוחים נשמעים צלילי בוני אם שמהדהדים בדיסקו סוער מהרדיו. אתם מוציאים רגל עטויה פדלפון מהמכונית ויאללה נכנסים לבית הפנקייק של כפר ויתקין. איזה כיף בפזנון בדרך לצפון. אפילו יגאל בשן כתב על זה שיר: ברוכים הבאים לעבר שלכם המוכתם מסירופ בטעם מייפל – סניף חדש של בית הפנקייק המיתולוגי נפתח בנמל תל אביב, והכל למעשה מתחיל בסיפורם של סילביה ושלמה בר מאיר, שהגיעו בשנות החמישים לארץ מהברונקס, ופתחו את בית הפנקייק באמצע שנות ה־60 בגני התערוכה. מאז הועתק מקומו של בית הפנקייק כמה פעמים, ובאחת התחנות דרך כוכבו מול חופי מכמורת. אלא שסכסוך עם השותף גרם לכך שכיום הוא נקרא בית הפנקייק המקורי ונמצא בהרצליה, והמקום בכפר ויתקין כבר לא שייך לסיפור.

הנכד שלהם, אלון קיפניס, פותח סניף של בית הפנקייק המקורי בנמל תל אביב, סניף חלבי ללא תעודת כשרות: "הגעתי למסקנה שלא רווחי לפתוח סניף גדול", הוא אומר, "ולכן העדפתי לפתוח מקום קטן וכשר ללא תעודה שעובד בשבתות, שזה הזמן הכי חזק בנמל". בזמן שהמלצרית תספר לכם על סוגי הכריכים, הטוסטים, הסלטים והאלכוהול שהם מציעים במקום, אתם בטח תבהו בתפריט הפנקייקים. החביתיות האמריקאיות הללו עדיין שמנמנות, קטנות ועבות ונאפות ברינג על משטח לוהט כמו בדיינר אמריקאי. הפנקייקים מיוצרים מאבקה מיוחדת בסגנון התערובות שהיו מקובלות פעם, אלא שקיפניס מסביר שמדובר בתערובת סודית לפי מתכון שמיוצר במיוחד עבור בית הפנקייק המקורי. תוכלו לרכוש את התערובת במקום ולהכין פנקייקים בבית (25 ש"ח לתערובת שמספיקה לעשר מנות).

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

העיצוב של המקום אמנם מעט יותר מעודכן בהשוואה לדיינר של שנות ה־70, אבל מביא את כל רוח התקופה על הצלחת: פנקייק עם בוואריה; פנקייק עם אננס משומר ודובדבנים מסוכרים; פנקייק סאנדיי עם הררי קצפת וזיגזג של רוטב בטעם שוקולד; ועוד פלאשבקים מסנוורים (30־49 ש"ח). בסניף החדש יהיו גם פנקייקים עם פירות טריים כמו בננות ותותים, ואם אתם חשים כבר נקיפות מצפון על עירוי כמויות בלתי סבירות של סוכר ופחמימות, קיפניס מרגיע: "זאת אכן מכת סוכר, אבל אנשים צריכים לפעמים לעודד את עצמם". אנחנו בעד.

לבית הפנקייק