בכריכה רכה: 10 כריכים שעושים חשק לצאת להפסקה

עם תבשיל בשר, עוף צלוי, חביתה או גאודה, בבגט, בלחם סלק או בלחמניה רוסית. הכריכים שראוי לרכוש ולאכול בבית הספר או בעבודה

סנדוויץ' סלמי גאודה, אגתה. צילום: אנטולי מיכאלו
סנדוויץ' סלמי גאודה, אגתה. צילום: אנטולי מיכאלו
31 באוגוסט 2017

 

1. כריך קציצות בקר | Bocca Bocca

פוקאצ'ות טריות שנאפות מדי בוקר חובקות תבשילים ביתיים. זה הרעיון המנחה של הדוכן האיטלקי המשפחתי אותנטי הזה בשוק הכרמל. תמצאו פה שלושה סירים לפחות שאחד מהם מכיל תבשיל טבעוני, אבל הכריך שצבר הכי הרבה אוהדים הוא בוקה קציצות בקר ברוטב בולונז (25 ש"ח).

בוקה בוקה

 

2. כריך גבינת המאירי | לה מולאן

ההתמכרות למאפיית לה מולאן היא קשה, והיצע הכריכים המופלאים שלה גדול. ההתלבטות בין סנדוויץ' הבגט עם הגאודה שהמליץ עליו המאסטר אייל שני ובין כריך הברווז שמגישים רק בימי שישי גרם לוויכוחים סוערים במערכת. בסוף החלטנו להישאר נאמנים לדרכנו ולהמליץ על המוצלח והחדש מכל: כריך גבינת המאירי עם שמן זית, פלפל קלוי ועלי רוקט בבגט או בלחם מלא (35/32 ש"ח).

לה מולאן

כריך מרקש בקוקוריקו. צילום: אפיק גבאי
כריך מרקש בקוקוריקו. צילום: אפיק גבאי

3. כריך מרקש | קוקוריקו

בדוכן העופות החדש של רן שמואלי, קוקוריקו, מכינים כריכים מעופות הניצלים במקום בשיטה מיוחדת בטמפרטורות גבוהות במיוחד. נסו את כריך המרקש עם חציל בסלסה ירוקה, סלט כרובית וזיתי קלמטה, צ'ירשי, לימון כבוש ואיולי פפריקה מעושנת (49 ש"ח).

קוקוריקו

4. לחם סלק עם גבינת שמנת וסלמון | לחמנינה

מאפיית לחמנינה מפליאה לגוון בקולקציית לחמים יצירתית שעושה חסד לכל כריך (לא במקרה כריכי נלסון הם בכל מקום), אבל הפעם רצינו להסב את תשומת לבכם ללחמניות הסלק שבוויטרינה שבטנן מלאה גבינת שמנת, סלמון כבוש ורוקט (15 ש"ח).

לחמנינה

לחמניות סלק, לחמנינה
לחמניות סלק, לחמנינה

 

5. בגט עם סלמי וגאודה עזים | אגתה

המעדנייה הזאת טורדת את מנוחתם של הפודיז מתוקף הטסתו הישירה ואצירתו של מבחר ענקי של מוצרי קולינריה עילאיים ומתנשאים שהתקבצו כאן. לצד היצע המוצרים לרכישה הביתה, הוציאו כאן ליין קטן של נשנושים לאכילה במקום ובהם כריכי על, כגון כריך מיני בגט עם סלמי וגאודה עיזים הולנדית (41 ש"ח). דרינק קטן בצד זה מאסט.

אגתה

 

6. לחם כוסמין עם חביתה וירקות | לה גטרי

לה גטרי מפורסמת בכריכי הקרואסון האיכותיים והפרועים שלה. כשהם מגיעים עם שינקן או עם ממרח שוקולד בייתי ומסקרפונה, הם המאנץ' האולטימטיבי. ברם, סחים ימצאו בסניף קינג ג'ורג' כריך חדש ומושלם בתמחור שמתאים גם לתיק בית הספר: כריך מרובע מלחם כוסמין או מלחם טף ללא גלוטן עם חביתה, גזר, גמבה, מלפפון וחסה (10 ש"ח). אם אתם אוכלים במקום בקשו שיוסיפו לכם שמנת חמוצה.

לה גטרי

כריך בריא בלה גטרי. צילום: שירי כץ
כריך בריא בלה גטרי. צילום: שירי כץ

 

7. כריך קבבונים | אנגוס

אנגוסרי מתנהל כאיטליז וכמזללה למכירת ארוחות מהירות לעובדי המגדלים המתנוססים מעל לרחוב הארבעה. שיטת ההזמנה יעילה מאוד, אבל תיאלצו להמתין לכריכי הבשר החמים מכיוון שהבשר נצלה ברגע ההזמנה. אם יש לכם שבע דקות להמתנה הזמינו סנדוויץ' קבבוני אנגוס צרובים על הפלנצ'ה עם עגבניות ובצל מדורה, רוקט, סלסה זעלוק, טחינה וחריף (30 ש"ח). שימו לב שלקחתם את הרטבים. הם מגיעים בנפרד והם חיוניים לשדרוג המנה.

אנגוס

 

8. כריך גאודה מלחמנייה רוסית | דלאל הקונדיטוריה

הקונדיטוריה של דלאל היא מלכודת פיתויים אכזרית לחובבי הפחמימות החמאתיות. מובן שגם הכריכים פה מצוינים, למשל לחמנייה רוסית בשילוב של קמח מלא, קמח לבן וקמח שיפון מתפקדת פה ככריך גאודה עם מיונז וחסה (29 ש"ח).

קונדיטוריה דלאל

 

9. כריך אנטיפסטי | אורבן בייקרי

אורבן בייקרי הפכה למאפייה ולבית הקפה שעליהם צובאים תושבי השכונה של מתחם נגה והסביבה. כנראה שיש בניהם המוני טבעונים, כי תמצאו פה בבוקר הררי כריכים טבעוניים בסלסלה, והם מתחסלים בזריזות עד לשעות הצהריים. אחד מהם הוא כריך האנטיפסטי עם בטטה, רוקט, וטחינה גולמית בלחמנייה רכה וארוכה שמזכירה בייגלה עם גרעיני חמנייה ושמשום (27 ש"ח).

אורבן בייקרי

שרי הרינג. צילום: בועז לביא
שרי הרינג. צילום: בועז לביא

10. בגט הרינג | שרי הרינג

נכון שהתכוונו להתמקד רק בחידושים, אבל שום רשימה שמדרגת כריכים אינה שלמה בלי כריך של שרי הרינג – בגט פריך של מאפיית לה מולאן משוח בחמאה ועליה מונחים נתחי הרינג כבוש, מפולט ונקי מאדרות, בצל לבן וירוק, מיץ מעגבניות שרי סחוטות, מריחות קטנות של שמנת חמוצה ופרוסות של פלפל ארנהיים למי שרוצה (38 ש"ח).

שרי הרינג

 

אדמונד. צילום: רועי קרן
אדמונד. צילום: רועי קרן

הכל פתוח: 3 כריכים פתוחים בשיק סקנדינבי 

 

1. קפה אדמונד

הקונספט המהודק של תפריט בית הקפה כולל פרוסות לחם הנמכרות עם סלמון, גבינה כחולה, רוסטביף, או בטטה ופטריות (14 ש"ח לפרוסה. אם אתם רעבים תזדקקו לשתי פרוסות).

קפה אדמונד

 

2. אורבן שמאן

המקום שמתמחה באוכל בריא מציע מבחר של פרוסות מלחם קינואה, בהן פרוסות עם חמאת קוקוס, מייפל, בננה, צ'יה וקינמון (22 ש"ח).

אורבן שאמאן

 

3. באנה

המסעדה החדשה המתבססת על הצומח, מגישה בהתאם לתנודות העונתיות של האבוקדו, פרוסת לחם עם אבוקדו, סיטרוס (הדרים) או מנגו, ושבבי קקאו (34 ש"ח).

באנה

[interaction id="59a7e0411868a8c438dfd8e0"]