לאונג' 4.16: בר אוכל לטיני חדש ברחוב הארבעה

רביצה על הספות של הלאונג' 4.16 היא דרך נפלאה להשקיף על הכיכר החדשה והמסקרנת בין רחוב החשמונאים לארבעה

לאונג' 4.16. צילום: אנטולי מיכאלו
לאונג' 4.16. צילום: אנטולי מיכאלו
26 ביולי 2015

למי שתהה מתי כיכר גבעון בין רחוב החשמונאים לרחוב הארבעה תהפוך מחזון למציאות, התשובה היא ברגעים אלה ממש. ריצוף הכיכר הושלם והותקנו בה כניסות למעליות שקופות ירוקות. ולא זו בלבד. לאחרונה הוצבו בין הגדרות החוסמים את הכניסה אליה כיסאות של העירייה. נכון שצריך פה עוד פוש רציני על דופן הבניינים – שבעבר שכנו בחצר אחורית שלתוכה נזלו מים של צינורות נידוף ומזגנים ועכשיו אמורות להיות ייצוגיות – אבל לא זה מה שיעצור את הפתיחה של הכיכר.

ברוח המבנה העירוני החדש, הוקם לאונג' 4.16 (השם הוא קיצור של כתובת המקום – רחוב הארבעה 16). הכניסה היא מרחוב הארבעה, אבל בניגוד לבתי עסק אחרים ברחוב, הלאונג' שנפתח השבוע יושב עם הפנים לכיכר גבעון. לשם כך נבנה המטבח צמוד לרחוב הארבעה, והמעבר אל החלל המרכזי עובר דרך מסדרון שחיפוי הקיר שלו נראה כמדפים שעליהם מונחים בצפיפות ספרים. אולי העיצוב הזה אמור להותיר רושם ביתי, והוא אכן יפה ועשיר בפרטים שכיף להתעכב עליהם – אבל על הדרך הוא גם מעניק קונוטציה חזקה לכניסה לביתה של אנה פרנק.

לאונג' 4.16. צילום: אנטולי מיכאלו
לאונג' 4.16. צילום: אנטולי מיכאלו

הלאונג' עצמו מוקף ספות קיר, מראות וכורסאות בגוני סגול. אפשר לשבת על בר כשהכל פתוח כמו סלון אל כיכר גבעון. התפריט נבנה על ידי קרלוס סלמון שהיה השף של הבל בוי. סלמון בנה תפריט של כ־14 מנות בגודל ובתמחור בינוניים (46־58 ש"ח), בסגנון המטבחים הספרדי, המקסיקני והים תיכוני: תמנון על הגריל עם צ'וריסו עגל, בצל ספרדי, שעועית ירוקה ואיולי פפריקה מעושנת; טרטר דג עם מנגו, אבוקדו, כוסברה וקולי אוכמניות שחורות וסלק; סלט קטלוני עם ארוגולה וארטישוק על הפלנצ'ה ועוד. למנות יותאמו קוקטיילים ומשקאות קלאסיים כמו ברנדי שזיפים וקלבדוס, וכן יינות לבנים ואדומים שחלקם יימכרו בכוס.

אדריכלים – חובה לבוא לדרינק ולקבל שיעור בשינוי עירוני בהתהוות.

ללאונג' 4.16