ברק אהרוני ומלכת החלות של לונדון

השף של מסעדת אלנה יתארח בשבוע הבא בפופ אפ הלונדוני הנחשב קרוסל ויגיש ביחד עם תמי אייזקס פירס ממאפיית Karma Bread ארוחה שמנגבים עם הרבה הרבה חלה

חלה של תמי אייזיק פירס. צילום: יהונתן בן חיים
חלה של תמי אייזיק פירס. צילום: יהונתן בן חיים
24 במאי 2018

סצנת האוכל הישראלי בלונדון תקבל בשבוע הבא חיזוק כשהשף ברק אהרוני ממסעדת אלנה במלון נורמן יבשל בקרוסל, מסעדת פופ אפ שמארחת שפים מתחלפים. לפניו יבשל אחד ממייסדי נומה, ואחריו יתארחו שתי שפיות ממסעדות כוכבי מישלן. לאהרוני תצטרף תמי אייזקס פירס ממאפיית Karma Bread, מלכת החלות של לונדון. "אני אפילו לא יודעת איך נוצר התואר הזה", היא מחייכת. "זה פשוט קרה. היום אני יכולה ללכת בקניון ומישהו יצעק לי 'היי, מלכת החלות'." היא מעידה על עצמה כטהרנית בענייני אפייה: "אין אצלי חלות בצבעים אבל אני מתייחסת לעונתיות ולחגים. חלה היא לחם חלומות שאפשר לעשות איתו הכל". אהרוני מקשיב לדברים ואומר "החלות של תמי ישלימו את הוויז'ן שלי לארוחות בקרוסל. האורחים יישבו סביב שולחנות ארוכים משותפים כמו בארוחה משפחתית. נעשה פתיחת שולחן עם הרבה מנות ראשונות קטנות, והאורחים יקרעו בידיים חתיכות מהחלה וינגבו".

ברק אהרוני ותמי אייזקס פירס. צילום: דיוויד לופטוס
ברק אהרוני ותמי אייזקס פירס. צילום: דיוויד לופטוס

המפגש בין אהרוני ואייזקס פירס נוצר דרך מכרה משותפת. לאחר שטס ללונדון לפגוש אותה, הגיעה פירס לארץ, אפתה ובישלה ביחד עם אהרוני במטבח של אלנה. "תמי ואני עושים honest food שחוזר לשורשים", הוא אומר והיא משלימה "זו אלכימיה, להפוך דברים פשוטים לזהב". יחד הם מרכיבים את הארוחה שתוגש בקרוסל. "אני מתכנן להביא את האוכל שלי ואת הרעיון של מה תל אביב יכולה להציע". אייזקס פירס מקשיבה ומציעה חלת פירה דלעת וחלת קקאו. "חייב להיות על השולחן משהו אחר מבחינה ויזואלית. מה דעתך? הטעם לא מורגש אבל האפקט הוויזואלי מדהים". בהמשך היא מותחת ביקורת עדינה על הלחם של אלנה. "טעמתי את הבריוש שאתה משתמש בו לפרנץ' טוסט ולברד פודינג ואני חושבת שאני יכולה לעזור לך איתו", היא צוחקת. אהרוני מהנהן בנימוס ומשיב "אולי לבריוש, אבל בפרנץ' טוסט אני לא נוגע". היא אולי מלכה באנגליה, אבל באלנה הוא המלך.

שני-שישי (2.6-28.5), 39.5 פאונד לאדם, carousel-london.com

טהרנית בענייני אפייה. תמי אייזקס פירס. צילום: דיוויד לופטוס
טהרנית בענייני אפייה. תמי אייזקס פירס. צילום: דיוויד לופטוס