כבר הסתיו עכשיו: בר קוקטיילים במלון הילטון ועוד חדשות טעימות

סדנאות בישול ואפייה באורנה ואלה, ערבי תאילנד - יפן בקאב קם, דוכן טבעוני חדש לק-פה האנוי, חגיגות סוף הבציר ביקב קסטל ועוד כמה אירועים חמים להקלה על החזרה לשגרה

ריי ווייט, הבר החדש בהילטון. צילום: אביב שמואלוב
ריי ווייט, הבר החדש בהילטון. צילום: אביב שמואלוב
19 באוקטובר 2017

ריי ווייט עושה את הילטון

הבר במלון הילטון מתחדש, משנה קונספט ומגייס לתפקיד המנהלת את המיקסולוגית ריי ווייט. מתיחת הפנים התבצעה במסגרת חידוש של כל קומת הקרקע (כולל מסעדת יאקימונו שהושקה לפני מספר שבועות), מתוך מחשבה למצב את הבר כאופציית בילוי לא רק לתיירים ואורחי המלון אלא גם לנו התל אביבים. מבחר הקוקטיילים גדול וכולל גם משקאות קלאסיים כמו מנהטן, סנגריה ודריי מרטיני, סינגפור סלינג, מאי טאי ומוסקו מיול. באגף נפרד תמצאו קוקטיילים מקוריים של וויט כמו פניצילין – ג'ינג'ר טרי, דיוארס, סירופ דבש ולאפרויג; וארלי בירד – מלפפון, וודקה, חמוציות, סירופ תה ירוק ביתי ומי טוניק (47-59 ש"ח). ליד האלכוהול יוגשו מנות ממסעדת הלובי החלבית וגם עוגות וקינוחים של עידן חדד, השף-קונדיטור של המלון (לשעבר הרברט סמואל, ריץ קרלטון הרצליה). חוץ מקוקטיילים, בירה ואלכוהול לסוגיו הוצבה על הבר מכונת מזיגה להזמנת יין בכוס שלמה, חצי או לטעימה. Happy Hour (ראשון-חמישי 20:00-17:00) יזכה אתכם ב-25 אחוז הנחה על הדרינקים, והחדשה הכי מעניינת: המקום פועל משעות הבוקר עד 05:00 לפנות בוקר, מה שהופך אותו לאידיאלי להתחיל או לסגור את היום בסטייל.   

מלון הילטון, קומת הלובי. הירקון 205, תל אביב. ראשון-שבת, 05:00-08:00, 035202222

הילטון BAR. צילום: שרון צרפתי
הילטון BAR. צילום: שרון צרפתי

מסעדות פתוחות בירושלים טייק 2

פסטיבל הקולינריה האורבני חוזר לבירה בפעם השנייה ומביא איתו כ-100 אירועים שמשלבים אוכל עם אמנות, תרבות, חדשנות וטכנולוגיה, שחושפים את הסצנה הקולינרית בעיר. מחניודה, המוציא, קדוש, האטלייה של טלי פרידמן ומסעדות ומוסדות נוספים יפתחו את הדלת למבקרים בדרך שאינה אפשרית בדרך כלל. ברשימת אירועי התוכן תמצאו את התחרות הבינלאומית "השף המבטיח", סיור מיוחד של השף אסף גרניט עם עיתונאית האוכל רונית ורד במוזיאון ישראל, "באסטה ליום אחד" – תחרות שבה המשתתפים יכולים לזכות בבאסטה בשוק מחנה יהודה למכור את המטעמים שלהם, "ארוחה מהסרטים" בקולנוע לב סמדר, מסיבת קינוחים מושחתת לרגל 50 שנה לקפה קדוש ועוד. בית אליאנס יציג תערוכת צילומים שהיא תוצר של שיתוף פעולה בין השף המולקולרי אלכסנדר 'זונדר' לחניש וצלמי האוכל אלון וסיון רושיאנו מולקו (ששווה לעקוב אחריהם באינסטוש בלי קשר), ימק"א יארח חפלה ירושלמית של שפים משלוש הדתות בשילוב מוסיקה ורקדניות בטן ועוד אירועים רבים נוספים. חלק מהאירועים בתשלום וחלקם חינמיים. פרטים וכרטיסים באתר www.openrestaurants.com
שלישי-שבת (14-18.11).

על גבול יפן-תאילנד בקאב קם

בבר התאילנדי השיקו סדרת מפגשי תרבות בהשראת יפן. הצלחת הערב הראשון, שנערך בשיתוף פעולה עם מזקקה שמייצרת סאקה עבור קיסר יפן, סללה את הדרך לשני מפגשים נוספים: מפגש שיכר יפני מנוער עם עשבי תבלין מהגינה התאית (24.10) שיכלול קוקטיילים על בסיס חומרי גלם תאיים ויפנים כגון בזיל תאי, עלי פאנדן, יוזו ופינגר ליים, שידגישו את הקשר האלגנטי, הארומטי והייחודי בין שתי מעצמות הקולינריה האסיאתיות. לצד המשקאות יוגש תפריט מיוחד של דגים נאים, פירות ים ומנות תאיות נוספות שמושפעות מהמטבח היפני. את הערב ילווה [Dj Eyal Goldman [Funk Sinatra עם סאונד אלקטרוני – אסייתי – אוריינטלי. הערב השלישי והאחרון (6.11) יארח את האחים לבית בזק – רון בזק (קאב קם) שיספר על סודות היקום ומעבר לו, ומעיין בזק (Peacock) שתתפוס את עמדת הדי ג'יי לסט חד פעמי וחוצה יבשות. עמנואל ברוקטלי, מאסטר מיקסולוג מאיטליה, יכין קוקטיילים מעשבי תבלין ומרכיבים תאיים טריים מחוות הגידול של קאב קם וישתף במשנתו על אירוח איטלקי בבר.

קאב קם

מפגשי תאילנד-יפן בקאב קם. צילום: דן בבילתי
מפגשי תאילנד-יפן בקאב קם. צילום: דן בבילתי

סדנאות בישול ואפיה באורנה ואלה

כמעט 30 שנות פעילות ולא מעט מנות שנכנסו לפנתיאון הקולינריה יתנקזו לסדנאות שייערכו בימי שלישי באוקטובר ונובמבר באורנה ואלה, המקום שהפך את רחוב שינקין למה שהוא. 10 משתתפים בלבד יוזמנו למטבח המסעדה לצפות בהדגמות, לטעום ולהשתתף בהכנות. בתום העבודה המשותפת תיערך סעודה מכל מה שהוכן + פינוקים והפתעות. הסדנה הקרובה (24.10) תוקדש למנות טבעוניות כגון אגדאשי טופו בציר שיטאקה וקציצות אזוקי וקינואה. הסדנאות הבאות יוקדשו לארוחה קלאסית (31.10) – ניוקי, רוטב עגבניות בסיסי, מרק שעועית שחורה ומנות על-דוריות נוספות; ולמאפים (7.11) – לחמניות כוסמין, מאפה חומוס, עוגיות ועוד. 480 ש"ח. לפרטים והרשמה: orna.n.ella@gmail.com או בהודעת סמס 052-5655778.

בריוש אצל אורנה ואלה. צילום: באדיבות אורנה ואלה
בריוש אצל אורנה ואלה. צילום: באדיבות אורנה ואלה

דוכן טבעוני חדש לק-פה האנוי

בחודש נובמבר ייפתח בצמוד למסעדת ק-פה האנוי הדוכן הטבעוני Buddha Bowl & Juice. השפית, נופר זוהר, עסוקה בימים אלה בליטוש אחרון לתפריט שיכלול מנות המוגשות בקערה אחת כארוחה טבעונית בריאה ומאוזנת – תבשילים אסיאתיים ביתיים על בסיס חלבון מהצומח, דגנים וקטניות בתוספת ירק לבחירה. ליד האוכל תוכלו להזמין מיצים טבעיים בכבישה קרה ושוטים בריאים. בני המזל מבינינו יוכלו לאכול במקום בפינות ישיבה נמוכות, ואלה שחייבים לחזור למשרד יכולים לאסוף בטייק אווי. מחיר: 35-40 ש"ח.

ק-פה האנוי 

שת"פ לאוקטוברפסט: בירה ויינשטפן ונקניקייה דה-לוקס

לרגל חג הבירה הגרמני שכבר אימצנו לחיקנו בשמחה חברו ויינשטפן, יצרנית בירת החיטה הגרמנית, וקבוצת המסעדות  DE LUXE לדיל המושלם של בירה ונקניקייה. הנקניקייה עשויה בעבודת יד מתערובת בשר בקר, בירת ויינשטפן ובננה, פלפל אנגלי ותבלינים שמשאירים בפה טעם של עוד. במסעדות פונדק דה לוקס וטראק דה לוקס תוכלו לקבל אותה עם כרוב כבוש ושליש ויינשטפן צוננת ב-35 ש"ח. דרך האתר www.meathook.co.il  ניתו להזמין הביתה שלושה מארזים (3 יחידות במארז) + שישיית ויינשטפן ב- 149 ש"ח. המהדורה המוגבלת תימכר רק עד סוף אוקטובר אז כדאי למהר.

פונדק דה לוקס, טראק דה לוקס

נקניקיית ויינשטפן, טראק דה לוקס. צילום חן קדמי
נקניקיית ויינשטפן, טראק דה לוקס. צילום חן קדמי

קוקוריקו עד הבית

הרוטיסרי של השף רן שמואלי חונך שירות משלוחים לעוף ותוספות מהדוכן בשרונה מרקט. בלי לצאת מהפיג'מה תוכלו לזלול נתחים מבשר עוף טרי ללא אנטיביוטיקה וללא עצמות עם תפוחי אדמה, בצלים צלויים וסלטים – טאבולה, חציל בסלסה ירוקה, ירקות בגריל או סלט עגבניות, זעתר ופלפל חריף ורטבים לבחירה כמו צ'רשי, סלסת פלפלים, איולי שום קונפי ולימון כבוש (130 ש"ח לארוחה שמספיקה ל-3-4 איש). עוד בתפריט נתחי עוף צלוי בלחם פרנה (49/55 ש"ח), ולצמחונים סלטים או ירקות בפרנה או בצלחת עם רטבים לבחירה ותפוחי אדמה ובצל צלויים (46/48 ש"ח). עלות משלוח: במרכז ת"א 12 ש"ח, ביתר האזורים (רמת גן, גבעתיים, שכונות צפוניות של ת"א) 20 ש"ח.
03-5275275, ראשון-חמישי 20:30-11:00, שישי 15:00-11:00, שבת 20:30-11:00.

קוקוריקו עד הבית. צילום: אפיק גבאי
קוקוריקו עד הבית. צילום: אפיק גבאי

חגיגות סוף הבציר ביקב קסטל

יקב קסטל חוגג את סיום הבציר והקיץ באירוע שכולו טעימה חופשית ממגוון יינות היקב, מרקים מחממים ומוזיקה חיה. אוויר הרים צלול כיין ונוף ציורי מהמרפסת – בחינם. מחיר: 130 ש"ח לאדם (זיכוי מלא יינתן ברכישת 6 בקבוקים מיינות היקב). מספר המקומות מוגבל. רכישת כרטיסים מראש בקישור הזה.

יקב קסטל, מושב יד-השמונה, שישי (20.10) 14:00-11:00.

חוגגים את סיום הבציר, יקב קסטל. צילום: אלירן אביטל
חוגגים את סיום הבציר, יקב קסטל. צילום: אלירן אביטל

יום הפסטה הבינלאומי באיטלקייה בפשפשים

לכבוד יום הפסטה הבינלאומי גייסו האיטלקייה בפשפשים והשפית נועה לוי נבחרת בלוגרים שיצרו חמישה מתכוני פסטה מקוריים. יונית צוקרמן, שונית וייס, ענת לבל, מלינה סוואט וטל סורסקי יבשלו עבורכם לינגוויני קרבונרה – בייקון, חלמון ביצה, פרמזן, אפונה וגרידת לימון (64 ש"ח); לינגוויני די מארה – שרימפס, קלמרי, נתחי דג, עגבניות טריות, פטרוזיליה, שום וכוסברה (88 ש"ח), ראגו בשר וירקות שורש בבישול ארוך, פרמזן ובזיליקום (64 ש"ח) ועוד. לקינוח יקבל כל אורח  במתנה מארז פסטה de cecco ומעדנים לשדרוג כל מתכון.

איטלקיה בפשפשים, ביום רביעי 25/10, מהשעה 19:00.

קרבונרה באיטלקיה בפשפשים. צילום: תמיר מוש
קרבונרה באיטלקיה בפשפשים. צילום: תמיר מוש

תפריט עונתי חדש במינה טומיי

לכבוד הסתיו שכבר ממש כאן השף משה בדישי מרענן את מנות חמשת המטבחים שמרכיבים את התפריט של מינה טומיי, ומתאים אותן לחומרי הגלם העונתיים. טכניקות בישול ייחודיות ומסורתיות, חומרי גלם אקזוטיים ותבלינים חמים משמשים בסיס לכרובית טנדורי עם צ׳ילי, עשבי תיבול, חלב קוקוס ונאן (44 ש"ח); האנוי לאקסה – מרק דגים/פירות ים בציר למון גראס ושורש כורכום, עגבניות שרי, עשבי תיבול, אטריות שעועית, כרוב סיני וצ׳ילי (56/66 ש"ח), גאלי באפ – כיסונים קריספיים במילוי בקר/טופו, במבו שוט, אפונה, רוטב פלפל תאילנדי, צ׳ילי ובוטנים (36/38 ש"ח) ועוד. כל מה שצריך כדי לשמר עוד קצת את החמימות.

מינה טומיי

פורי שרימפס. תפריט חדש במינה טומיי. צילום אפיק גבאי
פורי שרימפס. תפריט חדש במינה טומיי. צילום אפיק גבאי

פסטיבל היין במטה יהודה חוזר

עם הסתיו והציפורים הנודדות פסטיבל היין במטה יהודה מפציע בשנתו ה-19. באירוע הפתיחה במלון יד השמונה (חמישי, 2.11 החל מ-19:30) יציגו 34 יקבים מהאזור ויציעו למבקרים טעימות ומפגש עם הייננים ובעלי היקבים על רקע מוזיקה ונוף הרי ירושלים. מחיר: 60 ש"ח כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה. בשלושת ימי שישי של הפסטיבל (10.11; 17.11, 24.11) יתקיימו סיורים  מודרכים שישלבו ביקור בשלושה יקבים שונים עם טיול באתרים כמו מנזר השתקנים ואנדרטת אלכסנדרוני, דרך הפסלים וכנסיית דיר רפאת. בנוסף, ביקבים שבאזור יתקיימו אירועים מיוחדים: "שישי ביקב" עם בראנץ' וטעימות יין ביקב עמק האלה בקיבוץ נתיב הל"ה, השקת יינות 2015 וערב מוזיקה ביקב קדמא בכפר אוריה, קונצרטים של הרכב של הפילהרמונית הישראלית וכן טעימות יין ביקב הדר בעגור ועוד. כדי להימנע מנהיגה במצבי ערפול ממליצים מארגני הפסטיבל  להזמין מקומות לינה בסביבה, ומבטיחים שירות הסעות בחינם מבתי המלון והצימרים לאירוע הפתיחה ובחזרה (בהרשמה מראש).

חמישי-שבת (25-2.11), 02-9958650,  לאתר הפסטיבל.

פסטיבל היין הרי יהודה. צילום: רז אטיאס
פסטיבל היין הרי יהודה. צילום: רז אטיאס

פיצות ופסטות חדשות בג'יארדינו בלו

לאחר סיום הרצה מוצלחת משיקה הטרטוריה המשפחתית בשכונת הדר יוסף תפריט חדש שיצר השף והבעלים אנני בנקד. ברשימת המנות החדשות תמצאו מלנזנה פרמיז'נה – פרוסות חציל ומוצרלה, אפוי ברוטב עגבניות (32 ש"ח); שרימפס מוקפצים במחבת עם שאלוטס, שומר, פסטיס ויין לבן על פולנטה (42 ש"ח), פסטה פרימוורה מתוצרת בית עם ארטישוק ברוטב יין לבן, מיץ לימון ושמן זית, עגבניות שרי, שום, זיתי קלמטה, צ'ילי ופטרוזיליה (51 ש"ח); ניוקי תפו"א ברוטב רוזה (43 ש"ח) ועוד. לפיצות הפריכות והמשובחות נוספו פיצה פרוז'ה – רוטב עגבניות, מוצרלה, ארטישוק, בייבי תרד, ארוגולה ופרמזן (46/54 ש"ח); מרינרה – רוטב עגבניות, מוצרלה, בצלף חצילים ועגבניות שרי (42/52 ₪) ועוד. את כולן ניתן לקבל עם גבינת מוצרלה טבעונית.

ג'יארדינו בלו

פרימוורה בג'יארדנו בלו. צילום: מיטל סולומון
פרימוורה בג'יארדנו בלו. צילום: מיטל סולומון

המבורגרים חדשים באמריקה

השגרירות הקולינרית הבלתי רשמית של ארצות הברית בתל אביב מתאבזרת בנבחרת המבורגרים חדשים ומושחתים במיוחד: THE JUICY LUCY – המבורגר בקר 200 גרם במילוי גבינת צ'דר, ביצת עין, בצל מקורמל, ריבת שרי, עגבנייה,  בצל סגול, קורנישון ורוטב חרדל מייפל (59 ש"ח), THE BIG KAHUNA BURGER – המבורגר בקר 200 גרם עם גבינת צ'דר, אננס מקורמל, בצל מטוגן, חסה ורוטב ברביקיו (59 ש"ח), MAMA KOKO הצמחוני, והכי הכי PORN BURGER – המבורגר 200 גרם עם איולי כמהין, צ'דר, ביצת עין, טבעות בצל וכבד אווז בתוך חלת בריוש (59-79 ש"ח). מתנו, ביי.

אמריקה

המבורגרים חדשים באמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו
המבורגרים חדשים באמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו

תבשיליה טבעונית בבוגרשוב

לרשימה המתארכת והולכת של מקומות אוכל בבוגרשוב מצטרפת קרנד (Kerend), תבשיליה קטנה וביתית. הבעלים רמי רחמני, בן לאבא פרסי ואמא כורדית, בישל במקומות שונים בארץ ובלונדון ועכשיו החליט לפתוח מקום משלו. בתפריט ההרצה תמצאו תבשילים עם הפנים לחורף כמו חורשט סבזי (37 ש"ח), קציצות עדשים ברוטב עגבניות (37 ש"ח) ושקשוקה (40 ש"ח), מרקים סמיכים ומשביעים מאפונה, ירקות, שעועית ועוד (20 ש"ח), חומוס מתוצרת בית (25-35 ש"ח) וסלטים. את הכל תוכלו לאכול במקום או לקחת בטייק אווי. בשר אין וגם את הביצים אפשר להוציא מהשקשוקה "כי חלק מהנשמה שלי טבעוני", מסביר רחמני. המקום קצת מוסתר מהרחוב אבל כדאי להתאמץ ולחפש כי יש בו FEEL של בית של סבתא.

שלום עליכם 34 פינת בוגרשוב 21 תל אביב, ראשון-חמישי 11:00-18:00, שישי 11:00-16:00 (לתקופת ההרצה), 052-3611174

שוק אוכל עולם חוזר

בשוק אוכל עולם כבר מתכננים את פתיחת השנה האזרחית בלוקיישן חדש עם דוכנים חדשים. השוק יתקיים בדובנוב 8 ויציע טעימות וטעמים מתאילנד, אקוואדור, הולנד, ארצות הברית, צ'ילה, צרפת, טורקיה, דרום אפריקה, גרמניה, גיאורגיה, סודן, אנגליה, שוודיה ועוד. ההיילייט צפוי להיות ראקלט – מנה שמורכבת מגבינה שווייצרית חצי-קשה שמגורדת כשהיא מותכת אל תוך תפוח אדמה. אנשי התדר ידאגו לפסקול משובח של גרוב מרחבי העולם, שיעשה נעים באוזניים בזמן שהלסת עובדת. דמי כניסה: 10 ש"ח לבני 6 ומעלה.

דובנוב 8שישי (13.1) 18:00-13:00, שבת (14.1) 18:00-12:00.