פולים של זהב: בתי הקפה הטובים ביותר בירושלים

לגמנו, טעמנו ובדקנו, והצלחנו להגיע לרשימה שלפניכם. קבלו את בתי הקפה הטובים בירושלים. נא להיכנס לאווירת הקדושה

עולים לירושלים? קפה קדוש (צילום: אנטולי מיכאלו)
עולים לירושלים? קפה קדוש (צילום: אנטולי מיכאלו)
6 בפברואר 2018
אחרי שסקרתם את התבשיליות ובתי האוכל, בחנתם את כל אפשרויות הלינה בעיר והבנתם איזה אוכל רחוב תטעמו הפעם, הרשו לנו להציג בפניכם את הרשימה החשובה הבאה: בתי הקפה הטובים בירושלים, כדי שיהיה מספיק קפאין לנסיעה הביתה, אבל לא רק.

גורמנדיז | מרכז העיר

בית קפה-מאפייה צרפתי עם מבחר משתנה ועשיר של מאפים: קרואסונים, אקלרים, מקרונים, ריבות, ממרחים, בריושים, פחזניות וכל מה שהקפה מבקש לצידו. המקום ממוקם בכיכר המוסיקה המחודש, שמלבד השיפוץ היפה מציע גם תכנית מוסיקלית יומית, כך שאם תבואו בשעות הנכונות אולי תרוויחו גם הופעה.

גורמנדיז

זלטימו | העיר העתיקה

בעיר העתיקה, מאחורי כנסיית הקבר התיירותית, יש מעבר נחבא המוביל אל זלטימו שמכין מדי בוקר מאפה יחיד ומיוחד. בעבר הייתה בבעלותו ממתקייה אך כיום הוא מתמקד בייצורו של מאפה בודד. מה שכן, תוכלו לבחור את המילוי: גבינה או אגוזים. את המאפה מכין זלטימו אל מול הלקוחות המחכים בציפייה, ולצדו הם יוכלו להזמין קפה טורקי משובח המוגש על גבי מגש מוזהב. שימו לב כי שעות העבודה נזילות; יתכן ובאותו היום יחליט זלטימו להקדים את הפתיחה או לסגור מוקדם יותר.
כמה זה עולה לנו? מחיר המאפה 25-30 ש"ח.

זלטימו

טלביה | טלביה

ממש מתחת לתאטרון ירושלים ממוקמת הטלביה של קבוצת מחנה יהודה. בטלביה מקדשים את המצרכים והטריות, המקום מחליף תפריט שלוש פעמים ביום ותוכלו למצוא שם לחמים, ריבות, ממרחים, מאפי בוקר, קינוחים, דגים כבושים, חמוצים ועוד. המאפים והקינוחים משתנים מדי יום, וביניהם תוכלו למצוא בריוש עלים עם שומשום שחור וטחינה, מאפה שמרים עם ריקוטה ודובדבני אמרנה או מאפה מרציפן וקליפות הדרים. לצידם, תמיד תוכלו למצוא את המאפים הקבועים ולגלות היכן אתם ממוקמים: במחנה שטרודל התפוחים או במחנה הבאבא אה רום.
כמה זה עולה לנו? תפריט בוקר: 36-54 ש״ח, מאפים: 18 ש״ח.


טלביה

ביס מטלביה הירושלמית. צילום: טרה ורון
ביס מטלביה הירושלמית. צילום: טרה ורון

כהן דלי | קטמון הישנה

מעדנייה קטנה וקסומה, תוכלו לזהות את החזית האדומה שלה ממרחקים. המקום מציע מאפים ומבחר גבינות קשות וריחניות, ירקות טריים ובאגטים. אם תרצו, הצוות יוכל וישמח להרכיב כריך אישי לפי טעמכם.  מומלץ להיות נועזים ולתת לצוות המנוסה להרכיב לכם כריך הפתעה. המקום קטן והמבחר במעדנייה לא מאוד גדול, אך כל פריט בו, מעודן ואיכותי.
כמה זה עולה לנו? כריכים 27-36 ש"ח.

כהן דלי

משק עפאים | טלביה

גבינות העזים האורגניות והמוצרים המשובחים של משק עפאים לחקלאות בת קיימא (שבסיסו בערבה) מוגשים במבנה היפהפה של בית הנסן (מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה). בית הקפה מתפרס על פני שלושה חללים מקושתים וחמימים: שניים מהם משמשים את בית הקפה, ובשלישי ממוקמת המעדנייה שמוכרת את תוצרת המשק (שמני זית, דבש, ריבות, ממרחים וכו') בצד מוצרים של משקים ויצרנים ארטיזנליים אחרים כגון ביצי חופש, לחמי מחמצת, מאפים, עוגות, פשטידות, פסטות טריות, ירקות, יינות ועוד. בתפריט תמצאו בסט סלרים כמו בורקאסון (בצק קרואסון חמאה מקופל כמו בורקס) שבא בשלוש מליות שונות (מנגולד, תרד, כרשה ועשבי תיבול עם גבינה בשלה; משוואיה פלפלים ועגבניות חרוכים עם ביצה עלומה; תפוחי עץ מבושלים בלימון, קינמון ודבש) לצד מנות צמחוניות־חלביות נהדרות כמו מגש גבינות המשק (המוגש עם לחם, ממרחים, מטבלים ופירות העונה), כריכים, מבחר ארוחות בוקר ואגף מתוקים מפואר. למשק עפאים בית קפה נוסף בעיר – קטן יותר וקואוזי להפליא – בשכונת בית הכרם.
כמה זה עולה לנו? בורקאסון –  37 ש"ח, מגש גבינות המשק – 56 ש"ח.

משק עפאים, גדליהו אלון 14 (בית הנסן) ירושלים, ראשון־חמישי 7:30־20:30, שישי 7:30־13:00, 9408980־02

בורקאסון של עפאים. התעלפנו, ביי. צילום: אסף קרלה
בורקאסון של עפאים. התעלפנו, ביי. צילום: אסף קרלה

נאדי | מרכז העיר

במפגש שבין רחוב שמואל הנגיד למדרחוב ש״ץ, תמצאו את נאדי. את הקפה בנאדי תלגמו לצד סטודנטים מבצלאל הממהרים להגשה הבאה שלהם, תיירים שיודעים לאן ללכת, אמהות בחופשת לידה ויתר האוכלוסייה חובבת הקפה המוקפד. המנות מפנקות ועשירות, מוגשות בכלי קרמיקה יפים, מאפי הבוקר טריים ומנחמים והצוות עם תודעת שירות גבוהה.
כמה זה עולה לנו? כריכים 37-49 ש״ח, ארוחות בוקר 37-149 ש״ח, סלטים 43-49 ש״ח, כריכי קרואסון 35-39 ש״ח, מנות מחבת 49-54 ש״ח.

נאדי

נוקטורנו | מרכז העיר

בלוקיישן סופר תרבותי ממוקם כבר למעלה מעשרים שנה נוקטורנו, שהיה מחלוצי האספרסו בר בעיר. אז, ניתן היה למצוא בו קפה מעולה וכריכים טעימים כיום, תמצאו אימפריה בוהמיינית בת שלוש קומות הכוללת מתחם קולינריה, תרבות ואופנה. ליין האירועים הדוק וכל ערב תוכלו להנות מהרצאה, הופעה, או אירוע תרבותי אחר.
כמה זה עולה לנו? ארוחות בוקר 29-130 ש״ח, כריכים 29-47 ש״ח, סלטים 47-54 ש״ח, מאפים ועוגיות 7-14 ש"ח, קינוחים: 31-36 ש"ח.

נוקטורנו

קאלו | בקעה

בין הירקן לבין חנות כלי הבית, ממוקם בית קפה שכונתי וקסום עם אווירה משפחתית, וסטיילינג של סבתא שיק: כיסאות אקלקטיים, טפטים של פעם וטרנזיזטורים. בגזרת התפריט המנות מוקפדות והקפה חזק וטעים. הוותק של המקום מורגש היטב על פי הפרלמנטים הקבועים שפוקדים את המקום מדי שישי.
כמה זה עולה לנו? ארוחות בוקר 29-130 ש״ח, כריכים 29-47 ש״ח, סלטים 47-54 ש״ח, מאפים ועוגיות 7-14 ש"ח, קינוחים 31-36 ש"ח.

קאלו

קפה הבחירה הטבעית | שוק מחנה יהודה

אל מול השוק הסואן שוכנת מאפיית הבחירה הטבעית הוותיקה המתמחה באפייה בריאה. לצדה, פתחו הבעלים בית קפה, שכל מהותו הוא אוכל בריא, מזין, נקי מחומרים משמרים, המתבסס על תוצרת מקומית. תוכלו למצוא במקום שלל מוצרים ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא מוצרי חלב, מאכלי רואו פוד ומבחר מאכלים טבעונים.
כמה זה עולה לנו? סלטים  20-44 ש"ח, קינוחים  5-15 ש״ח, שייקים 16-20 ש״ח.

קפה הבחירה הטבעית

קפה הבחירה הטבעית , טבעי שתבואו. צילום: שרה אנא עלון עמר
קפה הבחירה הטבעית , טבעי שתבואו. צילום: שרה אנא עלון עמר

 

קפה קדוש | מרכז העיר

עוד משנת 1967, קדוש ידועים ברחבי העיר: שפע מאפים משתנים מדי יום המיוצרים בעבודת יד בקומה העליונה של בית הקפה. כמעט בכל שעות היממה תתקלו בתור ארוך המשתרך בכניסה למקום, מורכב מלקוחות המתלבטים בינם לבין עצמם אם לרכוש סברינה (32 ש"ח) או אקלר (18- 33 ש"ח). לפני שתיכנסו, תנו הצצה מהרחוב לעבר הקונדיטורים בעבודתם, ותקבלו משב רוח אירופאי מובהק.
כמה זה עולה לנו? מאפים מתוקים 13-19 ש״ח, מאפים מלוחים 16-27 ש״ח, עוגות ויטרינה 18-89 ש״ח, עוגות סופ״ש 33-48 ש״ח.

קפה קדוש

קפה קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה יהושע | רחביה

בלב רחביה תמצאו את קפה יהושע, שילוב בין בית קפה למסעדה בסגנון דיינר אמריקאי. המקום תמיד הומה ותוכלו למצוא בו סלבס ירושלמיים מתחומים שונים. המנות בו רבות וטעימות, הקפה מוצלח, ואין נעים מלפתוח את הבוקר עם עיתון, קפה, וקורטוב שמש ירושלמית לצד אחד החלונות המביטים לרחוב ההומה.
כמה זה עולה לנו? ארוחות בוקר 40-118 ש״ח, כריכים 44-48 ש״ח, סלטים 48-69 ש״ח.

קפה יהושע

שרגא | מרכז העיר

שרגא לחלוטין עומד בקטגורית 'קפה הבית',  כזה שזוכר איך בדיוק אתה אוהב את הקפה שלך, ומה הכריך המועדף. הירושלמים עוד זוכרים לשרגא את גלגולו הראשון ברחוב דרך בית לחם, ההוא עם הסנדוויצ'ים הטעימים המסווגים לפי צבעים (חובה לנסות את "כתום ממש" 41 ש"ח, הרפקתנים לכו על ה"כסוף" 48 ש"ח). אותם ירושלמים חזרו בזכות הקפה, הרכיבים הטריים והצוות המקסים. בימי שישי הבר מתמלא בשפע מאפים, עוגות, עוגיות ואפילו קובנה. כל מה שצריך כדי לפתוח את השבת בטוב.
כמה זה עולה לנו? כריכים: 39-48 ש״ח, מאפים: 18-22 ש״ח.

שרגא

מה שמחכה לכם אצל שרגא הירושלמי. צילום: אלונה אייזנברג
מה שמחכה לכם אצל שרגא הירושלמי. צילום: אלונה אייזנברג

תמול שלשום | מרכז העיר

בית קפה, מסעדה, חנות ספרים ומרכז תרבות אייקוני בעיר, הממוקם כבר למעלה מעשרים שנה במבנה אבן יפייפה בשכונת נחלת שבעה ההיסטורית. במקום תוכלו להנות מקפה מפנק תוך עלעול באחד מספרי המדף, למנות את הציטוטים השונים על כלי ההגשה שהובאו לשולחן, לעקוב אחר פלייסמנט החודש המתחלף או לתפוס את הכורסא שבה נהג לשבת יהודה עמיחי בבואו למקום.
כמה זה עולה לנו? ארוחות בוקר 40-60 ש״ח, קינוחים: 40 ש״ח.


תמול שלשום

 Roasters | שוק מחנה יהודה

אחרי 15 שנה בהייטק, הגשים יקי את החלום שלו – לפתוח עסק קולינרי. בתור חובב שווקים ותיק, הוא מנהל את העסק שלו מלב שוק מחנה יהודה ותר תמידית אחר הפריט הטרי ביותר שיוכל להציע ללקוחותיו. הקפה שהוא מייבא מרחבי העולם נקלה במקום והפולים נטחנים לפי הזמנה, פר כוס. לצד הקפה תוכלו להזמין כריך, מאפה או עוגייה, ובשישי תהנו חגיגת מתוקים ועוגות. למרות שהמקום נמצא בלב הצומת הסואן של השוק הסגור, שורה בו אווירה ביתית ונינוחה, הצוות אדיב ומסביר פנים, ואם תציצו מעבר לקופה, תוכלו לראות מדף ובו כוסות של לקוחות קבועים, ממותגות לפי שם. החל מ-20:00 המקום לובש אווירת בר הכוללת הופעות וליינים קבועים כמו ערב גבינות ויין או ערב הקהילה הגאה.
כמה זה עולה לנו? כריכים 14/28 ש"ח (שלם או חצי), עוגיות 4 ש״ח, עוגות 15-16 ש״ח.

 Roasters