גל סגירות של מסעדות ותיקות בעיר

על רקע מחאת המסעדנים המתחזקת נגד מיסוי רטרואקטיבי על העסקת פליטים וגזרות נוספות, שתי מסעדות של שועלי מסעדנות ותיקים נסגרות, ועוד אחת בדרך

המבורגר מוגזם באגאדיר. צילום: תמוז רחמן
המבורגר מוגזם באגאדיר. צילום: תמוז רחמן
5 בנובמבר 2018

סניף אמבסי של רשת אגאדיר ברחוב בן יהודה ומסעדת בליני בנווה צדק יסגרו את דלתותיהן בחודש נובמבר. למערכת טיים אאוט נודע כי מסעדה אסייתית ידועה מתעתדת אף היא לסגור בקרוב.

רשת אגאדיר של איתן טרבלוס פועלת מאז 1997, ובמהלכן הפכה את קציצות ההמבורגר לסמל סטטוס בלייני בקרב מי שסוגרים את הלילה בשעות הקטנות. אגאדיר הפכה לאחרונה לארצית, אבל עתה היא סוגרת  את אחד הסניפים התל אביבים הותיקים שלה, אגאדיר אמבסי ברחוב בן יהודה.

טרבלוס נימק את הסגירה ואמר "בן יהודה לא התאים לאופי של אגאדיר, ובזמנים קשים כאלה לענף המסעדנות, אי אפשר להשקיע כל כך הרבה אנרגיה ויצירתיות בנקודות שהן לא באמת ריווחיות."

רקוויאם לבליני

עשרים וארבע שנים פעלה מסעדת בליני בנווה צדק. הפז"ם שלה הולך עוד יותר אחורה, כיוון שהיא גלגול של מסעדת הקיוסק פורצת הדרך של שאול אברון. הלוקיישן היפיפה של בליני, הממוקמת בתוך מבנה מראשית המאה שעברה במתחם סוזן דלל, ניזון מפעימות של מבקרים שבקעו תדיר מתוך מופעי המחול, ומתיירי חוץ ופנים שסיימו את הבילוי ברחבה עם תעלות המים הקטנות. רונן ארדיטי, הבעלים של מסעדת בליני בשותפות עם אסף לב, הפך עם השנים לראש המסלול ללימודי מסעדנות בשנקר, שם הוא מזהיר מסעדנים צעירים מסכנות המקצוע.

בליני עצמה הביאה לתל אביב אוכל נחמה איטלקי קלאסי, עשיר בפחמימות נעימות, שפנה למכנה המשותף הרחב והתאים לבילוי משפחתי רב דורי. לפני כשנתיים היא עשתה מהפך אחרון, כשהציבה בכניסה למסעדה רכב איטלקי בעל שלושה גלגלים, שדהר על קרייב הפוד טראק שהכה בעיר, וממנו נמכרו למשוטטים ברחבת סוזן דלאל פיצות, יין בכוסות וברד.

הקץ לבראנץ' בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו
הקץ לבראנץ' בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו

 

טרנדים נוספים ששובצו בדייקנות במסעדה באותה עת היו טאבון אבן מאסיבי, שהועמד כך שיראה למרחוק וכן הוצבו במסעדה חביות יין כבדות, למכירת כוסות יין במחירים נגישים, ליצירת אווירה עולצת. אם לא די בזה, בכניסה למסעדה נבנתה מעדנייה למכירת מוצרים הביתה. אפילו המפות המשובצות שהיו מזוהות עם המסעדה הומרו במפות בד צחורות, שנועדו לשדר שזאת אינה סתם מלכודת תיירים.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
רום הוא המלך החדש של עולם האלכוהול
מתכוני קוקטייל פשוטים שאפשר להכין בבית
מקדש סקס ושוקולד ייפתח בפלורנטין

אלא שלמרות כל המאמצים והמיקום המוצלח, בליני  תיסגר בעשירי בנובמבר אחרי שנות דור. קשישי הבליינים בעיר אולי זוכרים שפעם הוגשו פה פטריות פורטבלו במרסלה וחתנים וכלות היו סוגרים כאן סשן צילומים אינטנסיבי, מה שאפשר לבליני לנצח את הסטטיסטיקה העגומה וקצרת הימים של המסעדות העיר, אבל לא לזכות בחיי נצח. אנחנו ראינו לאן כל זה הולך עוד כשסגרו לנו את אורנה ואלה.