אורנה ואלה מציגות: גראז' סייל

ביום שישי ייסגרו דלתות המסעדה. כמה ימים לאחר מכן יערכו אורנה ואלה גראז' סייל שבו יימכרו מנות אהובות מן העבר וכן כלים וחומרי גלם של המסעדה. כמו כן, ייפתח מטבח המסעדה למבקרים ובמקום ייערכו סדנאות בישול

לביבות בטטה, אורנה ואלה. צילום: אנטולי מיכאלו
לביבות בטטה, אורנה ואלה. צילום: אנטולי מיכאלו
11 באפריל 2018

ביום שישי (13.4), כשבועיים אחרי התאריך המתוכנן – וכדי לאפשר לאנשים שהגיעו לארץ מחו"ל בפסח להיפרד מן המקום – ייסגרו דלתות מסעדת אורנה ואלה בשינקין לאחר 26 שנה. יומיים אחרי הסגירה, ב-17.4, מתכננות אורנה אגמון ואלה שיין לערוך במקום גראז' סייל שבו יימכרו מנות אהובות וכלים מהמסעדה. לאחר מכן, יתפנו השתיים לכתוב את ספרן השני (הראשון יצא לפני כ-12 שנה ונחשב לאחד מספרי הבישול הטובים שראו אור בשפה העברית) ואז יפונה החלל ככל הנראה לטובת מיזם פופ אפ עצמאי. הבניין שבו שוכנת המסעדה צפוי להיהרס בדצמבר 2018.

מסעדת אורנה ואלה נסגרת אחרי 25 שנה

אורנה ואלה: המלצרים מדברים

עכשיו אין ברירה: איך תכינו את לביבות הבטטה של אורנה ואלה 

אורנה אגמון (משמאל) ואלה שיין. צילום: מאיה בירגר
אורנה אגמון (משמאל) ואלה שיין. צילום: מאיה בירגר

הגראז' סייל יתחיל ביום שלישי ויסתיים בשבת (28.4). במהלכו עוד ניתן יהיה ליהנות מהאוכל של המסעדה בטייק אווי, עם תפריט יומי משתנה שיכלול את מנות העבר האהובות ובהן סלט פסטה, סלט אורז, סנדוויצ’ים ועוד. עוד יימכרו: חומרי הגלם שהשתיים משתמשות בהן (שמן זית, חומץ בלסמי, צלפים, חלב קוקוס  ועוד), כלי מטבח שמתאימים לבית, כלי ההגשה של המקום (כוסות, צלחות, סכום, קנקנים משומשים וחדשים, מפות) ועוד. במהלך ימי הגראז', בשעות אחר הצהריים, יפתחו השתיים את המטבח של המקום לצפייה בבישול והדגמה, בלי הגשת מנות במסעדה אלא לטייק אווי בלבד. 

סדנאות ניוקי, אורנה ואלה. צילום: מרב סריג
סדנאות ניוקי, אורנה ואלה. צילום: מרב סריג

אלה שיין: "הרעיון שעומד מאחורי הגראז' סייל הוא בעצם לפתוח את הפנים של המסעדה החוצה – להביא את האחורה של המסעדה קדימה: גם את המטבח היפה שלנו, גם את חומרי הגלם, גם את הכלים שאנחנו משתמשות בהן ואוהבות במיוחד ואלה שאנחנו חושבות שיהיו תרומה לבית. הייתה גם בקשה מצד לקוחות לסדנאות ולמתכונים – יש המון ילדים שניוקי זו המנה שלהם, אז נעשה למשל סדנת ניוקי אחר הצהריים (21.4), תהיה גם סדנא טבעונית (18.4) ועוד" (הסדנאות כרוכות בתשלום ויש להירשם אליהן מראש. לפרטים נוספים מומלץ להתקשר למסעדה או להתעדכן באינסטגרם/פייסבוק).

גראז סייל אורנה ואלה, 17/18 ו-20 באפריל: 12:00-17:00. 21.4 – 28.4: 12:00-20:00

אורנה ואלה 

עוגת סאקה. אורנה ואלה (צילום: על אילן)
עוגת סאקה. אורנה ואלה (צילום: על אילן)