דרך כל בשר: הסנדוויצ'יה "יום טוב" בשוק לוינסקי נסגרת

סוף לתור מול ויטרינת הגבינות והנקניקים: אחרי שנתיים של פעילות משמחת בשוק לוינסקי, הודיע הבעלים יומי לוי על סגירה. אל דאגה - הוא כבר מחפש לוקיישן למעדנייה חדשה

מעדניית יום טוב. צילום: יולי גורודינסקי
מעדניית יום טוב. צילום: יולי גורודינסקי
28 בפברואר 2019

"יום טוב", המקום שלקח את טרנד הסנדביצ'ים לקצה נפתח בסערה. לחמניות שמנמנות נחצו ומולאו בגבינות מתוצרת חוץ, בשרים, דגים כבושים, זיתים, ארטישוק מוחמץ, ממרחים מתוצרת בית, פלפלוני פפדיו במילוי גבינת שמנת ומוצרים מיוחדים מהמעדניה המשפחתית. תל אביבים ותיירי יום שישי צבאו על הדלת, נגסו בכריכים מלאי כל טוב, שתו בירה וחגגו את הסופ"ש. כעת גם הפרק הזה מסתיים. "הסנדביצ'ים היו חלום טוב שלצערי נגמר. אני לא יכול להיות שם ולתת את הרמה שאני רוצה לתת. ניסינו להכניס שותף פעיל ולא מצאנו אז ירדנו מזה. חיפשנו חודש בלי לפרסם, רק דרך חברים, וברגע שהבנו שזה לא קורה החלטנו לסגור", אומר הבעלים יומי (יום טוב) לוי. החוקים החדשים שהובילו למחאת המסעדנים לא פסחו על הסנדביצ'יה. "המקום עבד והרוויח אבל לא היה כוח אדם. בחצי השנה האחרונה שינינו קצת ועברנו משירות עצמי למלצרים. חוק הטיפים הוסיף שמן למדורה. לא ידענו איך לאכול אותו".

עוד כתבות שיעניינו אותך:
היפנית החדשה שהופכת את האכילה לחגיגה
יותר מ-150 מסעדות יסגרו בימי האירוויזיון
עוד מסעדה נסגרת בעקבות משבר המסעדנים

יומי לוי הוא דור שלישי למעדניית יום טוב, מוסד משפחתי מצליח בן יותר מ-50 שנה שממוקם גם כן ברחוב לוינסקי. הסנדביצ'יה נפתחה לפני שנתיים כפיתרון מוסדר לכריכים שנמכרו באופן לא רשמי במעדניה. כעת מתמקד לוי בהרחבת הפעילות העסקית, ומחפש לוקיישן לפתוח בו מעדניה נוספת. סנדביצ'יית יום טוב מצטרפת לרשימה המתארכת והולכת של מסעדות ומקומות אוכל שנסגרים. לפני פחות משבוע דיווחנו על סגירת מסעדת פלורנטין האוס. יחד עם הסנדביצ'יה, נראה שגם מתחם לוינסקי-פלורנטין, ממוקדי הבילוי והקולינריה החזקים בעיר, אינו חסין מפני המצוקות שפוקדות את ענף המסעדנות כולו.