עסק חיוני והכרחי: הבורקסים הכי טובים בעיר

בורקס קומפלט של מאפיית פוני. צילום: דן בלילי
בורקס קומפלט של מאפיית פוני. צילום: דן בלילי

הבורקס כל כך משמעותי לתרבות ה"וואלק איזה טעים" שלנו שגם בתקופה הלא נורמלית הזו ניתן להשיגו במאפיות המוגדרות עסק חיוני. אספנו את האופציות הכי טעימות

19 בינואר 2021

קמנו בבוקר והבנו שהעניין הבא בהול ודחוף יותר מכל דבר אחר: לעדכן את רשימת הבורקסים הכי טובים בתל אביב. אמנם חלקם בוולט, אבל היופי בבורקס, בשונה ממנות אחרות וחוץ מהפחמימות- הוא שמדובר במאפה שנמכר במאפייה, ומאפיות הן כמו שבוודאי שמתן לב, עסק חיוני. ולכן תוכלו גם לאסוף ולקחת. אה, ואף מילה על בורקס דפי אורז! באנו להנות.

בורקס פוני | שוק לוינסקי

מאחורי כל בורקס טוב, מסתתר סיפור טוב ומיתולוגי. וכזה הוא הסיפור של בורקס פוני. את המאפייה פתחו אברהם ופרומה פוני עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת, ומאז ועד היום, כבר יותר ממאה שנה שתושבי לוינסקי ופלורנטין לא זזים בלי בורקס תרד, פטריות או גבינה בולגרית. בורקס רך ופריך שעשוי כהלכתו, ולא חוטא בשמנוניות יתרה ונותר קליל ומנחם כל כך.
באיסוף מהמקום, בין 11-23 ש״ח, העלייה 24. 03-682-1412

הבורקסים של פוני. מתוך אינסטגרם
הבורקסים של פוני. מתוך אינסטגרם

בורקס של אמא | שוק לוינסקי

גם הבורקס של אמא מגיע ישירות משוק לוינסקי, אך הוא גם מוצע עבורכם בוולט אם תרצו להישאר על הספה ולהתכסות בפירורים. הבורקס של אמא מגיע במידה גדולה וראויה, מהסוג המגולגל (ראו תמונה) ועל כן יש הרבה ממנו וזה רק מבורך. הבורקס לפי מיטב המסורת הטורקית, עשוי מבצק פילו מגולגל למהדרין וממולא בתפוחי אדמה, גבינה או בתרד (טבעוני!) שאהבנו במיוחד ולא הרגשנו בטיפת מרגרינה.
באיסוף מהמקום, לוינסקי 46 או בוולט. 23 ש״ח. 050-462-2276

בורקס אנשובי וגבינת שמנת | עמיתה

על המקום החדש והמרגש שמפיח חיים בפחמימות שלנו, סיפרנו לכם ממש בתחילת השבוע. ועכשיו נספר בהרחבה על אחד מהכוכבים הגדולים שלו, בורקס האנשובי המופלא. בצק עלים במרקם אוורירי ועדין שנאפה עד לפריכות נחוצה, ממולא באנשובי, גבינת שמנת ושום, נוספים לו עליי מרווה מבחוץ. מדובר בשילוב טעמים נבון, ייחודי ומהנה באמת, שנותן טוויסט למאפה המסורתי אך שומר אליו אמונים. לא לפספס.
21 ש״ח, באיסוף מהמקום, שלמה 10. 03-7600880

עמיתה. נוכל להיות עמיתים שלך? צילום שי נייסרג
עמיתה. נוכל להיות עמיתים שלך? צילום שי נייסרג

בורקס ז׳ק

בורקס ז׳ק הוא מוסד יפואי קלאסי ולא בכדי, הבורקס נאפה לפי מתכון שרץ במשפחה כבר דורי דורות, ומגיע הישר מחבל איזמיר שבטורקיה עד לשדרות ירושלים שלנו. מדובר בבצק עלים טרי וריחני, ממולא בכל מה שטוב: תרד, תפוחי אדמה או בולגרית וקשקבל- שעליו נכריז האהוב והחביב ביותר עלינו.
איסוף מהמקום שדרות ירושלים 35, או בוולט. 20 ש״ח. 02-683-7876

בורקס סביח | דלאל

בגרסת העילית של הבורקס תמצאו בורקס פתוח ממולא בכל טוב, מה שנקרא בעגה העממית- בורקס פינוקים. ואכן כך הוא, מושחת, משביע ומפנק במידה רבה. ממולא בביצה קשה, טחינה, ופרוסות חציל מטוגן, וניתן להוסיף לו כאוות נפשכם גם רסק עגבניות טריות, חריף, חמוצים, וטחינה כי חייבים.
49 ש״ח, בוולט.

מפנקים אותנו בדלאל. צילום: ניבה רוטנברג, יח"צ
מפנקים אותנו בדלאל. צילום: ניבה רוטנברג, יח"צ

דילקס | בורקס מים

על בורקס דפי אורז הבטחנו שלא נגיד מילה, אבל מה עם בורקס מים? אל תדאגו, לא מדובר רחמנא ליצלן בבורקס דיאטטי, אלא בשיטה ייחודית לאפיית הבורקס. השיטה כוללת אפיית בורקס כמעט ללא שמן, ובטוח ללא חמאה או מרגרינה. אז ככה זה הולך: את הבצק מרדדים עד שהוא דק דק ואז מבשלים אותו קלות במים רותחים, אחר כך טובלים אותו במים קרים ומניחים את יריעות הבצק אחת על השנייה, תוך שממלאים אותן בתרד וגבינת קשקבל. והביס מה איתו? חד פעמי, בהתחייבות.
23-27 ש״ח. באיסוף מהמקום- דרך ההגנה 33, 054-902-1634.

הבורקס של דילקס. עם מים או בלי: תענוג. צילום: מרב סריג
הבורקס של דילקס. עם מים או בלי: תענוג. צילום: מרב סריג

בורקס אבולעפיה

אי אפשר לדבר על בורקס בלי לעשות כבוד לאבולעפיה שהשביע לילות שיכורים וטובים שלנו כל כך הרבה פעמים בנאמנות אין קץ. בצק פילו מסורתי שמתפצח היטב בשיניים ומילוי של כמעט כל מה שתרצו – מפטריות, תרד, תפוחי אדמה ועד לגילטי פלז׳ר הבלתי מעורער- בורקס פיצה.
19-29 ש״ח באיסוף מהסניפים, או בוולט .

של אבולעפיה. מתאים ביותר. מתוך אינסטגרם
של אבולעפיה. מתאים ביותר. מתוך אינסטגרם