טעמנו את הגבינות הטבעוניות החדשות של תנובה. היה מיותר

תנובה הוציאה לשוק שני תחליפי גבינה פרווה בלי לכוון לקהל הטבעוני. נדב נוימן, טבעוני המערכת, טעם אותם והחליט שעבור טבעונים אין כאן בכלל דילמה: עדיף לכם בלעדיהם

גבינות טבעוניות תנובה. צילום: סטודיו ברוך נאה
גבינות טבעוניות תנובה. צילום: סטודיו ברוך נאה
19 בנובמבר 2017

אם יש דבר מעייף במיוחד שטבעונים נאלצים לשמוע פעם אחר פעם מאוכלי-כל זהו המשפט הבא: "איך אתם חיים בלי גבינות?". אחד הדברים שמגלים כשמפסיקים לאכול מזון שמקורו בסבל של בעלי חיים, כמו חלב ומוצריו, הוא שלא חייבים להעתיק את כל הדיאטה לתצורה טבעונית. יש דברים שאין להם תחליף וזה בסדר. לצד זה, למי שכן אוהב למרוח ממרחים בצבע לבן על לחם, התפתח שוק גבינות טבעוניות. היום, בטח בישראל, יש המון גבינות טבעוניות טעימות להפליא, מסויה, שקדים, אגוזים ומה לא. גם אוכלי-כל שיטעמו גבינות בוטיק טבעוניות יתענגו על הביס. לסקטור הזה מנסה עכשיו להיכנס תנובה, אבל הביצוע, אפעס, לא משהו לכתוב עליו הביתה. ביקורת, מנגד, כן.

הפיצות הטבעוניות הכי טובות בעיר 

הגלידות הטבעוניות הכי טובות בעיר 

טעם טבעי, עאלק. צילום: סטודיו ברוך נאה
טעם טבעי, עאלק. צילום: סטודיו ברוך נאה

תנובה הוציאה לשוק שני תחליפי גבינה: "גבינה לבנה" בטעם טבעי ו"גבינה לבנה" בניחוח טוסקנה. אם יש טבעונים שמתגעגעים לסטייל הפלסטיקי של מוצרי המקרר במכולת, יש בשורה: גבינה לבנה טבעונית בגביע של תנובה. מה שקורה בתוך הגביע הוא כבר סיפור אחר. המרקם רוטט ולא מאוד אחיד. הגבינה אמנם נמרחת על הלחם כמו, ובכן, גבינה לבנה, אבל הטעם רע עד גרוע. הגבינה הקלאסית היא בעלת טעם דומיננטי של סויה תעשייתית עם קמצוץ טעם של גבינה לבנה "אמיתית", מה שסתם גורם לבלוטות הטעם להתבלבל. זה לא נעים. הגבינה בניחוח טוסקנה היא על פניו שיפור, כי הטעם התעשייתי של הסויה לא בולט בה. אבל המחיר של זה כבד מאוד: מה שמסתיר את הטעם התעשייתי הוא הפצצה בוטה של תבלינים. מדובר ב"ניחוח טוסקנה" כמו ששקית תבלינים של פיצה היא ב"ניחוח טוסקנה". אם בלוטות הטעם היו יכולות לדבר, הן היו מבקשות סיוע הומניטרי מהאו"ם. הבשורה הטובה: עם לחם מרגישים את זה פחות וזה הופך להיות סביר.

טוסקנה: הפצצה של בלוטות הטעם. צילום: סטודיו ברוך נאה
טוסקנה: הפצצה של בלוטות הטעם. צילום: סטודיו ברוך נאה

גם הקו השיווקי מוזר

גם בסוגיית השיווק תנובה עושים צעד משונה. במקום לפנות לטבעונים עם סימון של "ויגן פרנדלי" על האריזה, כל מה שכתוב זה "פרווה". אין שום אזכור לכך שמדובר בגבינה טבעונית (אם כי "גבינה פרווה" היא טבעונית מעצם הווייתה). הגבינה מיועדת כביכול לאנשים שרגישים לגלוטן, אנשים ששומרים כשרות ורוצים לאכול גבינה עם בשר ולטבעונים. מה שנקרא, תפסת מרובה לא תפסת.

מחיר: 9.50 ש"ח לגביע במשקל 250 גרם.

שורה תחתונה: טבעונים שעומדים בפני דילמה אם לרכוש מתנובה (שבעיני הטבעונים מתעללת בבעלי חיים בעצם זה שהיא מייצרת מוצרי חלב) גבינה טבעונית ולהצביע ברגליים למזון שמקורו מהצומח – שכחו מזה. אין דילמה.