הכוכבים של נור: הניו יורק טיימס העניק למאיר אדוני שני כוכבים

המבקר התפעם מהקוסקוס הלובי ומהקדאיף, וציין כי אדוני מתכנן לפתוח מסעדה נוספת בניו יורק. אדוני: "קיבלנו היום עוד הוכחה לכך שאם חולמים מספיק חזק ועובדים מספיק קשה, חלומות מתגשמים"

מסעדת נור. שוק הדגים של עכו נוחת בניו יורק (צילום: Paul Wagtouicz)
מסעדת נור. שוק הדגים של עכו נוחת בניו יורק (צילום: Paul Wagtouicz)
8 באוגוסט 2017

נור, המסעדה של מאיר אדוני בניו יורק, זכתה הערב בדירוג של שני כוכבים בניו יורק טיימס, פלוס המלצת מערכת. המבקר, פיט וולס, התפעל מהמסעדה הים תיכונית־מודרנית שפתח אדוני במנהטן באפריל האחרון בפינת רחוב עשרים ופארק אבניו סאות', והעניק לה שני כוכבים מתוך ארבעה, מה שמוגדר כציון טוב מאוד. ציונים גבוהים יותר מוענקים בדרך כלל על ידי הניו יורק טיימס רק למסעדות של מעל 300 דולר לסועד (כ־200 מסעדות בלבד מתוך 17 אלף בניו יורק זכו לשני כוכבים).

סקאלופ סשימי בנור, ניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz
סקאלופ סשימי בנור, ניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz

וולס כתב בביקורת כי "לא ניכר שאדוני מחלק את זמנו בין שתי המסעדות שלו בתל אביב, למסעדת נור שבמנהטן ולביתו שלא רחוק מירושלים". המבקר מציין את החיבור היחודי שעושה אדוני בין המטבח הערבי לצפון אפריקאי (טעמים ממרוקו, לוב, ישראל, סוריה ותימן) ומתפעם משכבות התחכום שבטרטר הפלסטיני ומהקוסקוס. כזכור, לא מזמן השף גורדון רמזי הביע את התפעלותו ממסעדת נור בפוסט מפרגן.

לפעמים חלומות מתגשמים, מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס
לפעמים חלומות מתגשמים, מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס

 

גם אנחנו אכלנו בנור של מאיר אדוני

אולם למרות הטונים האוהדים, וולס גם מבקר את סגנון הבישול של אדוני, ומגדיר את חלק מהמנות כ"סובלות מהיפראקטיביות שבוודאי מונעת מהרצון להרשים". למשל, ב"מנת הטרטר הפלסטיני המורכבות גורמת לכאוס, אך אינה מפילה את המנה", ובמנת הסקאלופ היה מוטב לדעתו להסתפק רק ברוטב אחד. עם זאת הקוסקוס מוכתר כ"מנת הקוסקוס הטובה ביותר" שאכל המבקר. בהמשך טוען וולס שאדוני מתכוון לפתוח מסעדה נוספת בניו יורק, ובאופן אישי הוא מקווה שזאת תהיה מסעדה צפון אפריקאית ומפנטז שאדוני יבנה תפריט שלם על קוסקוס בסגנון לוב. מה שבטוח, כל עוד המחירים אינם נוסקים, וולס רואה במסעדות של אדוני הבטחה של ממש.

לא פורמלית, נור בניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz
לא פורמלית, נור בניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz

אדוני מסר לטיים אאוט בתגובה: "אני מאושר עד דמעות לקרוא ביקורת כזאת בניו יורק טיימס ושמח לקבל הערכה כזאת. נור היא שגרירה של הקולינריה הישראלית והמזרח תיכונית. כולנו קיבלנו היום עוד הוכחה לכך שאם חולמים מספיק חזק ועובדים מספיק קשה, חלומות מתגשמים. אני מעניק את הכוכבים של נור לכל טבח וטבחית בישראל שממשיכים להאמין שהכל אפשרי".

ומה עם המסעדה הנוספת שהניו יורק טיימס מזכיר בביקורת?

"מתישהו היא אכן תיפתח. חושבים על מסעדה  כשרה, אבל כל האופציות פתוחות כרגע".

הביקורת המלאה של הניו יורק טיימס על נור