הכנאפה (לא תמיד) מתוקה

עולה חדש מאנגליה פתח במתחם נגה מקום שמתמחה בכנאפה, ויש גם גרסאות מלוחות וגרסה טבעונית אחת. צריך לטעום בשביל להאמין

24 בנובמבר 2013

דני פיליפס הוא בחור בריטי שבא להתנדב בארץ במסגרת עיסוקו כמרפא אלטרנטיבי. יום אחד הוא ניאות לאכול משהו שנשמע לו הזוי ולא ממש אטרקטיבי בדליית אל כרמל: עוגה חמה ומתוקה עם גבינת צאן בסיומת עוקצנית. רגע של בלינג התפתח לרומן שהפך למרדף אחרי הכנאפה המושלמת. דני החליט לצאת לשליחות של כנאפה מטעם עצמו וניסה לייצר את הכנאפה האולטימטיבית. המבצע היה כרוך בסיור במפעל המייצר שערות קדאיף מקמח ומים בלבד בנצרת, במארבים למחלבות בוטיק קטנטנות ברחבי הארץ במטרה לאתר את גבינת הצאן הכי מתאימה בטעמה למנה, ובפיתוח שיטות עבודה המאפשרות אפייה של כנאפה אישית אחת בכל פעם במקום להניח מגש גדול של כנאפה על אמבט אדים שממתין לזללנים.

ועכשיו לרגע הכי גדול של החוצפה והאומץ: פיליפס בחר לפתוח בית קפה המתמחה במכירת כנאפה דווקא ביפו. ככה זה כשלא האדם בוחר להכין כנאפה, אלא הכנאפה בוחרת את האדם שיכין אותה. פיליפס פשוט שיפץ את מה שהיה ביתו במתחם נגה והפך אותו לקפה־בר לבן, מואר ובעל תקרות גבוהות. לשאלה איך ייתכן שעולה חדש מלונדון ירשה לעצמו להכין כנאפה, חושף פיליפס שהוא אמנם גדל באנגליה אבל אמו ישראלית וסבתו עדנית, כך שהוא גדל על מטבחים שונים.

הכנסו לראות איך אהרוני מכין כנאפה בתנאים של מטבח ביתי:

"אני מכין כנאפה מכל מיני סוגים", הוא מסביר, "למשל עם חלבה, קינמון וזץ של קליפת לימון. יש גם כנאפה עם שוקולד בלגי, או פשוט עם פיסטוק חלבי מסוג תורכי איכותי שמפזר טעם נפלא בכל הכנאפה". המחיר הוא 25 ש"ח לכנאפה עם ספלון קפה, ויש גם כנאפה טבעונית מחלב קוקוס. בינתיים הוא עושה אקספרימנטים להכין כנאפה ללא גלוטן, אבל עדיין לא פיצח את השיטה. חוץ מזה יש בתפריט, תאמינו או לא, גם כנאפה מלוחה עם עגבניות שפיליפס מייבש בתנור עם אורגנו ובלסמי; וכנאפה עם גבינת פטה, גבינה צ'רקסית ועלי בזיליקום או עם תרד צנובר וסומאק. מי שלא אוהב כנאפה ימצא אצלו מלבי, ובערב יקום במקום בר קטן ומאוד ממוקד.

כנאפה נגה, רוחמה 8 מתחם נגה, 5252818־03, שני־חמישי 12:00־22:00, שישי 10:00־14:00