דרינק אחרון ופרידה: הסרווסריה ופרנץ' 57 נסגרים

הטאפאסיה בסגנון מדריד שנודעה בהיצע הג'ין העצום שהחזיקה ובבראנץ' השיכורים המושחת, ובר הקוקטיילים של הגיקים של התחום ייסגרו בסוף השבוע הקרוב. נשתה כוסית לזכרם

פרנץ' 57. צילום: בן יוסטר
פרנץ' 57. צילום: בן יוסטר
25 באוקטובר 2017

בר הסרווסריה יסגור את דלתותיו בשבת הקרובה, כך נודע הבוקר. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של המקום נכתב: "אחרי ארבע שנים מרתקות ומאתגרות החלטנו לסגור את הבייבי שלנו, את הסרווסריה. אותו חלום שנולד לו אי שם ב2013 מתוך הבנה שזה הדבר הכי נכון לתל אביב , אותו ווייב, אותו קצב, בר שחציו בפנים וחציו בחוץ, ממש כמו העיר תל אביב". הנהלת המקום שיתפה גם בשיקולים לסגור אותו: "לא קל לסגור עסק, בטח לא אחד כזה שאתה כל כך מאמין בו ואוהב אותו ומאמין שהוא הדבר הכי נכון לעשות. בכל העצב יש גם נקודת אור גדולה, אנחנו רוצים לומר תודה לצוות הנפלא שליווה אותנו ארבע שנים ולכל הלקוחות שחזרו ופקדו את המקום – תודה לכולכם!".

באשר לימיו האחרונים של המקום, נכתב: "מהיום ועד שבת תפעל הסרווסריה בהאפי האוור רצוף ובשבת הקרובה ניפרד בבראנצ' השיכורים המפורסם שלנו שימשך לאורך כל היום והערב. אותו בראנצ' שנולד כבדיחה והפך מודל עבור שאר הבראנצ'ים בעיר. ונסיים את החלום שנקרא סרווסריה עם היצירה הכי מפוארת שיצרנו בה. נשמח שתבואו בזמן שנותר להרים כוסית קטנה ולהיפרד".

היי שלום, פאייה שחורה. סרווסריה. צילום: גל בן זאב
היי שלום, פאייה שחורה. סרווסריה. צילום: גל בן זאב

ביי ביי בראנץ'

הסרווסריה, שהוגדרה כגסטרו בר ספרדי, נפתחה בסוף 2013 בידי אנשי האלכוהול המחזיקים גם בבעלות על בר השישקו – יוסי בוזנח, טל חוטינר ואלעד דור. במקום החזיקו כפי הנראה את המבחר הגדול בארץ של ג'ין- עשרות רבות של מותגים שחלקם יובאו בידי בעלי המקום באופן פיראטי, לצד טוניק ביתי, כנהוג בברים במדריד. אגף האוכל של הסרווסריה ידע אף הוא ימים יפים, בעיקר בתחילת דרכה עם השף עינב אזגורי (היום בבר א-וין) ומאוחר יותר גם בימיו של רוברט קלוגר במקום.
אחד מסימני ההיכר של הסרווסריה היה בראנץ' השיכורים שהוגש בשבתות וכלל מאכלים מושחתים במיוחד כמו פנקייק עם בייקון ומייפל, קאב רול וסטייק אנד אגס – כל אלו לצד שפע של משקאות.
אלעד דור, ממקימי הסרווסריה אומר כי "המקום עבד, יכולתי לסגור עוד שנה או שנתיים. אבל הבנו שאי אפשר באמת לנצח את המלחמה הזאת של העלויות המטורפות, בעיקר של כח אדם, והיינו צריכים לקבל החלטה קרה. הבנו שהחלום הזה נגמר. בשבת נפתח בפעם האחרונה עם הבראנץ' והדרינקים, וכשיגמר האוכל נסגור את הדלתות".

פנקייק בייקון ומייפל בסרווסריה. תודה על העשרה קילו שנתת לנו. צילום: גל בן זאב.
פנקייק בייקון ומייפל בסרווסריה. תודה על העשרה קילו שנתת לנו. צילום: גל בן זאב.

הבר של הקוקטייל גיקס

 

זוהי אינה הסגירה המצערת היחידה של מוסד אלכוהולי בעיר השבוע. בר הקוקטיילים פרנץ' 57 ייסגר אף הוא בסוף השבוע (בשישי, 27.10) לאחר שנתיים של פעילות. הבר נפתח בשם הייד אנד סיק באוקטובר 2014 בידי המיקסולוג אורון לרנר, אחד מהברמנים המוכשרים והידענים בעיר ושותפים נוספים, אך לאחר שנה החליף את שמו ואת הרכב הבעלות ונפתח מחדש כפרנץ' 57, שהתמחה בקוקטיילים מושקעים ואוכל בסגנון ניו אורלינס. על הסגירה אמר לרנר כי היא נעשתה מטעמים אישיים.

פרנץ' 57. קוקטיילים למביני ענין. צילום: תומר יפת
פרנץ' 57. קוקטיילים למביני ענין. צילום: תומר יפת