רומנטיקנים שימו לב: הס 4 פתוחה גם בערב ועוד חדשות חמות ומחממות

חיים כהן מארח את ארז קומרובסקי בערב לכבוד רביבה אפל זוכת פרס מפעל חיים של טיים אאוט, מסעדת פופינה חוגגת יום הולדת, דוכן מאפים חדש למלך הקרמבו והעוגות שי גולן ותפריט של קיסרים ביאקימונו רוטשילד. אלו רק חלק מהחדשות החמות שקורות ממש עכשיו

הס 4. צילום: רן בירן
הס 4. צילום: רן בירן
14 בינואר 2018

הס 4 מעכשיו גם בערב

כשנה לאחר פתיחת הס 4 כביסטרו שכונתי, משיקה השפית תמר כהן-צדק את גרסת הערב של המקום. שני ערבים בשבוע, ברביעי ובחמישי, יוגש בטרטוריה האיטלקית תפריט בחלוקה קלאסית לראשונות, עיקריות וקינוחים. בראשונות בולט בודינו פרמג'אנו שכבר הפך למנת הדגל של כהן-צדק – סופלה גבינות אוורירי עם פטריות צלויות (42 ש"ח). עוד בראשונות: ניוקי אלה רומנה – ניוקי סולת ופרזמן ברוטב בשמל עשיר (48 ש"ח); סלט אספרגוס ותות (48 ש"ח); ריזוטו יער משלושה סוגי פטריות עם פרמז'ן, חמאה ויין לבן (52 ש"ח); ומרק סרטנים פיקנטי (72 ש"ח). לחי עגל ביין אדום, ערער ופירה (88 ש"ח); לזניה ארטישוק ובשמל (73 ש"ח); טליאטלה ראגו (66 ש"ח) ותבשיל אוסובוקו ברוטב יין אדום (95 ₪) מרכיבים את מחלקת העיקריות, ולקינוח מוגשים טרטופו שוקולד (32 ש"ח) וטירמיסו (42 ש"ח). "הס 4 היא התגשמות רצונותיי, טרטוריה איטלקית אמיתית בלב תל-אביב – מקום צנוע ונטול יומרות, שבו אני מביאה מדי צהריים ובימי שישי בבוקר את האוכל האהוב עלי, מסתכלת לאורחים בעיניים, ואחראית על חווייתם מתחילתה ועד סופה. אחרי שנה של פעילות בשעות הבוקר והצהריים, בשלה בי ההחלטה לעשות זאת במשורה גם בשעות הערב, עם תפריט רחב ועשיר יותר", מסכמת כהן-צדק.

הס 4

הס 4. צילום: הילה פלר
הס 4. צילום: הילה פלר

ג'ירף אבן גבירול נפתחה מחדש עם 7 מנות חדשות

בדקנו את המקדש החדש והנוצץ של ההיפסטרים הצעירים 

שלושה ענקים, מטבח אחד

אחרי שהענקנו לה פרס מפעל חיים בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט, זוכה המאסטרית של הקינוחים רביבה אפל לכבוד נוסף, והפעם מבכירי התעשייה עצמם: ערב חד פעמי שכולו מסע תענוגות בין מאפים, לחמים, קינוחים ועוד, בהובלת המאסטר שף חיים כהן וקיסר הלחמים והבישול הגלילי ארז קומרובסקי. "ביפו תל אביב יש מסורת שבה אני מארח קולגות", אומר כהן. "לאור העובדה שרביבה זכתה לאחרונה בפרס, חשבנו שזו הזדמנות נפלאה לארח אותה ואת ארז, איש יקר וחבר קרוב של רביבה". קומרובסקי, שבינו לבין רביבה יש חברות עמוקה שנמשכת כבר עשורים, ישלוף מהטאבון לחמים, ארטישוקים, תרד טורקי ומנות רבות נוספות. "יהיו המון חומרי גלם של חורפים רחוקים, דברים שצומחים בגינות העיר. יהיה חם וטעים", הוא מבטיח. רביבה עצמה תעשה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב, ותפתיע בטארט פירות אדומים, פלזיר סוכרה וקינוחים משגעים שיוגשו לשולחן על מגש לבחירת הסועדים.

יפו תל אביברביעי (17.1) מ-19:00

רביבה אפל, ארז קומורובסקי וחיים כהן
רביבה אפל, ארז קומורובסקי וחיים כהן

קומרובסקי 2: חגיגת יום הולדת לפופינה

כשיום ההולדת של מסעדת פופינה מתקרב מזמין השף אוראל קמחי את ארז קומרובסקי, ויחד הם מרכיבים ארוחת קונספט שבכל שנה היא מטורפת ויצירתית יותר. השנה, לכבוד יום ההולדת החמישי, הם החליטו על ארוחה שתכלול סטים של מנות בחמישה נושאים: קמח, דגים, ארטישוק, טלה ותותים. בכל סט יהיו ארבע וריאציות על חומר הגלם, למשל אקלר טלה ומאפה גוזלה טורקי של תרד וטולום ועוד שתי מנות נוספות בסט הקמח, דג בתיבולים שונים בסט הדגים, ארטישוק צלוי עם ציר עוף וקונפי ארטישוק בחמאה ותבלינים באגף הארטישוק, ובסט הטלה טרין חלקי פנים, טרטר טלה ומנות נוספות ממיטב מוחם הקודח של שני השפים. לקינוח יוגש סט התותים שיכלול גם הוא ארבע גרסאות, לדוגמה פרנץ' טוסט תותים עם גלידה, טרמיסו תותים ועוד. כל אורח יקבל את כל הצירופים מכל הסטים, כלומר סך הכל 20 מנות. האווירה, מיותר לציין, תהיה שמחה מתמיד כיאה למאורע חגיגי כל כך. מחיר: 330 ש"ח לאדם. אם לא תצליחו להגיע ליום ההולדת נסו לכוון לפחות לדיל צהריים בסופי שבוע שהושק לא מזמן, ושמספק המון וליו פור מאני: בין השעות 12:00 ל-15:30 בימי שישי ושבת בוחרים מנה עיקרית מהתפריט הייעודי ומקבלים שלוש מנות פתיחה משתנות לפי בחירת השף – ואתם יכולים לסמוך על קמחי שהבחירות שלו הכי מדויקות וקולעות שיש. בין מנות הפתיחה תפגשו כמה קלאסיקות של המקום במחצית מגודלן המקורי, כמו טרטר ג'ין אנד טוניק ולחמניות מאודות עם המבורגר שרימפס. בין המנות העיקריות אפשר לבחור בין קנלוני עגל עם קרם קולורבי לשקדי טלה, פטריות שימג'י ורוטב טלה ברכז רימונים או לברק שלם ברוטב בויאבז ויין לבן. הארוחה רבת המנות הזו, עם הווייב של צהרי סופשבוע רגועים, היא עונג שבת מושלם. מחיר: 145 ש"ח לאדם.

פופינה

ארז קומורובסקי ואוראל קמחי: חוגגים. צילום: חיים יוסף
ארז קומורובסקי ואוראל קמחי: חוגגים. צילום: חיים יוסף

דוכן מאפים חברתיים לשי גולן

שי גולן, זוכה בייק אוף והאיש שבחדר המדרגות שלו יש בכל שישי בבוקר תור של מכורי עוגות, חלות ופחמימות בכלל, עובד כבר כמה חודשים על מיזם חדש – דוכן מאפים קפואים בדיזינגוף סנטר. "זו קונדיטוריה חברתית שאני מקים בשיתוף עם רשת מפתן, שמפעילה בתי ספר לנערים ונערות שנפלטו ממערכת החינוך", הוא אומר. "בבית הספר בכפר סבא יש מגמת קונדיטוריה שעד היום רק הכשירה תלמידים לעבודה. אנחנו עובדים על ליין של מוצרי קונדיטוריה קפואים לאפייה בבית שאותם נערים ונערות ייצרו, וירוויחו כסף על עבודתם". הדוכן יפעל על בסיס אמון בדומה למכירות במדרגות: מקפיאים יוצבו בדיזינגוף סנטר, והלקוחות יקחו את המוצרים בשירות עצמי. גולן מתכנן ליין של 10-15 מוצרים דומים לאלה שהוא מוכר כיום – חלות, עוגות, עוגיות ועוד, שרק צריך להכניס לתנור בבית ולאפות. "במדרגות אני מוכר חלק מהמוצרים שפיתחתי עם הנערים. בסנטר המגוון יהיה רחב יותר". המיזם היה אמור לצאת לפועל בתוך חודשיים אבל מתעכב בגלל ענייני ביורוקרטיה פנימיים של בית הספר. גולן מבטיח לעדכן ואנחנו נספר לכם.

שי גולן. צילום: שי גולן
שי גולן. צילום: שי גולן

ארוחה וסאקה כיד הקיסר ביאקימונו

יאקימונו רוטשילד, שביומיום מהווה סמן ימני למטבח יפני עילי, השיקה לכבוד יום הולדתו של קיסר יפן תפריט טעימות שמבוסס על הקולינריה והמסורת של ארץ השמש העולה. ארוחת הקאייסקי החגיגית מוגשת לזוג סועדים ומעלה ומורכבת מלא פחות מאשר שבע מנות דגל: סלט היזיקי – סלט אצות חמות מוקפצות בווק עם רצועות אינארי וקנפיו יפני; דים סאם – גיוזה עוף, תרד מאודה ובקר מטוגן (האחרון טעים במיוחד, פריך ועסיסי); מאגורו פפר – נתחי טונה שעברו צריבה קלה ומתובלים בפלפל; קורומה אבי – ג'מבו שרימפס ברוטב וואסבי קרים שמעצים את טעמם המתקתק; מבחר סושי מיוחד וחגיגי; דוראד רויאל ברוטב חרדל מיסו וקלאמרי ושרימפס ברוטב חמאה וסלרי. התפריט מוגש במחיר נגיש בכל קנה מידה – 185 ש"ח לאדם. להשלמת החוויה היפנית מומלץ להוסיף תפריט טעימות של ארבעה סוגי אלכוהול יפני, משימה שהמסעדה לקחה על עצמה כדי להכיר לנו הישראלים את תרבות השתיה היפנית: ליקר תה ירוק ויסמין לפתיחה, סאקה קיקושי מעונן, סאקה ארומטי יבש וסאקה יוזו מתקתק לקינוח (60 ש"ח). אופציה אחרת היא לבחור מבין רשימת קוקטיילים באווירה יפנית, חלקם מעודנים ואלגנטיים ואחרים נותנים בראש כמו AC – קוקטייל משכר במיוחד ממרכיבים סודיים.

יאקימונו

ארוחה קיסרית ביאקימונו. צילום: מיטל סולומון
ארוחה קיסרית ביאקימונו. צילום: מיטל סולומון

אולה ספרד: חודש פאייה בויקי כריסטינה

מסעדת ויקי כריסטינה מחממת את החורף עם פסטיבל שכולו מוקדש לפאייה, המאכל הלאומי של ספרד. למשך חודש ישגר המטבח הספרדי של המקום מחבתות קטנות עם גרסאות שונות של המנה: פאייה טבעונית מאורז בר, תירס לבן, ירקות חורף בציר ירקות, חלב קוקוס ואגוזי לוז קלויים (68 ש"ח); פאייה פטריות מעושנות ולא מעושנות עם תימין, חמאה וגבינת מנצ'גו (82 ש"ח); פאייה אסיאתיקו על בסיס ציר ארומתי מג'ינג'ר, למון גראס, שום, סויה ודבש, עם נתחי עוף וירקות (76 ש"ח); פאייה דה פסקדו רוחו – פאייה מוסר ים עם עריסה וציר דגים חריף (88 ש"ח); פאייה נגרה מאורז שחור, וונגולי, שרימפס, קלמארי וג'מבו שרימפס בציר דגים ארומתי (97 ש"ח); פאייה דה קרנה עם צלי כתף בקר, עגבניות ותבלינים (78 ש"ח); ופאייה מתוקה – תבשיל אורז עם חלב, וניל וסוכר ברוטב טופי ואגוזי לוז, קרם שוקולד נוטלה, שברי טוויל שקדים, תותים וקרמבל חמאה (55 ש"ח). כל פאייה תלווה במנות טאפאס מותאמות, ובחלק מהימים תודגם הכנה פרונטלית בעמדת בישול מרכזית. דגלי ספרד ואלמנטים אתניים יבנו אווירה כמו בברצלונה, ובערבים יתקיימו הופעות חיות של רקדניות ונגנים.

ויקי כריסטינה, עד שבת (10.2)

פסטיבל פאייה בויקי כריסטינה. צילום: שרית גופן
פסטיבל פאייה בויקי כריסטינה. צילום: שרית גופן

דאבת יום ראשון במשק ברזילי

משק ברזילי, המסעדה הטבעונית בנווה צדק, פותחת את שעריה לראשונה בימי ראשון בערב  ומקדישה אותם לתרבות ולאוכל המיוחד של הודו. האווירה האוריינטלית מורגשת כבר בכניסה בריח קטורת, מוזיקה תואמת ומלצרים עם בינדי במצח. לפתיחה מוגשים לשולחן גרליק נאן ברד וצ'אפטי מלווים בשלושה סוגי צ'אטני – צ'אטני דלעת, צ'אטני כוסברה וצ'אטני לימון כבוש, רהיטה מלפפונים וחמוצים הודים. הטאלי, ארוחה הודית מסורתית שמגיעה בהמשך, מורכב מדאל עדשים שחורות, אלו גובי – תבשיל כרובית, תפו"א ואפונה, פלאק פאניר- תבשיל תרד עם גבינת פאניר טבעונית, מלאי קופטה – בטטות ושעועית לימה בקמח חומוס בקארי עגבניות ופאניר, ואורז בסמטי שמהווה בסיס לכל התבשילים וממתן את הפיקנטיות. כדורי גולאב ג'מון במילוי גבינה טבעונית בסירופ מי ורדים וצ'אי הודי על בסיס חלב שקדים מסיימים את הערב ההודי בטעם מתוק של געגוע. התמחור נמוך במיוחד כי ככה עובדים בהודו – 90 ש"ח לאדם כולל ריפיל חופשי של כל מנה שתרצו. באגף האלכוהול הקונספט דומה: בירה הודית וצ'ייסרים ב-10 ש"ח.  

משק ברזילי, ימי ראשון מ-19:00

ימי ראשון הודיים במשק ברזילי. צילום: דניאל לילה
ימי ראשון הודיים במשק ברזילי. צילום: דניאל לילה

התאילנדית בהר סיני נפתחת לצהריים

התאילנדית בסמטת סיני התחילה לפעול גם בצהריים, מה שממלא אותנו ואת כל אוהבי הז'אנר בשמחה רבה. אפשר לבחור מתוך שלושה מסלולים, שבכל אחד מהם מקבלים גם תה קר או חם: שיפודי רחוב – 4 שיפודים, פפאיה וסטיקי רייס (59 ש"ח); One Plate Meal – סלט פפאיה ומנה לבחירה מתוך מנות הנודלס או ווק עם אורז (69 ש"ח); ארוחת טעימות הר סיני שכוללת סלט לבחירה (נאם טוק בתוספת 5 ש"ח), מרק טום קא שרימפס, עוף או טבעוני לבחירה, ומנת קארי או ווק וצלחת ירוקים (79 ש"ח). אפשר לבחור גם מתוך התפריט הרגיל או ספיישלים יומיים כמו מרק קוטייאו. באגף האלכוהול יש קוקטיילים ויין במחירים מוזלים (28-32 ש"ח), ו-15 ש"ח נוספים יסדרו לכם קינוח טפיוקה כמו בבנגקוק.

התאילנדית בסמטת סיניראשון-חמישי 15:00-12:00

התאילנדית בסמטת סיני, גם צהריים. צילום: לירון הראל
התאילנדית בסמטת סיני, גם צהריים. צילום: לירון הראל