טקס הטבלה: העוגיות שאנחנו הכי אוהבים להשקיע בתה של החורף

כל מה שצריך בשביל להחליט שנשארים להתכרבל על הספה בבית זה משקה חם ומשהו מתוק לטבול בו. 12 עוגיות מפנקות שאנחנו רוצים להתנחם בהן החורף עם הקפה, התה או השוקו 

עוגיית מיקס אגוזים, אילה ענבר. צילום: אנטולי מיכאלו
עוגיית מיקס אגוזים, אילה ענבר. צילום: אנטולי מיכאלו
26 בנובמבר 2017

 1. שוקולד צ'יפס |  לחמים

לכאורה העוגייה הכי פשוטה שמכינים בצ'יק בבית. אז זהו, שלא. ביס בעוגייה הענקית של לחמים מבהיר שיש כאן משהו אחר. העוגייה עסיסית, נימוחה ועמוסה בשניים או שלושה סוגי שוקולד איכותיים (מריר, חלב ולבן). את העוגיות מכינים בחנויות הרשת כמה פעמים ביום כדי שיהיו טריות וישמרו על המרקם הנימוח. העוגיות מגיעות בגרסת בצק בהיר עם שוקולד צ'יפס כהה או בצק כהה עם שוקולד צ'יפס בהיר (12 ש"ח ליחידה), ויש גם מארז של ארבע עוגיות קפואות (32 ש"ח) – אופים בבית ומתענגים על עוגייה לוהטת.

לחמים

שוקולד צ'יפס, לחמים. צילום: דניאל לילה
שוקולד צ'יפס, לחמים. צילום: דניאל לילה

6 סוגי שוקולטה מושלמת של יצרני בוטיק 

2. מונסטר בוטנים | Sweet Box

העוגיות של סוויט בוקס הן התשובה לכל אוהבי הקוקיז האמריקאיות – אלו עוגיות כבדות (140 גר' ליחידה) ורכות – כאלו שלא חוסכים בהן לא בחמאה ולא בשוקולד. הבסט סלר כאן הוא השוקולד צ'יפס עם האגוזים, אבל אנחנו התאהבנו דווקא בעוגיות הקקאו הכהות שבתוכן צ'יפס חמאת בוטנים שנמס לתוכן ומעניק טעם מלוח עדין וממכר (20 ש"ח ליחידה).

סוויט בוקס

סוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
סוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

3. שיבולת שועל | נולה

העוגיות של נולה הן הכי אמריקה שיש – באלו עם השיבולת שועל, צימוקים וקינמון יש איזון מושלם בין קריספיות לצ'ואיות ובין מתוק למלוח, והן גדולות וסופר מפנקות (12 ש"ח ליחידה).

נולה 

עוגיית קוואקר, נולה
עוגיית קוואקר, נולה

4. נוגטין | שמו

כל עוגיית נוגטין בנויה משתי שכבות דקיקות של דיסקיות בצק שקדים משובצות בשבבי שקדים קריספיים, וביניהן יש שכבה של קרם פרלינה אגוזי ומדויק. רק תאכלו אותן בביסים מדודים כדי להשהות את העונג (35 ש"ח לאריזה של 400 גר').

שמו

עוגיות נוגטין, שמו. צילום: דניאל לילה
עוגיות נוגטין, שמו. צילום: דניאל לילה

5. אמרטי | דלאל הקונדיטוריה

העוגיות האיטלקיות האלו נולדו בעיר סארונו שבצפון איטליה לפני כמה מאות שנים וקיבלו את השם אמרטי– מריר באיטלקית. בקונדיטוריית דלאל מכינים אותן ממרציפן שמוכן במקום ואין בהן קמח, כך הן מתאימות לנמנעי גלוטן למיניהם  (39 ש"ח לאריזה של 250 גר').

דלאל הקונדיטוריה 

עוגיות אמרטי, דלאל הקונדיטוריה. צילום: מאיר כהן
עוגיות אמרטי, דלאל הקונדיטוריה. צילום: מאיר כהן

6. שוקולד מריר, צ'ילי ומלח גס | NightCookie

נייט קוקי היא יוזמה של ארבעה אחים שהחליטו לקחת את תחום העוגיות למחוזות חדשים. הם אופים עוגיות רק עם קבלת הזמנה, והן מגיעות למזמינים חמות בימים רביעי־שבת בשעות 21:00־02:00. עוגיות השוקולד צ'ילי הן השוס – הן עשויות משלושה סוגי שוקולד מריר משובח ובביס הראשון מקבלים עקיצה מהצ'ילי המוטמן בבצק וממלח הים האטלנטי שהופכים את הטעם למתוק־מלוח־חריף־מריר. אם אתם כבר מזמינים מהם עוגיות חמות כדאי ללכת על מארז עם כמה סוגים ולחלוק אותו עם פרטנרים או עם עצמכם. (8.5 ש"ח לעוגייה).

nightcookie.com

עוגיית שוקולד-צ'ילי, נייט קוקי. צילום: איה אפרים
עוגיית שוקולד-צ'ילי, נייט קוקי. צילום: איה אפרים

7. עוגיות חלווה | טאטי

הקונדיטוריה הידועה מגבעתיים ויהוד מגיעה בימים אלו לקניון גינדי בתל אביב, כך שלא תצטרכו לחצות את איילון בשביל המתוקים השווים של הרשת. העוגיות האלו מדגימות היטב את המילים "נמס בפה". אלו ריבועים קטנים של בצק פריך מסודר בשכבות שביניהן יש קרם חלווה עם טעם מודגש אך לא משתלט. ביס בעוגייה חושף קודם כל את הקראנצ'יות ואז מגיע הטעם השומשומי האהוב של החלווה ומשלים את החוויה; הבעיה איתן הוא שאי אפשר שלא לחסל אותן בצרורות (33 ש"ח למארז של 20 עוגיות). 

טאטי

עוגיות חלווה, טאטי. צילום: דניאל לילה
עוגיות חלווה, טאטי. צילום: דניאל לילה

8. עוגיית פיסטוק | Back Door

כדאי לכם להיות פה כשעוגיות הפיסטוק יוצאות מהתנור כי הן נגמרות מהר – הבסיס הוא בצק עוגיות חמאתי מאוד, ובתוכו יש מחית פיסטוק שצובעת אותו בירוק עדין ונותנת לו גון טעם מלוח. בעוגייה עצמה משובצים פיסטוקים שלמים, ומעל העוגייה מוזלפת ספירלה של מחית הפיסטוק. יש כאן שילוב מרקמים וטעמים מושלם בין הבצק הרך מבפנים ופריך בקצוות לבין הפיסטוקים והקרם העדין (10 ש"ח לעוגייה).

בק דור

עוגיית פיסטוק, בק דור. צילום: טלי אשחר גוטליב
עוגיית פיסטוק, בק דור. צילום: טלי אשחר גוטליב

9. מיקס אגוזים | אילה ענבר

העוגיות של הקונדיטורית אילה ענבר נמכרות בוויטרינות של כמה בתי קפה ברחבי העיר, אבל כדאי לכם לדאוג שתהיה לכם שקית שלמה של עוגיות הפלא האלו. כמו לקנות שקית פיצוחים ולהתענג עליה בלי חשבון – רק בעוגייה. על בסיס של בצק דק ולא מתוק מדי יושבים אגוזי מלך, אגוזי קשיו, שקדים, גרעיני דלעת וחמנייה ושומשום – שילוב מושלם בין מתוק למלוח והכי קראנצ'י שיש (20 ש"ח לשקית של 150 גר').

אילה ענבר – קינוחי בוטיק ואוכל חלבי, 7741299־054

עוגיית מיקס אגוזים, אילה ענבר
עוגיית מיקס אגוזים, אילה ענבר

10. לב או פרח ריבה | בוטיק סנטרל

עוגיות הילדות מהבית בביצוע מושלם – סנדוויץ' משתי עוגיות חמאה נימוחות ועשירות, וביניהן מרוחה קונפיטורת תותים ביתית. בדיוק הנחמה והנוסטלגיה שצריך ביום אפרורי (34 ש"ח לאריזה של 250 גר').

בוטיק סנטרל 

עוגיית לב ריבה, בוטיק סנטרל. צילום: חגית גורן
עוגיית לב ריבה, בוטיק סנטרל. צילום: חגית גורן

11. סבלה לימון ופרג | בייקרי

סניפי הבייקרי עמוסים במאפי שמרים מגרים, בעוגות מושקעות ובמקרונים צבעוניים, כך שמי שלא מכיר את האוצר הזה מפספס אותו בקלות, אבל יודעי דבר הולכים היישר אל עוגיות הפלא האלו. מצד אחד עוגיית סבלה– עוגייה ממוצא צרפתי עם מרקם חולי ומרקם פריך, ומהצד הנוסף – שילוב של מיץ לימון, קליפת לימון מגוררת וזרעי פרג – טעמים עדינים ומרעננים שהופכים את העוגייה לכזו שעולה על סך מרכיביה (26 ש"ח לאריזה של 200 גר').

בייקרי 

סבלה לימון ופרג, בייקרי. צילום: טל סיון ציפורין
סבלה לימון ופרג, בייקרי. צילום: טל סיון ציפורין

12. סנדוויץ' שוקולד וחמאת בוטנים (טבעוני) | Seeds

הגילטי פלז'ר של נשנוש עוגיות מפנקות לא פוסח על הטבעונים. ב־Seeds הטבעונית יש עוגיות שוקולד צ'יפס, לב ריבה, סבלה ועוד – כולן בגרסאות טבעוניות למהדרין כמובן. הכי אהבנו את הסנדוויץ' הזה – בין שתי עוגיות מבצק שוקולד מקמח מלא יושבת שכבה עבה של חמאת בוטנים קרמית ועשירה – אוהבי חמאת הבוטנים באשר הם יעופו עליה (9 ש"ח ליחידה). 

Seeds

***

 מתכונים: 

עוגיות לב ריבה | כ־50 עוגיות

עופר גל, שף קונדיטור בוטיק סנטרל

החומרים:

1 מקל וניל

200 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

50 גר' (1/3 כוס + 1 כף) אבקת סוכר

50 גר' (1/4 כוס) סוכר

1 חלמון

קורט מלח ים דק

300 גר' (2 כוסות + 2 כפות) קמח לבן

300 גר' קונפיטורת תות משובחת

אופן ההכנה:

חוצים את מקל הווניל לאורכו ובעזרת סכין קטנה מגרדים את תוכו אל קערת מיקסר. מוסיפים לקערה את החמאה, אבקת הסוכר, הסוכר והחלמון ומערבלים קצרות רק עד לקבלת תערובת במרקם קרמי. מוסיפים את המלח והקמח ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות או ללילה.

מרדדים את הבצק לעלה בעובי 1/2 ס"מ וקורצים ממנו עוגיות בקורצן לב גדול. לוקחים חצי מכמות העוגיות וקורצים במרכז כל עוגייה עוגיות בקורצן לב קטן; אפשר לקרר את יתרת הבצק כחצי שעה ולרדד מחדש.

מסדרים את העוגיות במרווחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים במשך כ־15 דקות בתנור שחומם מראש ל־165 מעלות. מנמיכים את החום ל־100 מעלות ואופים כ־10 דקות נוספות בכדי לשמור על פריכות העוגיות.

מעבירים את הקונפיטורה לקערה וטוחנים אותה בעזרת בלנדר מוט למחית חלקה.

ממלאים שק זילוף במחית ומזלפים על העוגיות השלמות מעט ריבה. סוגרים מלמעלה עם העוגיות שבמרכזן קורצו הלבבות הקטנים.

  • בכדי לשמור על פריכות עוגיות חמאה יש לאחסן אותן במקום קריר ויבש ככל הניתן.
עוגיות ריבה לב, בוטיק סנטרל. צילום: שרית גופן
עוגיות ריבה לב, בוטיק סנטרל. צילום: שרית גופן

 

עוגיות סנדוויץ' שוקולד וחמאת בוטנים | 8 עוגיות

קונדיטוריית Seeds

החומרים:

250 גר' (¼1 כוסות) שמן קוקוס מומס אך לא חם

200 גר' (1 כוס) סוכר

150 גר' (3/4 כוס) מחית תפוחי עץ טבעית

50 גר' (1/2 כוס) קקאו

210 גר' (½1 כוסות) קמח מלא

חמאת בוטנים למילוי

אופן ההכנה:

מערבלים במיקסר עם וו גיטרה את כל מרכיבי הבצק מלבד הקמח במשך 7 דקות עד לקבלת תערובת במרקם אוורירי. מוסיפים את הקמח ומערבלים במשך 2 דקות נוספות.

מעבירים את הבצק לשק זילוף ומזלפים 16 עיגולים בקוטר 8־5 ס"מ בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ־15 דקות שתנור שחומם מראש ל־160 מעלות. מצננים.

מעבירים את חמאת הבוטנים לשק זילוף, ממלאים חצי מהעוגיות, מכסים ומאחסנים בכלי אטום.

עוגיות סנדוויץ' שוקולד וחמאת בוטנים, seeds. צילום: שרית גופן
עוגיות סנדוויץ' שוקולד וחמאת בוטנים, seeds. צילום: שרית גופן

עוגיית סבלה לימון ופרג | כ־35 עוגיות

נבו פרי, שף קונידטור בייקרי

החומרים:

60 מ"ל (1/4 כוס) מיץ לימון

240 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

200 גר' (1 כוס) סוכר

1 ביצה גדולה

קליפה מגוררת מ־2 לימונים

2 כפיות תמצית וניל

280 גר' (2 כוסות) קמח

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית מלח

1 כף זרעי פרג שלמים

לציפוי:

50 גר' (1/4 כוס) סוכר

אופן ההכנה:

בסיר קטן על להבה נמוכה מביאים לרתיחה מיץ לימון. מבשלים 3 דקות עד שהוא מתאדה מעט. מוסיפים מחצית מכמות החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה. מסירים מהכיריים ומצננים מעט מערבלים את יתרת החמאה עם סוכר במיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את תערובת מיץ הלימון, ביצה, קליפת לימון ותמצית וניל ומערבלים עד שהחומרים נטמעים.

מערבבים קמח, אבקת אפייה, מלח ופרג בקערה נפרדת. מוסיפים את התערובת לקערת המיקסר ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

מרדדים את הבצק על משטח מקומח קלות לעלה בעובי 1/2 ס"מ וקורצים ממנו עיגולים בקוטר 4 ס"מ. מסדרים את העיגולים בתבנית במרווחים של 2 ס"מ. מפזרים סוכר מעל.

  1. אופים 15־12 דקות בתנור שחומם מראש ל־160 מעלות עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים אך עדיין נותרות בהירות במרכזן.

 

מצננים ושומרים עד 5 ימים בקופסה אטומה בטמפ’ החדר.

סבלה לימון ופרג, בייקרי. צילום: טל סיון ציפורין
סבלה לימון ופרג, בייקרי. צילום: טל סיון ציפורין

עוגיות מיקס אגוזים | 32 עוגיות גדולות או 64 עוגיות קטנות (ללא גלוטן)

מתכון של אילה ענבר

החומרים:

½ כפית אבקת אפייה

100 גר' שומשום

100 גר' גרעיני חמנייה

100 גר' שקדים פרוסים

100 גר' אגוזי מלך שבורים גס

100 גר' אגוזי קשיו שבורים גס

2 ביצים

1/4 כוס + 2 כפות סוכר חום דמררה

לציפוי שוקולד מריר:

350 גר' שוקולד מריר

3 כפות שמן קנולה

 

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את המרכיבים עד קבלת תערובת אחידה. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה משומן קלות גבעות קטנות מהתערובת בעזרת שתי כפות או כפיות (במהלך ההכנה יש לערבב את התערובת מדי פעם כדי למנוע שקיעת נוזלים). אופים את העוגיות במשך 45 דקות בתנור שחום מראש ל־140 מעלות בטורבו עד שמרכז העוגיות יציב. מצננים.

* שומרים את העוגיות בכלי סגור או במקפיא.

ציפוי השוקולד:

מקפיאים את העוגיות לציפוי במשך רבע שעה לפחות.

ממסים את השוקולד, מוסיפים את השמן ומערבבים. מעבירים את התערובת לכלי צר ועמוק וטובלים את העוגיות הקפואות. מניחים את העוגיות על גבי נייר אפייה בחדר ממוזג והציפוי מתקשה תוך כמה שניות.