שיפה וטעימה: הפתיחות שאנחנו מחכים להן בתשע"ח

בכל מה שקשור לקולינריה נראה שהשנה החדשה מתחילה מצוין: האסייתית המסקרנת של R2M, היפנית הלוהטת של אלי גרוסמן, הקפה המסתורי של דא דא ודא והבר היפואי של האימפריאלים. מחכים בלשון דרוכה

מילפיי של ערן שוורצברד. צילום: שירן כרמל
מילפיי של ערן שוורצברד. צילום: שירן כרמל
24 בספטמבר 2017

1. בולנז'רי 96

הקונדיטור ערן שוורצברד, שהוציא לאחרונה את הספר "אפיה עילית", וקודם לכן היה מזוהה עם פטיסרי העילי והמתנשא ארנו שהקים אחרי שכיהן כקונדיטור של רושפלד, יפתח ממש בקרוב מאפייה-קונדיטוריה עם ויטרינה מהממת במיוחד. שוורצברד שיצק חמאה על ידי פייר הרמה, עתיד למכור פה את המאפים והלחמים שלו, וכמובן את קולקציית הפטיסרי כולל אקלרים שכבר חורכים את האינסטוש.
יגאל אלון 96, תל אביב.
צפי: ספטמבר.

אלפחורס ע"פ שוורצברד. צילום: שירן כרמל
אלפחורס ע"פ שוורצברד. צילום: שירן כרמל

 

סיכום שנה: הפתיחות החשובות והסגירות העצובות של תשע"ז

סיכום שנה: המגמות הקולינריות של תשע"ז 

2. פיצה גראז'

הפציולו המוכשר יריב הדרו, הבעלים של הפיצה המצליחה בבוגרשוב ושל פיצה ברוקלין המדוברת בדיזינגוף מפתח פיצריה בקונספט חדשני שיפתח בקניון גינדי.
גינדי TLV, החשמונאים 96, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

הפיצה מבוגרשוב מגיעה לחשמונאים. צילום: אלון ראובני
הפיצה מבוגרשוב מגיעה לחשמונאים. צילום: אלון ראובני

3. קפה דלאל

חודשים ספורים אחרי שפתחה את סופרפוד בוטיק ברחוב מרמורק בתל אביב, דושי לייטרסדורף, היזמית והבעלים של דלאל ודלאל הקונדיטוריה, תפתח את קפה דלאל בפינת הרחובות רמז וז'בוטינסקי, בחלל שבו שכן קפה אקסודוס המיתולוגי. קפה דלאל ייפתח באוקטובר, וישמש הן כחנות לממכר המאפים הגאוניים של דלאל הקונדיטוריה, והן כבית קפה שיגיש לאורך היום את הבראנצ'ים המצוינים שניתן להזמין במסעדת דלאל בסופי שבוע בלבד; גולן גורפינקל, השף של דלאל, וענר צלאל, השף קונדיטור של הקונדיטוריה, ינצחו על התפריט גם כאן. קרואסון הגרבדלקס בדרך לצפון.
רמז 20, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

בקרוב ברחוב רמז. דלאל. צילום: בועז לביא 
בקרוב ברחוב רמז. דלאל. צילום: בועז לביא 

4. שיראטו

אלי גרוסמן, האיש שחשף את נפלאות הסושי בפני תושבי הרצליה-תל אביב עם טאקמרו, ובהמשך שיכלל את המטבח היפני המקומי עם אונמי, ונשבע שלעולם לא יפתח עוד מסעדות, חוזר מיד אחרי יום כיפור. הפעם עם שיראטו שהולכת ומשתפצת במבנה שבו שכנו המסעדות כתית-מזללה. שיראטו תהיה איזקאיה בניצוחו של השף היפני שיניאה ימשיטה, ויוגשו בה יקיטורי, סלטי דגים, מרקי ראמן וכמובן סושי, לצד ויסקי יפני וסאקה.
נחלת בנימין 57, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

  1. 5. M25 רמת אביב

  2. אנשי המיטמרקט – השף ירון קסטנבוים, עו"ד יניב בר נור ואורי ויינשטיין בהובלה קולינרית של השף יהונתן בורוביץ', יפתחו באוקטובר סניף למקדש הבשרים משוק הכרמל במרכז המסחרי הישן של רמת אביב. העראייס, שווארמת המעושנים והקראק פאי שכבר הפכו לקאלט, יוגשו במקום החדש כמו גם המבורגרים ומנות נוספות שפונות גם לקהל הסטודנטיאלי של האזור. בהמשך צפוי להיפתח בסמוך איטליז.
  3. ברודצקי 15.
  4. צפי: אוקטובר.
  5. הקבב של M25. רמת אביבים, היכונו! צילום: אנטולי מיכאלו
    הקבב של M25. רמת אביבים, היכונו! צילום: אנטולי מיכאלו
  1. 6. הבר של האימפריאל וקבוצת דה לוקס

מיזוג אד הוק של שתי שותפויות; קבוצת האימפריאל שמורכבת מבר שירה, דרור אלטרוביץ' וגלעד ודוד לבנת, ומחזיקה מלבד בבר האימפריאל גם בלה אוטרה ובאימפריאל רד, וקבוצת דה לוקס שבה חברים אורי מרמורשטיין, רז ברכה וגל מויאל, המחזיקים במזללות פונדק דה לוקס וטראק דה לוקס, ובבית המלאכה הארטיזנלי למוצרי בשר הוק. התוצאה תהיה בר שיפתח בקרוב סמוך לפונדק ביפו, במקום הסטלאר, ויעוצב בסגנון אמריקאי ובאווירה משוחררת.
עולי ציון 7, יפו.
צפי: אוקטובר.

גם ליפואים מגיע בלאדי מרי. צילום: תומר יפת ואפי צים
גם ליפואים מגיע בלאדי מרי. צילום: תומר יפת ואפי צים

7. BUNZ

בעוד כחודש יפתח רועי סופר, שף הבישול העילי (פנגיאה, בינדלה), מזללת באנים ברחוב הרצל פינת לילינבלום. הלחמניות האסייתיות המאודות, שכבר הפכו לפופולריות בעיר, יוגשו אצל סופר בגרסה קצת שונה מהלחמניות השמנמנות שאתם מכירים מטאיזו ומדה באן. מדובר בבאנז גדולות ושטוחות יחסית שמזכירות את אלה של מומופוקו הניו יורקי  וימכרו במילוי בשר, עוף, דג או ירקות.
הרצל 17, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

אנחנו כבר מוכנים. הבאנז של רועי סופר. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של סופר 
אנחנו כבר מוכנים. הבאנז של רועי סופר. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של סופר 

8. הקפיטריה

קבוצת קפה אירופה (דוד טור, שלומי זידן, מוטי אלה ואורי חזיזה) יפתחו בקרוב את הקפיטריה בקניון גינדי. הקונספט שעדיין לא מוגדר עד הסוף יהיה כפי הנראה הכלאה בין ביסטרו-דיינר לבית קפה. על התפריט אמונים ליאור הדס וישי כהן מקפה אירופה.
גינדי TLV, החשמונאים 96, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

9. הקפה של בר א-וין

בית הקפה הצרפתי של קבוצת הד דא ודא יתמקם במלון בוטיק בתל אביב וימכור ארוחות בוקר לא סטנדרטיות. השף עינב אזגורי כבר מחמם עם תמונות באינסטוש.
כתובת: סודית.
צפי: אוקטובר.

דא, דא ודא: הקבוצה שמשתלטת על העיר. צילום: אנטולי מיכאלו
דא, דא ודא: הקבוצה שמשתלטת על העיר. צילום: אנטולי מיכאלו

10. טאטי תל אביב

הביסטרו-בייקרי מגבעתיים, שהפך לחדר האוכל הפורמלי של אנשי תעשיית הטלביזיה, אמור בשבועות הקרובים לפתוח סניף תל אביבי בתוך קניון גינדי. בצפי מאפי הבייקרי של טאטי ולחמי מחמצת טריים.
גינדי TLV, החשמונאים 96, תל אביב.
צפי: אוקטובר.

טאטי, מאפה גבינות וארטישוק איטלקי צילום דניאל לילה
טאטי, מאפה גבינות וארטישוק איטלקי צילום דניאל לילה

11. הרצל 16/דיסקו טוקיו

  1. המיזם החדש מבית R&M. בניין שבקומת הכניסה שלו יסתעפו שני אזורי ישיבה המתבססים על מטבח אחד. בצד אחד ימוקם אזור הבילוי של רוטשילד 12 שיהגר לכאן. בצד השני מסעדת דיסקו טוקיו, שמתבססת על שיטות עבודה יפניות בתפיסה קולינרית של שאופיינית לקבוצה. כלומר, נרכשו צ'יפסר מיוחד להכנת טמפורה, וגריל יקיטורי, אבל מבחר הטמפורה למשל יוגש לצד איולי מערבי, וכן יפתיעו כאן מספר מנות קוריאניות באופיין. המחשבה שליוותה את הפרויקט הייתה שדאשי משעמם ומונוטוני לחיך מערבי ולכן נדרשת גרסה מערבית אישית למטבח היפני. בצד של הרצל 16 ניתן יהיה לקבל את אותה אווירת בר עם טוסטים בלחם קסטן ומנות קטנות שילוו את הדרינק. העיצוב גם פה, כמו בהוטל מונטיפיורי, מתבסס על אווירה קולוניאליסטית מסתורית עם רמזים אפלים, אבל מסוג שונה.
  2. הרצל 16, תל אביב.
  3. צפי: נובמבר
  4. רוטשילד 12. מצפים שתהיה מושלם גם במיקום החדש. צילום: גל יצחק
    רוטשילד 12. מצפים שתהיה מושלם גם במיקום החדש. צילום: גל יצחק

12. שרויטמן

השף והנחתום ערן שרויטמן, הזכור היטב ממסעדת העילית אורקה, ושלחמניות הפרצעל שלו מעטרות את שולחנות המסעדות הנחשבות בעיר, יפתח מאפייה בתחילת נובמבר. המאפייה בסגנון בולנז'רי תתמקם ברחוב נחלת יצחק 30, ולצידה יוקם בית קפה שבו יחזור שרויטמן לבשל, אם כי מרכז הפוקוס יישאר על הלחמים ונגזרותיהם (וסנדביצ'ים!).
נחלת יצחק 30, תל אביב.
צפי: נובמבר.

13. ווק טו ווק

רשת אוכל הרחוב האסייתי המוקפץ, שהוקמה במקור באירופה על ידי האחים הישראליים בועז וליאור שוויצר, (שמחזיקים גם ברשת פלאפל מעוז) מונה כיום 82 סניפים ב-15 מדינות, ואף פעלה תקופה קצרה בארץ בשנת 2007. הרשת, שמתמחה במנות מוקפצות שמוכנות לעיני הסועדים ברגע ההזמנה, תופעל על ידי הזכיין ניר מעתוק. ווק טו ווק כשמה מתמחה במוצר אחד של נודלס בטייק אאווי, במחיר שובר שוק של החל מ- 25 ש"ח למנה. הסניפים בחשמונאים-קרליבך וברוטשילד יפתחו בתחילת השנה האזרחית.
חשמונאים/רוטשילד, תל אביב.
צפי: ינואר.

WOK TO WALK
WOK TO WALK